  • 1. Data: 2009-11-05 14:57:10
    Temat: Decyzja o warunkach zabudowy, brak słówka max przy określeniu wysokości
    Od: Czarek <...@...pl>

    Witam,

    otrzymałem jakiś czas temu (niestety, ponad 14 dni) Decyzję o warunkach
    zabudowy. Wszystko jest OK, gdyby nie detal na który nie zwróciłem uwagi
    wcześniej...

    "Wysokość górnaj krawędzi elewacji frontowaj, jej gzymsu lub attyki - 5,0 m"

    Brakuje słówka max., a trudno szukać domu który dokładnie na tej
    wysokości ma górną krawędź elewacji frontowej...

    Co ciekawe, w złącznik nr 2, Wyniki analizy, jest już napisane poprawnie:

    "Wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej, jej gzymsu lub attyki -
    max. 5,0m od poziomu terenu"

    Co zrobić z tym fantem? Czego mogę się spodziewać starając się o
    pozwolenie na budowę - brak słówka "max" będzie problemem czy zostanie
    potraktowany jako oczywisty błąd?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 2. Data: 2009-11-05 15:09:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co zrobić z tym fantem? Czego mogę się spodziewać starając się o
    > pozwolenie na budowę - brak słówka "max" będzie problemem czy zostanie

    No a jak myślisz? Nie mozesz pójść do urzędu gminy i poprosić o skorygowanie
    błędu pisarskiego?

  • 3. Data: 2009-11-05 15:39:27
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    >
    > Co zrobić z tym fantem? Czego mogę się spodziewać starając się o
    > pozwolenie na budowę - brak słówka "max" będzie problemem czy zostanie

    A nie prościej spytać u źródła? To co napisano sobie, a praktyka sobie. Z
    własnego doświadczenia wiem, że należy się o takie rzeczy pytać konkretnej
    pani która w danym urzędzie przyjmuje wnioski. Przy tych samych zapisach w
    różnych urzędach te same wnioski są różnie traktowane.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 4. Data: 2009-11-05 20:45:50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > m"
    >
    > Brakuje słówka max., a trudno szukać domu który dokładnie na tej wysokości

    Ja bym składał wniosek o pozwolenie. Załączasz przecież warunki zabudowy.
    Jak wydadzą zgodę na budowę to znaczy że
    zaakceptowali składany projekt do warunków zabudowy i reszta cię nie
    interesuje. Za złożenie wniosku przecież nie płacisz.

    Marek

  • 5. Data: 2009-11-05 22:51:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym składał wniosek o pozwolenie. Za złożenie wniosku przecież nie
    > płacisz.

    i kupi projekt, zapłaci za adaptacje a wtedy sie dowie, że nie dostanie
    pozwolenia....

  • 6. Data: 2009-11-06 07:29:21
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > i kupi projekt, zapłaci za adaptacje a wtedy sie dowie, że nie dostanie
    > pozwolenia....

    Masza rację ale przecież ten błąd to nie błąd podobno.

    marek

  • 7. Data: 2009-11-06 07:35:43
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > m"

    > Brakuje słówka max., a trudno szukać domu który dokładnie na tej wysokości

    masz większy problem niż Ci się wydaje,
    zamiasn napisu "górna krawędz NA wysokosci X"
    masz podaną samą WYSOKOŚĆ tego elementu!
    tylko specjalny projekt na zamówienie da radę....

    żartuje ofkors...
    poproś o poprawkę - takie rzeczy się zdarzają ;-)

  • 8. Data: 2009-11-07 19:09:10
    Od: Jazzz <j...@a...pl>

    Użytkownik Czarek napisał:
> [...]
    >
    > Co zrobić z tym fantem? Czego mogę się spodziewać starając się o
    > pozwolenie na budowę - brak słówka "max" będzie problemem czy zostanie

    robi się to postanowieniem o sprostowaniu oczywistej omyłki pisarskiej,
    dostają wszystkie strony postępowania admin. i na nią jest możliwość
    złożenia zażalenia do SKO przez strony post. admin.
    Warunki zabudowy ustala się w odniesieniu do wniosku wnioskodawcy,
    trzeba się przyjrzeć w jaki sposób był sformułowany wniosek o wz, to
    jest podstawą uzasadnienia postanowienia.

  • 9. Data: 2009-11-08 02:13:12
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Co zrobić z tym fantem? Czego mogę się spodziewać starając się o
    > pozwolenie na budowę - brak słówka "max" będzie problemem czy zostanie

    Czarek
    jako projektant i wykonawca powiem ci tak
    WZ to bajka w porownaniu z MPZP
    mozna wszystko wynegocjowac z urzedem
    najlepiej jest porozmawiac z projektem w reku o ile nie jest jakis znacznie
    odbiegajacy od standartow
    tu poprostu popros o zmiane tak zeby ci pasowalo i wszystko

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 10. Data: 2009-11-09 09:40:46
    Od: Czarek <...@...pl>

    HANA wrote:
> [...]
    > odbiegajacy od standartow
    > tu poprostu popros o zmiane tak zeby ci pasowalo i wszystko

    Dziękuję wszystkim za rady. Do urzędu udało mi się dopiero dzisiaj
    dodzwonić i obiecują, że postarają się to poprawić w ramach "oczywistego
    błędu pisarskiego".

    Z ciekawostek mogę napisać, że początkowo Urząd Miasta odesłał mnie do
    Starostwa, abym dowiedział się, czy "nie przymkną oka na ten brak" i
    może mimo wszystko wydadzą pozwolenie. Oczywiście Starostwo było bardzo
    zaskoczone i stwierdziło, że to co w decyzji jest dla nich obowiązujące
    i nie ma mowy o żadnych własnych interpretacjach. ;)

    Pozdrawiam

    Czarek