  • 1. Data: 2014-01-15 09:50:26
    Temat: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Witam.

    Powiedzcie mi, ile tak naprawdę kosztuje dom.
    Powiedzmy, że mam działkę pokrytą trawą łąkową i zaczynam budowę.
    Działka 700 m2. Dom 120 m2 plus garaż. Prosty projekt z użytkowym poddaszem.

    Wszędzie potrafię znaleźć wyceny samego domu, ale co z resztą?
    Pozwolenia, projekty cząstkowe, doprowadzenie instalacji, odbiory,
    ogarnięcie działki, płoty, tarasy, podjazdy, itd...

    Ile to wszystko kosztuje?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-01-15 09:56:02
    Temat: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 stycznia 2014 09:50:26 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Powiedzcie mi, ile tak naprawdę kosztuje dom.
    Od 200tys do 2mln;)
    Chociaz górnej granicy chyba nie ma.
    Dużo zalezy od regionu, od tego czy będziesz zlecał kompleksowo wykonawstwoi, czy
    może tzw Heńkami budował a może własnymi ręcami.
    Materiały z jakich zamierzasz budowac , media nie wiemy jak blisko masz itp.

  • 3. Data: 2014-01-15 10:10:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-15 09:56, Kris pisze:
> [...]
    może tzw Heńkami budował a może własnymi ręcami.
    > Materiały z jakich zamierzasz budowac , media nie wiemy jak blisko masz itp.

    No i taka odpowiedź nic nie daje.
    Wiadomo, że wszystko zależy od wszystkiego.
    Proponuję przyjąć "schludny wygląd i schludne wykonanie".

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-01-15 10:16:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 stycznia 2014 10:10:31 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > No i taka odpowiedďż˝ nic nie daje.
    > Wiadomo, �e wszystko zale�y od wszystkiego.
    > Proponuj� przyj�� "schludny wygl�d i schludne wykonanie".
    Zrozum że tzw schludny wygląd i schludne wykonanie możesz uzyskac budując własnymi
    recami i wydając 150-200tys a możesz wydac 2mln zlecić wszystko firmie zewnetrznej,
    pobuduja tobie z najdrozszych materiałó ale może to być strasznie tandetne więc i
    schludnego wyglądu nie będzie a wykonastwo mogą spieprzyć nawet jak zapłacisz
    potrójne lokalne stawki
    Sam projekt może zrobic tobie ktoś na miejscu za 1500zł(taki typowy pod pozwolenie na
    budowę)a możesz zamówić u architekta projekt rozbudowany gdzie nawet model deski
    sedesowej będzie umieszczony i zapłacisz 20tys.
    Przyłącze wodne może masz w granicy dziąłki więc koszt podłaczenia znikomy a może
    jednak musisz ciągnąć 1500metrów przebijając się pod droga lokalna i wojewódzką.
    Prąd energetyka robi ryczałtowo za 2500zł i możesz to mieć zrobione w dwa miesiace a
    może najblizsza linia jest 5 km dalej i póki co nie podłączą Tobie.

  • 5. Data: 2014-01-15 10:18:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.01.2014 10:10, Marcin N pisze:

    > No i taka odpowiedź nic nie daje.
    > Wiadomo, że wszystko zależy od wszystkiego.
    > Proponuję przyjąć "schludny wygląd i schludne wykonanie".

    LOL

  • 6. Data: 2014-01-15 10:34:07
    Od: olaboga <o...@c...pl>

    W dniu 2014-01-15 09:50, Marcin N pisze:
> [...]
    > Pozwolenia, projekty cząstkowe, doprowadzenie instalacji, odbiory,
    > ogarnięcie działki, płoty, tarasy, podjazdy, itd...

    Zobacz sobie pod tym linkiem

    http://www.budujemydom.pl/kosztorysy-domow/7328-kosz
    torysy-dom-w-rododendronach-5-archon

    Jest to w miarę sensownie rozpisane z kosztami dodatkowymi, znając życie
    coś dojdzie coś odpadnie ale pogląd w temacie jakiś będziesz miał.

