  • 1. Data: 2009-11-04 18:42:48
    Temat: Telemetria CO w domu.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Macie jakies tanie patenty na telemetrie CO w domu?
    Dom mam praktycznie nie ogrzewany. CO ustawione antyzamrozeniowo. Jak
    moglbym w prosty sposob sprawdzic jaka jest temp. wewnatrz i zasilania CO
    nie majac zadnych laczy w srodku domu? Moze jakies SMS? Znacie jakies
    urzadzenia wysylajace takie informacje?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-11-04 19:16:26
    Temat: Re: Telemetria CO w domu.
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > moglbym w prosty sposob sprawdzic jaka jest temp. wewnatrz i zasilania CO
    > nie majac zadnych laczy w srodku domu? Moze jakies SMS? Znacie jakies

    Pewnie na już coś potrzbujesz.
    Sprawdź sobie centrale alarmowe z modułem do wysyałania sms.
    Chyba niektóre centrale mogą sprawdzać temperaturę, ale nie jestem tego
    pewien.
    No i jest jeszcze http://www.arduino.cc/ i jakiś telefon co da się przez
    com'a rozmawiać
    Ale to trza byłoby się troche podszkolić.
    No najprościej to jakiś DS_1820 i komputer z netem :).
    ALe to trza mieć jakieś net.....
    To tyle co mi przychodzi do głowy :).
    Jak ci jakiś majster od elektroniki nie pomożę, to gotowe rozwiązania typu
    plug&play będą pewnie drogie.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2009-11-04 21:11:16
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

> [...]
    > moglbym w prosty sposob sprawdzic jaka jest temp. wewnatrz i zasilania CO
    > nie majac zadnych laczy w srodku domu? Moze jakies SMS? Znacie jakies

    Jak mas zmieć docelowo jakieś PLC to może by sie dało ale tanie to to nie
    będzie.
    Są specjalne moduły np
    http://www.allegro.pl/item804040514_pomiar_temperatu
    ry_przez_siec_gsm_alarm_nv6.html
    Jest etż wersja T któa moze wysyłac pomiary
    Znalazłem też takie coś
    http://www.progstar.com.pl/sms4/

    Czy to jest tanie to pojęcie względne, ale cena mnie nie zwaliła z nóg

    Nie stosowałem tych zabawek

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2009-11-04 22:25:18
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > moglbym w prosty sposob sprawdzic jaka jest temp. wewnatrz i zasilania CO
    > nie majac zadnych laczy w srodku domu? Moze jakies SMS? Znacie jakies

    Ropam electronic robi różne układy które można zastosować do telemetrii i
    telematyki. Powinieneś coś znaleźć. Dość ciekawe są ich produkcji
    konstrukcje typu "frame grabber" przetwarzające obraz video na klatki *.jpg
    i wysyłające je via GPRS na adres e-mail lub mms-em na telefon. Możliwe jest
    pobieranie obrazów na żądanie sms-em i automatyczny transfer wyzwalany
    zdarzeniami, także w ostateczności kamera może patrzeć na termometr :)))).
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-11-04 22:27:59
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > Ropam electronic [....] także w ostateczności kamera może patrzeć na
    > termometr :)))).

    Tylko po co, skoro moduły te obsługują takze czujniki temperatury i
    udostępniaja te dane.

  • 6. Data: 2009-11-05 18:02:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Uszanowanie.
    >
    > Macie jakies tanie patenty na telemetrie CO w domu?

    Dzieki wszystkim za sugestie, myslalem ze mniej tego na rynku. :-)

    Pozdro.. TK