  • 11. Data: 2009-11-05 10:00:14
    Temat: Re: automatyczny szyber w kominku, czy reczny ? POMOZCIE SZYBKO!
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    Przewertowalem kilkadziesiat jak nie set kominkow i nie ma takiego bez
    szybra :-) Wszystkie instrukcje, porady - nie tylko producentow ale i
    firm instalatorskich, redaktorzy etc zalecaja otwarcie szybra przy
    rozpalaniu i przymkniecie po rozpaleniu. Pale od jakiegos czasu w
    kozie i przy otwartym na maksa szybrze podcisnienie jest takie ze by
    mnie moglo wessac.. Po zamknieciu szybra - troche spada ale nie na
    tyle zeby buchac dymem do srodka - nic takiego sie nie dzieje :)

    Takze mysle ze dobrze zrobilem wybierajac szyber reczny - bede mial
    przynajmniej mozliwosc dowolnej regulacji.

    BTW. Automatyczne sterowanie przepustnica na dolocie + sterownik tez
    oczywiscie zamowilem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2009-11-05 10:06:33
    Od: rjka <r...@o...pl>

    basti78 pisze:

    > bawieniem sie szybrem na wylocie to swietna droga do zapaciania sobie
    > salonu az do zatrucia..............
    >
    > zgodnie z przepisami NIE MOZNA przewezac odplywu spalin na wylocie - to
    > czysty debilizm.............
    >
    > to co napisal jeden z kolegow - szyber na dolocie - to tak - duzo
    > skuteczniejsza regulacja i duzo lepsza kontrola spalania bez ryzyka
    > zatrucia..............
    >

    > to tak jak byc chcial zatykac rure wylotowa spalin w
    > samochodzie............. ja bym raczej wolal zalozyc lepszy filtr na
    > dolocie, dzieki czemu lepiej by mi samochod smigal.................

    nie znam sie ani na autach ani na kominkach...ale porownywanie ukladu
    wydechowage auta z "ukladem wydechowym" kominka wydaje mi sie malo
    trafione ze wzgledu na to ze w silniku pali sie aby go poruszyc a
    odprowadzenie spalin i ciepla jest jak najbardziej pozadane a w kominku
    poza oczywistym odprowadzeniem spali w kwestii ciepla raczej
    istotniejsza kwestia jest jego zatrzymanie.

    z moich obserwacji wynika ze moj kominek wydajniej pracuje jak zamkne
    szyber a otworze dolot niz na odwrot - pali sie ladnym zoltym plomieniem
    dluzej i jest cieplej. jak przymkne dolot to zaczyna sie kisic co
    jest chyba bardziej niebezpieczne zdrowotnie (beztlenowe spalanie)
    jak otworze dolot i szyber to mam taki ciag ze az swirczy i pali sie
    intensywnie krotko i malo wydajnie (nie zdazy sie kominek nawet nagrzac
    nie mowiac o ogrzewaniu.

    a jeszcze w kwestii zatykania rury wylotowej spalin w samochodzie to
    bardziej trafnym byloby porownanie tego z zatkaniem komina na gorze a
    nie szybra w kominku. komin musi miec odpowiedni przekroj i wyskosc zeby
    wytworzyc ciag. jak bedzie odpowiedni ciag to mozna smialo zamykac
    szyber bez obaw przed skutkami estetyczno zdrowotnymi. sprawdzone
    empirycznie - mam szczeline w drzwiczkach kominka u gory na 0.5 cm
    (takie krzywe mi sie trafily) i nawet jak zamkne szyber tyle ile sie da
    (calkowicie sie nie da) to wszystko wciaga do komina nic do pokoju.
    dobry ciag w kominie to podstawa.

  • 13. Data: 2009-11-05 10:08:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > zgodnie z przepisami NIE MOZNA przewezac odplywu spalin na wylocie - to
    O jakich przepisach piszesz?

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-11-05 11:25:13
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:
> [...]
    > mnie moglo wessac.. Po zamknieciu szybra - troche spada ale nie na
    > tyle zeby buchac dymem do srodka - nic takiego sie nie dzieje :)

    Ja szczerze powiem, że też nie widziałem ale kilku wykonawców obudowy
    zadało mi pytanie czy jest szyber w kominku, czy trzeba montować na
    rurze (??) - Założyłem więc, ze są

    Ariusz

  • 15. Data: 2009-11-05 13:16:07
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    d.googlegroups.com...
    > Witam!
    >
    > ... szyber na czopuchu regulowany recznie, czy automatyczny
    > (otwierajacy sie, jak otwieramy drzwiczki i zamykajacy sie, jak je
    > zamykamy) ? Automat fajny, ale chyba trudniej rozpalic, bo zamykajac
    > drzwiczki zamykamy tez szyber

    Mam szyber automatyczny (Hajduk Volkano VT) - nie ma problemów z
    rozpalaniem, jest oddzielana regulacja doplywu powietrza do paleniska.
    Uchylenie szybra (ustalenie slednicy otworu spalin) przy zamknietych
    drzwiczkach jest ustawione przez producenta (da sie regulowac)
    Jak otworzysz szybe rosnie mocno ta srednica, zwieksza sie ciag i nie cale
    spaliny bezwarunkowo ida w komin (i tesciowa sie ni krztusi)
    qaz

  • 16. Data: 2009-11-05 13:19:37
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    > zwieksza sie ciag i nie cale
    CAŁE oczywiście :-)

  • 17. Data: 2009-11-05 13:46:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lis, 14:16, "qaz" <q...@w...pl> wrote:

    > Jak otworzysz szybe rosnie mocno ta srednica, zwieksza sie ciag i nie cale
    > spaliny bezwarunkowo ida w komin (i tesciowa sie ni krztusi)

    Ty wiesz, ze namawianie do przestepstwa tez jest przestepstwem?
    ;)))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-11-05 14:13:50
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Jak otworzysz szybe rosnie mocno ta srednica, zwieksza sie ciag i nie cale
    > spaliny bezwarunkowo ida w komin (i tesciowa sie ni krztusi)

    AFAIK szyber w hajduku nie służy do regulacji spalania.
    normalnie stanowi przewężenie kanału spalinowego, jak ktoś tu już opisał,
    a przy otwarciu drzwiczek, szybko odsysa spaliny
    jak ostatnio mi projektowali kominek to na dole dali sterowaną przepustnicę
    do regulacji spalania

  • 19. Data: 2009-11-06 11:06:36
    Od: "Jacek" <m...@g...com>

    Ja mam szyber automatyczny ORAZ reczny.
    Reczny wzial sie stad, ze panowie z firmy Komi Flex (pozdrawiam ta droga)
    namówili mnie na komin fi 200, który to komin ma te "zalete", ze duzo wiecej
    kasy za niego wzieli ale za to ciag mam zbyt silny i musialem dobudowac
    szyber reczny dodatkowo dla dlawienia ciagu.
    Sam szyber automatyczny tez nie jest idealny, bo z czasem dzwignie sie
    deformuja i nie dziala, jak nalezy.
    Ja bym obstawal za szybrem recznym i tyle.
    Jacek