  • 1. Data: 2009-11-06 10:04:24
    Temat: Kominki z płaszczem wodnym, systemy rozprowadzenia gorącego powietrza.
    Od: paragraph210 <p...@o...pl>

    Witam jakby ktoś z Państwa miał pytania dotyczące wkładów kominkowych,
    szczególnie tych z płaszczem wodnym bo z nimi jest najwięcej
    problematycznych kwestii, zapraszam do kontaktu mailowego lub przez
    ten post.

    Nie będę ukrywał jestem pracownikiem firmy kominkowej, posiadam
    szeroki dostęp do wkładów kominkowych, dodatkowo wykonujemy wszystkie
    instalacje związane z kominkiem (obudowy itp) na terenie województw
    kujawsko-pomorskie, łódzkie, wielkopolskie. Oczywiście istnieje
    możliwość wyjazdów "dalej".

    Pozdrawiam
    Radek

    Ps.

    mail. p...@o...pl

    Nie podaje zadnych danych firmy aby nie wrzucac tutaj spamu. Jeżeli
    ktoś będzie chciał namiary zapraszam na w/w maila

  • 2. Data: 2009-11-06 20:04:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > szczególnie tych z płaszczem wodnym bo z nimi jest najwięcej
    > problematycznych kwestii, zapraszam do kontaktu mailowego lub przez

    no to ja zacznę pytać:-)
    Już drugi sezon używam CTM-a, spisuje się znakomicie, natomiast mam
    problem z pompą, im bardziej gorąca woda w obiegu, tym głośniej
    pracuje, przy temp 70 stopni słychać ją już bardzo. Podejrzewam, że to
    już taki jej urok, choć w instrukcji napisali, że temp max do 110
    stopni. Pompa z tych tańszych, firmy Wilo,
    takie same pracują w obwodzie grzejników i podłogówki i są ciche, ale
    też temp nie przekracza 40 stopni.
    Moje pytanie: jaką konkretna pompę poleca pan do kominka z płaszczem,
    ma być cicha i trwała?
    czy pompa cyrkulacyjna do CW da radę? (wszak byłaby lepsza ma korpus
    mosiężny, odporny na gorącą wodę i jest cicha),
    czy warto przepłacać za jakiegoś grundfosa?czy nie rozwyje się tak jak
    ta moja po 2 sezonach? (konstrukcja taka sama jak tych tańszych)
    czy dodanie jakigoś inhibitora korozji, zabezpieczy obwód i pompy i
    przedłuży ich żywotność? jeśli tak, to co wlać najlepiej? mój
    hydraulik podrzucił mi pomysł, żeby wlać trochę Ludwika, to wyciszy
    instalację... ale jakoś nie odważyłem się... :-)
    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2009-11-06 22:46:21
    Od: paragraph210 <p...@o...pl>

    Witam,

    Zaskoczył mnie Pan pytaniem przyznam szczerze, nie uchylając się od
    odpowiedzi muszę jednak przyznać, że jest to pytanie typowo
    hydrauliczne, w mniejszym stopniu dotyczy mojego zakresu pracy. Z
    doświadczenia wiem, że urządzenia takie jak pompa powinny znajdować
    się poza komorą spalania czyli nie w kominku a w kotłowni (co na pewno
    wyciszy w sposób pozorny pracę urządzenia). Z własnych domowych
    obserwacji (jestem użytkownikiem PW) muszę przyznać, że moja pompa
    pracuje cicho i jest niesłyszalna w pomieszczeniach (znajduje się w
    kotłowni). Przepraszam, że nie jestem w stanie odpowiedzieć Panu
    wyczerpująco na zadane pytanie.

  • 4. Data: 2009-11-07 10:55:11
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 6 Lis, 23:46, paragraph210 <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > odpowiedzi muszę jednak przyznać, że jest to pytanie typowo
    > hydrauliczne, w mniejszym stopniu dotyczy mojego zakresu pracy.

    kominek wodny jest z natury typowo hydrauliczny... :-)

> [...]
    > pracuje cicho i jest niesłyszalna w pomieszczeniach (znajduje się w
    > kotłowni). Przepraszam, że nie jestem w stanie odpowiedzieć Panu

    nie mam kotłowni :-)
    kominek jest w salonie, pompy bufor i rozdzielacze są w wiatrołapie,
    ale przez ścianę z sypialnią. Dom jest szkieletowy, więc
    niesiebardziej niż w grubych murach. Być może nie jest to wielki
    problem (żonie nie przeszkadza, a dziecko szybciej usypia przy tym
    burczeniu, natomiast ja nie zasnę), w kominku palę tak, żeby wygasł
    przed spaniem i wyłączam pompę.

    proszę napisać jaka Pan ma pompę i czy zauważa Pan wzrost głośności
    przy zwiększeniu temperatury
    (to również prośba do innych użytkowników)

    > Nie będę ukrywał jestem pracownikiem firmy kominkowej, posiadam
    > szeroki dostęp do wkładów kominkowych, dodatkowo wykonujemy wszystkie
    > instalacje związane z kominkiem

    to chyba pompy i bufory też montujecie? jakie?
    co producenci kominków zalecają?
    czy użytkownicy zgłaszaja jakieś reklamacje w tym względzie?
    nie uśmiecha mi się wymiana pompy raz do roku :-(

    P.S. inny problem - odpowietrzanie instalacji
    wiadomo - instalacja otwarta, gdzieś tam zawsze bąbelki powietrza się
    wytrącą z wody. Mam odpowietrzniki automatyczne, ale nie zawsze
    wyrabiają, gdyż prędkość przepływu wody musi być spora, nie tak jak w
    obiegu grzejników, żeby odebrać ciepło od kominka, w związku z tym
    czesto odpowietrzniki nie wyłapują całego powietrza i zatrzymuje się
    ono w pompie, powodując hałaśliwe bulgotanie (wiem, znowu moja schiza
    na tym punkcie), pomaga chwilowe wyłączenie pompy i powietrze ulatnia
    się przez odpowietrznik umieszczony tuż za nią (nad nią)
    a jak u Pana i u innych to wygląda?

    pozdrawiam
    s_13