  • 7. Data: 2014-01-15 10:58:14
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 15.01.2014 09:50, Marcin N wrote:
> [...]
    > Pozwolenia, projekty cząstkowe, doprowadzenie instalacji, odbiory,
    > ogarnięcie działki, płoty, tarasy, podjazdy, itd...

    Jak 500k zaloyzsy to jest to realny koszt.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2014-01-15 11:09:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Jan 2014 10:10:31 +0100, Marcin N

    > No i taka odpowiedź nic nie daje.

    Jakie pytanie, taka odpowiedź. :P

    > Wiadomo, że wszystko zależy od wszystkiego.
    > Proponuję przyjąć "schludny wygląd i schludne wykonanie".

    ROTFL

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2014-01-15 11:56:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Powiedzcie mi, ile tak naprawdę kosztuje dom.
    > Powiedzmy, że mam działkę pokrytą trawą łąkową i zaczynam budowę.
    > Działka 700 m2. Dom 120 m2 plus garaż. Prosty projekt z użytkowym
    > poddaszem.

    Najważniejszy jest projekt. Jak architekt zaszalał i zrobił dach
    wielospadowy i do tego kryty dachówką. To za robociznę zapłacisz więcej,
    odpadów z cięcia dachówek będzie więcej i drogich specjalnych dachówek na
    krawędzie też będzie więcej. Dla odmiany jak masz dach dwuspadowy kryty
    blachą to i konstrukcja prostsza i odpadów brak a krawędzie wykańcza się
    tanimi obróbkami.

    I nawet jeśli cena jednostkowa blachy za m2 będzie taka sama jak za m2
    dachówek. (Dobra blacha potrafi być nawet droższa od dachówek) to finalnie
    okazuje się że ten drugi dach będzie o 15 tysięcy tańszy w wykonaniu.

    Drugi przykład. Jak Ci architekt wymyśli dwoje podwójnych drzwi przesuwanych
    w salonie to zapłacisz 5 tysięcy więcej niż jakby tam były trzy okna i jedne
    drzwi.

    Dlatego odpowiedź ile kosztuje dom nie ma górnej granicy. Za to można
    oszacować granicę dolną IMO jest to ok 2000zł za m2 gdy bierzesz ekipy i
    1500 zł za m2 gdy robisz samemu. Mnie wybudowanie mojego domu niecałe (pow.
    podłóg niecałe 200m2) z wykończeniem całości, białym montażem i armaturą w
    łazienkach i kuchni oraz sprzętem AGD do zabudowy i umeblowaniem kuchni
    kosztowało poniżej 350 tys, w tej cenie są też oczywiście kocioł i
    rekuperator, oraz projekt indywidualny, kierbud itd.
    No i ta cena zawiera też wszystkie narzędzia jakie musiałem kupić by ten
    dom samodzielnie postawić - od betoniarki przez elektronarzędzia aż po
    zagęszczarkę.

    > Wszędzie potrafię znaleźć wyceny samego domu, ale co z resztą?
    > Pozwolenia, projekty cząstkowe, doprowadzenie instalacji, odbiory,

    Cena projektów branżowych (jeśli nie są zawarte w projekcie inywidualnym) są
    zależne od miejsca zamieszkania od kilku stów za branże do ponad tysiąca.
    Kierownik od kilku do kilkunastu tysięcy ale na nim nie warto oszczędzać. Na
    śląsku obecnie od ok. 3 tysięcy.

