  • 1. Data: 2009-11-04 23:55:50
    Temat: automatyczny szyber w kominku, czy reczny ? POMOZCIE SZYBKO!
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam!

    Tutaj widze wiecej nocnych markow niz na forum muratora wiec spytam co
    lepsze -> szyber na czopuchu regulowany recznie, czy automatyczny
    (otwierajacy sie, jak otwieramy drzwiczki i zamykajacy sie, jak je
    zamykamy) ? Automat fajny, ale chyba trudniej rozpalic, bo zamykajac
    drzwiczki zamykamy tez szyber :(

    Co byscie wybrali? Mam jeszcze pare minut na zastanowienie nim klikne
    "zamow" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2009-11-05 00:05:28
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > drzwiczki zamykamy tez szyber :(
    >
    > Co byscie wybrali? Mam jeszcze pare minut na zastanowienie nim klikne

    Moze ja sie nie znam, ale po jaka cholere zamykac szyber przy otwieraniu
    drzwi??? chyba tylko po to, zeby tesciowa sobie juz poszla...

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2009-11-05 00:08:08
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

    > Moze ja sie nie znam, ale po jaka cholere zamykac szyber przy otwieraniu
    > drzwi??? chyba tylko po to, zeby tesciowa sobie juz poszla...

    Sorry, zbyt pozna pora jak dla mnie :)
    teraz doczytalem prawidlowo. Ja bym wzial z recznym. bo trudniej rozpalic,
    bo nie mozna regulowac szybrem szybkosci spalania (a to przy mokrym drzewie
    np. moze byc istotne).

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2009-11-05 00:14:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lis, 01:08, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Sorry, zbyt pozna pora jak dla mnie :)

    ;)

    > teraz doczytalem prawidlowo. Ja bym wzial z recznym. bo trudniej rozpalic,
    > bo nie mozna regulowac szybrem szybkosci spalania (a to przy mokrym drzewie
    > np. moze byc istotne).

    No wlasnie tez wydaje mi sie, ze to dosc istotne.. Tylko dlaczego
    wyzszej klasy kominki jak jeden maja juz automatyczny szyber ? ;-)
    Sensowne byloby gdyby ten szyber moznabylo mimo automatu jeszcze przy
    zamknietych drzwiczkach doregulowac. Albo z drugiej strony -> niech by
    byla blokada otwarcia drzwi przy zamknietym szybrze. A tu wszystko
    jakies nie takie i jeszcze chca za to +250 pln hmm.. :) No dalej nie
    wiem!!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-11-05 00:27:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > byla blokada otwarcia drzwi przy zamknietym szybrze. A tu wszystko
    > jakies nie takie i jeszcze chca za to +250 pln hmm.. :) No dalej nie

    Ja mam chyba troszke wyzszej klasy (supra temporis 2d) i szybra wcale nie
    ma. za to wklad jest szczelny. jak dla mnie rewelacja... dziala prawie jak
    kuchenka gazowa :)

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2009-11-05 01:18:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    Dobra - moznaby temat zamknac - zamowilem bez automatycznego szybra!

    Bartek -> na priva podaj mi swoj adres - wysle tam rachunek za wymiane
    kominka jak ten reczny szyber bedzie badziewny! ;)))))

    A tak powaznie to dzieki za jakas opinie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-11-05 07:58:23
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > (otwierajacy sie, jak otwieramy drzwiczki i zamykajacy sie, jak je
    > zamykamy) ? Automat fajny, ale chyba trudniej rozpalic, bo zamykajac

    AFAIK: szyber w czopuchu sie OTWIERA przy otwieraniu drzwi,
    po to zeby "odessac" spaliny ...

    > Co byscie wybrali? Mam jeszcze pare minut na zastanowienie nim klikne
    > "zamow" :-)

    ja bym wybral BRAK SZYBRU W CZOPUCHU
    ale szyber na wlocie powietrza do wkladu

    IMHO w palenisku powinno byc lekkie podcisnienie, wtedy wszelkie
    nieszczelnosci
    sa niegrozne, wtedy nie trzeba co roku malowac salonu, mniej smierdzi
    i mniejsze ryzyko podtrucia

    mam nadzieje ze jeszcze nie "kliknales" ?

  • 8. Data: 2009-11-05 08:04:18
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    bawieniem sie szybrem na wylocie to swietna droga do zapaciania sobie salonu
    az do zatrucia..............

    zgodnie z przepisami NIE MOZNA przewezac odplywu spalin na wylocie - to
    czysty debilizm.............

    to co napisal jeden z kolegow - szyber na dolocie - to tak - duzo
    skuteczniejsza regulacja i duzo lepsza kontrola spalania bez ryzyka
    zatrucia..............

    to tak jak byc chcial zatykac rure wylotowa spalin w
    samochodzie............. ja bym raczej wolal zalozyc lepszy filtr na
    dolocie, dzieki czemu lepiej by mi samochod smigal.................

    --

    Sebastian

  • 9. Data: 2009-11-05 08:10:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > zgodnie z przepisami NIE MOZNA przewezac odplywu spalin na wylocie - to
    > czysty debilizm.............
    to dlaczego wiekszosc kotlów na paliwo stale np ma szyber na wylocie.
    Calkowicie on spalin nie odcina ale zmniejsza przekrój wylotu znacznie?

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-11-05 09:20:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    kris pisze:

    > Uzytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > to dlaczego wiekszosc kotlów na paliwo stale np ma szyber na wylocie.
    > Calkowicie on spalin nie odcina ale zmniejsza przekrój wylotu znacznie?

    I dobrze, że ma - przewężenie to (nie zamkniecie) znajduje się w miejscu
    gdzie jest wysoka temperatura powyżej jest szerszy komin z niższą
    temperaturą - powoduje to wytworzenie podciśnienia i zasysanie spalin.
    Druga zaleta - może się tak zdarzyć, że przy dobrze napalonym kominku
    odpowiednim ciśnieniu na zewnątrz i rozgrzanym kominie ciąg będzie tak
    mocny, że będzie, popiół, a może i nawet żarzące się kawałki, wyciągać
    przez komin.

    Oczywiście wszystko w granicach rozsądku. Producenci kominków raczej
    wiedzą (przynajmniej miejmy taką nadzieję) jak zrobić to dobrze - w
    niektórych kominkach nie ma regulowanego szybra nie oznacza to wcale, iż
    nie ma żadnego przewężenia.

    Inna sprawa to regulowana, automatyczna przepustnica powietrza
    pobieranego z zewnątrz. Porządna rzecz, którą polecam. Mam przy kominku
    z płaszczem wodnym działa bez zarzutu (oczywiście jak jest prąd :)

    Ariusz