  • 1. Data: 2009-11-05 12:39:24
    Temat: Kocioł na paliwo stałe w instalacji c.o
    Od: "jurekk2" <j...@w...pl>

    Czy ktoś z szanownych forumowiczów podłączył kocioł c.o na paliwo stałe z
    instalacją wykonaną z cienkich rurek PEX, bez zastosowania wymiennika
    ciepła?
    Czy taki układ ma sens i czy to zadziała?!
    Myślę, że można piec gazowy, dwufunkcyjny, odciąć zaworami i kolejnymi
    zaworami podłączyć piec węglowy.
    Kombinuję w ten sposób, bo kolega podłączył przez wymiennik ciepła i
    niestety, nie zdaje to egzaminu. Na piecu węglowym przez kilka godzin 80
    stopni, a za wymiennikiem ciepła grzejniki ledwo ciepłe. Co może być tego
    przyczyną?!

  • 2. Data: 2009-11-05 12:43:45
    Temat: Re: Kocioł na paliwo stałe w instalacji c.o
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jurekk2" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciepła?
    > Czy taki układ ma sens i czy to zadziała?!

    Ja ma kocioł na paliwo stałe i instalacje robiona rurami alu pex. W kotłowni
    od kotła do rozdzielaczy instalacja miedziana za rozdzielaczami do
    grzejników+ podłogówka to alu pex(u mnie purmo)
    Działa u mnie bez problemu już drugi sezon a widuję kilka innych podobnych
    instalacji działajacych już dobre kilka lat.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-11-05 14:04:00
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Czy kto? z szanownych forumowiczów podł?czył kocioł c.o na paliwo stałe z
    > instalacj? wykonan? z cienkich rurek PEX, bez zastosowania wymiennika
    > ciepła?

    nmufstfo ludzi tak ma...

    > Czy taki układ ma sens i czy to zadziała?!

    działa... czemu miałby nie działac?

    > My?lę, że można piec gazowy, dwufunkcyjny, odci?ć zaworami i kolejnymi
    > zaworami podł?czyć piec węglowy.

    można.

> [...]
    > stopni, a za wymiennikiem ciepła grzejniki ledwo ciepłe. Co może być tego

    wyglada na źle dobrany wymiennik...
    co on dokładnie ma?

  • 4. Data: 2009-11-05 14:23:57
    Od: piechur <z...@g...pl>

    jurekk2 pisze:
> [...]
    > stopni, a za wymiennikiem ciepła grzejniki ledwo ciepłe. Co może być tego

    U mnie jest identycznie i wszystko ładnie działa (może gdzieś brak mopki
    w układzie?). Za wymiennikiem też mam w miedzi, do rozdzielacza a potem
    to już rurki chyba alupex KAN. Piec na groszek.
    PB

  • 5. Data: 2009-11-06 07:45:32
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    jurekk2 pisze:
> [...]
    > stopni, a za wymiennikiem ciepła grzejniki ledwo ciepłe. Co może być tego

    Również posiadam - wprawdzie nie do pieca a do kominka z płaszczem, a
    temperatura płaszcza ustawiona na ok. 55-60 st. i na termometrze za
    wymiennikiem po stronie CO - jest osiągana taka temperatura. nawet jak
    kiedyś się bawiłem to i 80 % bez problemu wyciągnę... bez kozery... :)

    Stawiam na źle dobrany wymiennik, lub źle działające pompy.

    Ariusz

  • 6. Data: 2009-11-06 12:45:32
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > stopni, a za wymiennikiem ciepła grzejniki ledwo ciepłe. Co może być tego

    Czy po stronie kotła węglowego jest pompa? Czy wymiennik dobrze podłączony ?
    Czy po stronie CO za wymiennikiem jest pompa ?
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-11-06 15:37:10
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > stopni, a za wymiennikiem ciepła grzejniki ledwo ciepłe. Co może być tego

    Ma zle podlaczone lub zle dobrany wymiennik lub brak/zepsuta pompa na
    ukladzie piec->wymiennik.
    U mnie jest praktycznie to samo za wymiennikiem co przed wymiennikiem,
    termometry analogowe narurowe wiec pomiar moze nie byc dokladny ale jest to
    blisko 100%.

    Pozdrawiam

    Kane