  • Data: 2018-10-16 20:31:12
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu szkieletowym.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 16 October 2018 12:49:40 UTC-5, Tomasz wrote:

    > Powiedz mi jeszcze z doświadczenia jak w najprostszy sposób
    > wytrasować na rigipsie otwory na gniazda aby pasowały
    > idealnie do przykręconych wcześniej do ramy zestawów.

    To jest dosyc trudny problem. Teoretycznie nie jest trudny, trzeba obmierzyc i
    zaznaczyc. Ot co. W praktyce nie wyjdzie dobrze.

    Ja bym sobie te puszki zamocowal i zmierzyl na jakiej wysokosci znajduje sie srodek
    puszki a na podlodze zaznaczyl w ktorym miejscu jest ten srodek (za pomoca pionu).
    Przykrecasz plyte i zaznaczasz na niej srodek puszki.
    Wiercisz maly otwor, powinien wyjsc tam gdzie jest srodek puszki. Jak sie cos omsknie
    to mozesz skorygowac.
    I potem od tego srodka sobie zaznaczasz punkty w ktorych otwornica wytniesz otwory w
    plycie. Albo wyrzynarka z krotkim brzeszczotem wytniesz otwor na gniazdka. Tu mozna
    by sie pokusic o szablon i go odpowiednio wypozycjonowac wstepnie ale to dodatkowa
    robota a pozytek nikly bo otwor nie bedzie widoczny wiec nie ma co sie nad tym
    zbytnio modlic.

    Mozesz zamiast zwyklej wyrzynarki kupic te taka wyrzynarke wibracyjna z blaszka.
    Widzialem ze hamerykance z tego korzystaja.

    Raczej nie ominiesz wycinania otworow na scianie. Mi nigdy dobrze nie wychodzily
    takie operacje, zawsze sie nieco pomiary rozjada. Raz o 2mm raz o 5 a raz o 15.
    Lepiej wycinac indywidualnie juz na przykreconej plycie.

    Tak czy siak szybko nie bedzie. Szybko bylo by jakbys mocowal gniazdka do deseczki i
    te deseczke (ozdobna) dopiero do plyty. Innych magicznych porad nie znam. A jak
    patrzylem na filmiki na youtube to nie ma raczej zadnych.
    Najlepsze co widzialem to taka wibracyjna wyrzynarke prostokatnych otworow.
    Ale to juz overkill.