  • Data: 2023-03-16 16:40:06
    Temat: Re: Instalacja P.C.
    Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.03.2023 o 10:50, heby pisze:

    > To dziwne, bo średnie pomiary temperatury od 20 lat mówią o tym, że
    > średnio jest 0 stopni +- 3.
    >
    > Innymi słowy pamiętasz *epizody* typu było bardzo zimno przez 2 tyg.
    > Nie ma się o nijak do średniej temperatury zimowej, od której zależy
    > dobieranie pompy i która to średnia temperatura wynosi 0 stopni od 20
    > lat.

    Jeżeli oprzemy fakty o informację takich samych czynników które twierdzą
    że mamy 18% inflację i na podstawie tego waloryzowane są emerytury to
    się zgadza, ale ja o stanie rzeczywistym a nie o fantazjach mających
    trzymać w niewiedzy ciemny lud.

    Moim zdaniem pompa nie będzie dobrana skoro dopuszcza marznięcie w swoim
    domu.

> [...]
    > kazać, że prąd będzie niezgodny z nauką Kościła i wyłączą.
    >
    > Może też być tak, że pechowo przyjdzie epoka lodowcowa.
    >
    > Tylko ze obie te sytuacje są mało prawdopodobne, choć może ta pierwsza
    > nie aż tak bardzo.
    >
    > Nie pojmuje dlaczego usilnie starasz się dobrać źródło ciepła do
    > ekstremum. To miało by sens, kiedy od tego czy masz 22 stopnie zależy,
    > czy przeżyjesz. Ale to chyba nie jest aż takie ryzyko. Pocierpisz te
    > 5-10 dni w roku, ewentualnie odpalisz kominek.
    >
    > Jak kupisz przewymiarowaną pompę ciepła, to ona będzie pracować

    A chociażby z tego powodu żeby sąsiedzi się nie śmiali, że wysupłałem
    tyle kasy tylko po to aby marznąć w swoim domu. Kominkiem ciężko ogrzać
    cały dom.

    Można znać powody dla których podejmuję to ryzyko? Wydajniejsza pompa
    jest dużo droższa, czy coś innego o tym stanowi? Jak już pisałem wyższe
    pobory prądu w ogóle nie wchodzą w rachubę, pompa tak ale pod warunkiem
    że wystarczy jej prąd z paneli.

    > Ja dostałem bez likwidacji kominka, likwidowałem natomist piec
    > węglowy. Miałem dofinansowanie miejskie (ale nie jakieś ogromne).
    > Pewnie wszędzie są inne warunki.
    >
    > Kominków mogą zakazać. Mam na tę okoliczność piec gazowy.

    Muszę zasięgnąć języka w gminie jak tu u mnie sprawa wygląda. A swoją
    drogą jak ktoś tam sobie wyobraża tą likwidację kominka, np u mnie jest
    on wkomponowany w ścianę.. musiałbym go zamurować??

    > Pompy można ustawiać nawet i do 60 stopni (zalezy jaka). Im wyżej
    > jednak, tym słabszy COP. Dlatego niektórzy wymieniają kaloryfery na
    > większe, aby grzać niższą temperaturą. Docelowa temperatura jest
    > ważnym czynnikiem określającym koszt grzania.

    Jesteś pewny że większy grzejnik to jakaś oszczędność na paliwie??