eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak byście wykonali połączenie z obrazka (słupek pionowy i deska pozioma) › Re: Jak byście wykonali połączenie z obrazka (słupek pionowy i deska pozioma)
  • Data: 2021-06-25 11:06:47
    Temat: Re: Jak byście wykonali połączenie z obrazka (słupek pionowy i deska pozioma)
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-06-25 o 08:30, Uzytkownik pisze:

    > Dokładnie. Ja sobie radziłem z większymi płytkami przy pomocy młotka i
    > kawałka żelastwa służącego mi jako kowadło. Młotek miał 800 czy 1000
    > gramów. Ten kawałek żelaza może ma ze 3 czy 4kg. Jest to po prostu
    > odcięty plaster wałka ok. 120mm średnicy, który służy mi za kowadło. Ale
    > równie dobrze może to być jakiś bloczek betonowy czy nawet cegła. Równie
    > dobrze można taką konstrukcję położyć na jakiejś posadzce czy kostce
    > brukowej przed obsadzeniem w ziemi. Poza tym jak będziemy dawali śrubę
    > na przestrzał to tą śrubą także się dociągnie. Tak więc nie ma co
> [...]

    Ale wiesz, ktoś przeczytał "potrzebna prasa" i koniec, młotkiem nie
    poradzisz...

    > Tylko, żeby nie zniszczyć materiału to należy pobijać przez jakąś deskę
    > albo używać młotka z nakładką gumową, bo w przeciwnym razie pozostaną
    > ślady młotka na drewnie.

    Raz uderzy młotkiem i się przekona, drugi raz nie popełni błędu... ;)

    Dlatego sugerowałem metody a'la prasa, czyli nie uderzać, a ściskać.
    Każdy w aucie ma podnośnik, wystarczy znaleźć otwór, np
    drzwiowy/okienny, podłożyć odpowiednio i ładnie lewarkiem można wciskać
    rzeczy. Albo zrobic "ramkę" z pozostałego drewna, czy jakiegoś kątownika
    i włożyć lewarek --> prasa gotowa.
    Na dwa ściśnięcia można taką ekwilibrystykę robić, może będzie potrzeba
    kogoś do pomocy, podtrzymać elementy, ale jest to wykonalne.

    --
    viktorius