    Koszt przyłączy to osobna bajka. Jeśli np. woda jest w drodze to w
    zależności od jej klasy i zarządcy od tysiąca do kilkunastu tysięcy. Jak np.
    jest to droga wojewódzka (mimo, że na terenie zabudowanym) to w niektórych
    gminach sobie życza zrobienie projektu organizacji ruchu na czas robót
    (kilka stów) uzgodnienia go z policją (0 zł) oznakowanie + osoba do
    kierowania ruchem (kilka stów) + zrobienie wszystkiego w jeden dzień
    (dodatkowy koszt bo trzeba brać liczną ekipę) + musi to być dzień wolny od
    pracy (+50% do kosztów ekipy). No i jeszcze opłaty za zajęcie pasa drogowego
    (kilka stów). Do tego już standardowe opłąty dla wodociągów (za wcinkę i
    opata przyłączeniowa).

    Z prądem jest prościej płaci się opłatę w zależności od zamawianej mocy i
    tyle. Później pozostaje tylko pociągnięcie kabla od skrzynki do domu (samemu
    lub przy okazji innego kopania) i zrobienie pomiarów (500zł)

    > ogarnięcie działki,

    W sensie co? wyrównanie? To przy okazji innych robót.

    > płoty,

    Nie wiem, bo ciągle mam tymczasową najtańszą siatkę.

    > tarasy, podjazdy, itd...

    Podjazdy i ścieżki licz 40zł za m2 podbudowa (tłuczeń + kliniec) + cena
    kostki (od 30zł w górę) + robocizna
    Pod ścieżki można dac cieńsza podbudowę i cieńszą kostkę.

    Taras albo tak jak podjazd albo drożej :-) (np. deski z drewna egzotycznego)

    > Ile to wszystko kosztuje?

    O projekcie i kształcie domu już pisałem a teraz pozostałe:

    1. robisz samemu czy ekipa
    2. jakie materiały wybierasz
    3. gdzie i jak te materiały kupujesz

    Dla przykładu np. ocieplenie. Potrzebowałem 130m2 wełny wg projektu o
    grubości 23 cm (18 + 5).

    Cena w hurtowni za wełnę (już po zniżkach) wynosiła ok 4600

    I teraz są trzy możliwości:
    1. Biorę ekipę i płacę 4600 + cena robocizny
    2. Robię samemu za 4600

    3. Robię dla siebie więc myślę :-)

    Zmieniam wełnę na lepsza i daję grubsza warstwę - 18 + 10 Super Mata. W
    hurtowni sobie życzą powyżej 7 tysięcy. Szukam sprzedawcy na allegro i
    znajduję takiego który wysyła towar bezpośrednio od producenta (tylko całe
    palety) w cenie niższej o 30%.

    Finał: kupuję znacznie lepsza wełnę, do tego kupuję jej więcej i płacę 5050.

    Efekt mam znacznie lepsza izolację za niecałe 10% dopłaty, a na robociźnie
    zaoszczędziłem znacznie więcej.No i została mi jeszcze jedna rolka warta
    ponad stówę i trochę ścinków, które zużywam przy ocieplaniu kanałów
    wentylacyjnych.

    Podsumowują na cenę domu ma wpływ: projekt, sposób kupowania materiałów,
    rodzaj materiałów i to czy się robi samemu czy bierze ekipy (i oczywiście
    jak drogie te ekipy się bierze.

    Każdy z tych punktów pozwala zaoszczędzić lub stracić kilkanaście lub
    kilkadziesiąt tysięcy. Stąd finalnie taki podobny dom z podobnym poziomem
    wykończenia może kosztować 300 tysięcy, 500 tysięcy a są tacy co utopili
    milion w domu wartym pół.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2014-01-15 13:55:41
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 15 Jan 2014 09:50:26 +0100, Marcin N napisał(a):

    Witam,

    > Ile to wszystko kosztuje?

    Pokaż projekt, będzie łatwiej powiedzieć. 120 m2 jakiej powierzchni
    (użytkowej, całkowitej). Jak nie będziesz szalał i nie masz przyłączy po
    200 m to dom w 350 tys. wybudujesz. Może zejdziesz do 250, a może złapać
    Cię i 500. Bliżej 200 tys. to już tylko z dużym wkładem własnym. Piszę o
    domu, bez zagospodarowania teremu, bo to kolejne wydatki.

    --
    scruffty