eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak duzy moze padac deszcz aby dalej malowac drewno? › Re: Jak duzy moze padac deszcz aby dalej malowac drewno?
    From: M <M...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak duzy moze padac deszcz aby dalej malowac drewno?
    Date: Sat, 30 Apr 2011 10:46:43 +0200

    W dniu 2011-04-30 07:03, marcan pisze:
    > Witam,
    > Jak bedzie deszcz zacinal, to wiadomo, przestane malowac. Czy jednak przy
    > slabym deszczu moge malowac drewniany dom (drewnochronem), bedzie sechl
    > wolniej, ale jest sens? Prognoza na IMGW jest do dupy - codziennie sie
    > zmienia o 180 stopni, wiec nie sposob planowac malowanie na dzien sloneczny.
    > Zaczynam w poniedzialek.

    Nie ma sensu. Lepiej przykryj te części, które chcesz malować folią.
    Po prostu drewnochron (i każdy impregnat tego typu) aby wnikać musi mieć
    suche podłoże. Jak będzie wilgotne to wtedy nie będzie wnikał więc nie
    ma co impregnować. Poza tym drewnochron odcina wilgoć - jeśli w środku
    będzie woda to odetniesz jej ucieczkę ze środka.

    Poza tym drewno lepiej impregnować PRZED położeniem na dom. Jak teraz
    niby zaimpregnujesz na miejscach łączeń i z drugiej strony?

    Ja miałem podbitkę drewnianą dwukrotnie impregnowaną PRZED pocięciem i
    przybiciem, trzeci raz już po przybiciu.

    M.