  • Data: 2011-03-20 12:22:54
    Temat: Re: Jak naprawia pekniecia w tynku
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Mar, 10:48, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Ale to oznacza że są źle zrobione, nad belkami ma być jeszcze 8cm betonu
    > jako tzw nadlewka, czy wyobrażasz sobie klawiszowanie albo uginanie
    > się 8cm betonu?

    No pewnie, ze tak - przeciez nawet stemplujac monolityczny strop
    zelbetowy liczy sie strzalke ugiecia i odpowiednio wyzej posrodku
    stempluje - to samo powinienes zrobic z belkami przy stemplowaniu
    terivy. Podciagi i belki tez sie uginaja - szczegolnie widac to na
    belkach przy otworach schodowych. Ja na jednej z takich belek mam
    wymurowana dzialowke i belka ugiela sie o jakies 3-4mm - tynk popekal.
    U wszystkich sasiadow bylo dokladnie to samo i te miejsca maja
    pozaktywane drewnianymi dechami (w kolorze i z drewna takiego jak
    schody).

    Moj strop zelbetowy grubosci 15cm, ktory zreszta swego czasu
    widziales, obliczeniowo ugial sie o ok 2cm w srodku :)

    Stad wlasnie wynika klawiszowanie teriv i niestety jest to dosc
    czeste. Masz szczescie ze Ci nic nie popekalo, choc pewnosci ze w
    przyszlosci nie popeka miec niestety nie mozesz :-)
    pozdr.

    --
    Adam