    From: Rick <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Membrana dachowa a więźba
    Date: Thu, 5 Nov 2009 11:12:33 +0100

    > Ciesle pomalują belki imopregnatem jeszcze przed montazem. zanim zmontują
    > konstrukcje to minie kilka dni i ipregnat wyschnie.
    > Ja juz zmontowaną konstrukcje prysnełem jeszcze raz impregatem- pryskałem
    > takim ogrodniczym urzadzeniem do robienia oprysków. Preparat na bazie soli.
    > Zreszta po skończeniu więżby pewnie kilka dni minie zanim wejdą dekarze i
    > zaczna nabijac membrane.
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Na stronie producenta membran znalazłem coś takiego :
    " Jeszcze raz chcielibyśmy uczulić Państwo na problem reakcji membrany dachowej z
    impregnatami solnymi. Należy pamiętać, że świeżo impregnowane drewno nie może być
    przykryte jakąkolwiek membraną dachową. Impregnaty w przeważającej większości
    przypadków powodują trwałe uszkodzenie filmu funkcyjnego, a co się z tym wiąże
    uszkodzenie nieodwracalne całego produktu.

    DREWNO KONSTRUKCYJNE POWINNO BYĆ ZAIMPREGNOWANE I SUCHE!

    To podstawowy warunek prawidłowego działania membrany dachowej. Nie należy
    impregnować drewna od wewnątrz (po założeniu membrany), nie należy kłaść membrany na
    świeżo zaimpregnowane drewno, nie należy impregnować drewna konstrukcyjnego na dachu.
    Należy bezwzględnie unikać bezpośredniego kontaktu membrany z impregnatem.
    "

    Rick