  • 1. Data: 2009-11-05 08:27:21
    Temat: Membrana dachowa a więźba
    Od: Rick <r...@o...pl>

    Witam.
    Wygląda na to, że mam problem. Drewno na więźbę kupiłem nieimpregnowane. Cieśle mają
    je zabezpieczyć samodzielnie. Niestety proces tej impregnacji właściwie zbiegnie się
    z budowaniem konstrukcji dachu, a co za tym idzie, drewno będzie świeżo po
    konserwacji. Teraz czytam sobie zalecenia dotyczące kładzenia membran dachowych i tam
    przestrzegają przed kładzeniem foli na świeży impregnat. Aby jakoś wybrnąć z tej
    ciemnej du.y, szukam sposobów rozwiązania tego problemu. Jeden z pomysłów to,
    pomiędzy powierzchnie styku krokwia-membrana, kontrłata-membrana, położyć jakąś folię
    budowlaną. Oczywiście szerokość tej foli taka, jak szerokość elementu drewnianego, a
    mocować to np. zszywaczem. Czy taki pomysł ma sens?
    Pozdr.
    Rick

  • 2. Data: 2009-11-05 08:56:23
    Temat: Re: Membrana dachowa a więźba
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >folię budowlaną. Oczywiście szerokość tej foli taka, jak szerokość elementu

    Ciesle pomalują belki imopregnatem jeszcze przed montazem. zanim zmontują
    konstrukcje to minie kilka dni i ipregnat wyschnie.
    Ja juz zmontowaną konstrukcje prysnełem jeszcze raz impregatem- pryskałem
    takim ogrodniczym urzadzeniem do robienia oprysków. Preparat na bazie soli.
    Zreszta po skończeniu więżby pewnie kilka dni minie zanim wejdą dekarze i
    zaczna nabijac membrane.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-11-05 10:12:33
    Od: Rick <r...@o...pl>

> [...]
    > Zreszta po skończeniu więżby pewnie kilka dni minie zanim wejdą dekarze i

    Na stronie producenta membran znalazłem coś takiego :
    " Jeszcze raz chcielibyśmy uczulić Państwo na problem reakcji membrany dachowej z
    impregnatami solnymi. Należy pamiętać, że świeżo impregnowane drewno nie może być
    przykryte jakąkolwiek membraną dachową. Impregnaty w przeważającej większości
    przypadków powodują trwałe uszkodzenie filmu funkcyjnego, a co się z tym wiąże
    uszkodzenie nieodwracalne całego produktu.

    DREWNO KONSTRUKCYJNE POWINNO BYĆ ZAIMPREGNOWANE I SUCHE!

    To podstawowy warunek prawidłowego działania membrany dachowej. Nie należy
    impregnować drewna od wewnątrz (po założeniu membrany), nie należy kłaść membrany na
    świeżo zaimpregnowane drewno, nie należy impregnować drewna konstrukcyjnego na dachu.
    Należy bezwzględnie unikać bezpośredniego kontaktu membrany z impregnatem.
    "

    Rick

  • 4. Data: 2009-11-05 10:32:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Na stronie producenta membran znalazłem coś takiego :
    >" Jeszcze raz chcielibyśmy uczulić Państwo na problem reakcji membrany
    >dachowej z impregnatami solnymi.

    Mowa chyba o preparatach solnych a te w ogole zdaje sie do niewielu rzeczy
    sie nadaja. Nie zaleca sie ich stosowania pod blache np. z powodu ryzyka jej
    pozniejszej korozji. Mimo to ja bym nie ryzykowal na Twoim miejscu z zadnymi
    pomyslami. Kruszace sie po paru latach membrany rozni ludzie juz widzieli.
    Byc moze jednym z powodow jest wlasnie taka sytuacja jak u Ciebie. Dach to
    jedna z najdrozszych rzeczy w czasie budowy. Przedyskutuj odroczenie terminu
    i bierz sie za malowanie. Im szybciej tym lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-11-05 11:10:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ciebie. Dach to jedna z najdrozszych rzeczy w czasie budowy. Przedyskutuj
    > odroczenie terminu i bierz sie za malowanie. Im szybciej tym lepiej.

    Dlatego pisałem ze po pomalowaniu impregnatem powinien on wyschnąć. W
    praktyce i tak jest kilka dni przerwy zapomiedzy cieslami a dekarzami. Zanim
    dekarze wejdą to impregnat wyschnie.
    Np dla Deimosa wystarczy 24godziny

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-11-05 16:50:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dlatego pisałem ze po pomalowaniu impregnatem...

    Nie odnosze sie do tego co piszesz, tylko studze zapedy omijania waznych
    rzeczy.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-11-06 15:37:55
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Rick <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > dachowych i tam przestrzegają przed kładzeniem foli na świeży
    > impregnat. Aby jakoś wybrnąć z tej ciemnej du.y, szukam sposobów

    Najprostszym sposobem ominięcia problemu jest niestosowanie
    impregnatu solnego, przed którym przestrzegają producenci folii.
    Jest mnóstwo innych impregnatów.

    J.