  • 1. Data: 2011-03-15 07:45:42
    Temat: Jak naprawić pęknięcia w tynku
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Witam

    Po prawie 4 latach mieszkania przymierzam się do odświeżenia ścian.
    Mieszkanie było w stanie deweloperskim. Ściany nośne chyba z porotermu
    (takie czerwone pustaki) działowe z jakichś białych pustaków :) tynkowane
    tradycyjnym tynkiem.
    Na ścianach została zrobiona gładź i pomalowane farbą akrylową. W sumie
    nie ma z nimi problemu. Pojawiło się kilka poziomych pęknięć na ściankach
    działowych.
    Najgorzej jest z sufitem. Robiony był z takich długich płyt. W tej chwili widać
    każde łączenie (pęknięcie na całej długości) Przed robieniem gładzi zatapiana była
    siatka w uniflocie. Niestety to nie pomogło.

    Po długim wstępie pytanie. Co teraz zrobić z sufitem i ścianami?
    Nie chce znowu rozwalać łączeń i wstawiać od nowa siatki. Za duży bałagan.
    Czytałem o cekolu C-40. Może wystarczy wyskrobać trochę i tym uzupełnić?

    Liczę na pomoc :)

    Ryba

  • 2. Data: 2011-03-16 12:34:22
    Temat: Odp: Jak naprawić pęknięcia w tynku
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

> [...]
    > Czytałem o cekolu C-40. Może wystarczy wyskrobać trochę i tym uzupełnić?

    Nie widać mojego pytania, czy nikt nie ma ochoty pomóc?

    Ryba

  • 3. Data: 2011-03-16 14:51:43
    Temat: Re: Odp: Jak naprawić pęknięcia w tynku
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 16.03.2011 13:34, Ryba wrote:

    > Nie widać mojego pytania, czy nikt nie ma ochoty pomóc?

    to drugie ;)
    Mozesz sprobowac wetrzec w pekniecia akryl z tuby i zamalowac. Jest
    szansa ze sprawe rozwiaze. Wszystko inne nic nie da.
    Jak mimo akrylu popeka, to dac tapete z wlokna szklanego do malowania a
    sufit zrobic podwieszany...
    S.

  • 4. Data: 2011-03-16 19:47:39
    Temat: Re: Jak naprawić pęknięcia w tynku
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-03-2011 o 08:45:42 Ryba <t...@u...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zatapiana była
    > siatka w uniflocie. Niestety to nie pomogło.

    Standart developerski, zbudować szybko niech sie klient potem martwi :)
    a śmiali się z bloków budowanych za komuny a tu takie samo dziadostwo,
    klawiszujący strop. Chcesz znać prawdę? tak? to ci powiem, zawsze ci bedzie
    klawiszował i nic z tym nie zrobisz, siatki są może elastyczne ale gips
    nie,
    pociągniesz to akrylem to z koleji farba się złuszczy na akrylu, jedyne
    sensowne
    rozwiązanie to zakrycie szczelin np belkami zrobionymi z desek, ładnie
    wygląda
    daje klimat starego mieszkania i będziesz miał spokój z szparami.

    > Po długim wstępie pytanie. Co teraz zrobić z sufitem i ścianami?
    Ze ścianmi to jeszcze gorzej, wynika że coś siada i ci spekały, ale
    tak nie powinno być, zrób rowek taki V i zaciągnij akrylem i pomaluj,
    jak znowu popeka to zgłoś developerowi albo lepiej PINB-owi że sie
    coś z blokiem dzieje, bo to może być niebezpieczne.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-03-16 23:23:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >klawiszował i nic z tym nie zrobisz, siatki są może elastyczne ale gips

    No niestety to taki strop. Urok prefabrykatow, lacznie z teriva. Nie pekaja
    jedynie stropy monolityczne, ackermana i pewnie Kleina, ale kto sie w to
    dzis bawi w budownictwie developerskim.

> [...]
    >wygląda
    >daje klimat starego mieszkania i będziesz miał spokój z szparami.

    Jest taka tasma, wyglada jak plastikowa i szeroka ok. 5cm, stosuje sie min.
    na laczenia plyt GK. Kosztuje nie malo, bo ponad 50zl za rolke nie pamietam
    dlugosci ani nazwy. Moge sobie przypomniec gdyby byl ktos zainteresowany.
    Stosuje ja na laczenia GK i na niestety drobne pekniecie na sciance
    dzialowej. Wtopilem to w gladz tak by z gory bylo ze trzy milimetry grubosci
    i od lata zeszlego roku z rysami nie ma zadnego problemu. Na GK rowniez.
    Nie wiem jak bedzie na stropach Zeranskich bo to jednak specyficzny element,
    ale na sciany nadaje sie doskonale.

> [...]
    >jak znowu popeka to zgłoś developerowi albo lepiej PINB-owi że sie
    >coś z blokiem dzieje, bo to może być niebezpieczne.

    Mysle, ze sciany postawione na stropie ktory jak widac z tresci powyzej
    jednak pracuje. Rysy za pewne nie sa grozne, ale malo estetyczne.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-03-17 06:47:34
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

> [...]

    jak znowu popeka to zgłoś developerowi albo lepiej PINB-owi że sie
    coś z blokiem dzieje, bo to może być niebezpieczne.

    Z rysami niesety się pogodziłem. Ale skoro i tak mam ochotę pomalować
    to przynajmniej chce czegoś spróbować. Do akrylu nie jestem przekonany.
    Może na białej powierzchni nie będzie widać, ale kolega próbował na ścianach
    i strasznie narzekał, że po pomalowaniu kolorową farbą widać trochę inny
    odcień farby na pasku akrylu.

    Na ścianach nie ma wielkich pęknięć. Na jednej działówce 4,6m pozioma
    rysa o długości może z 1,5m. Widoczna z obu stron. Tak jak piszesz
    pewnie to strop klawiszuje. Rysa jest akurat na wysokości nadproża.
    Więc pewnie dolny strop minimalnie opadł.

    Ryba

  • 7. Data: 2011-03-17 06:54:54
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

> [...]
    pracuje. Rysy za
    > pewne nie sa grozne, ale malo estetyczne.

    Już po wyschnięciu tynków dało się zauważyć minimalne rysy na suficie.
    Dlatego została wtapiana siatka na uniflocie. Z informacji z przez 4 lat wynikało
    że to dobra metoda. Jednak już wtedy wielu moich znajomych mówiło,
    że i tak pęknie :)

    Ryba

  • 8. Data: 2011-03-17 10:20:02
    Temat: Re: Jak naprawiae pekniecia w tynku
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2011 o 00:23:27 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 15-03-2011 o 08:45:42 Ryba <t...@u...onet.pl> napisa?(a):

    > No niestety to taki strop. Urok prefabrykatow, lacznie z teriva.
    Maniek nie mieszaj teriva nie pęka, to nie jest czysty prefabrykat,
    ma warstwę betonu i jak nie jest za cienka to nie klawiszuje.
    Mam wszędzie terivę i nie mam ani ryski, a juz ponad rok mieszkam.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-03-17 18:52:23
    Temat: Re: Jak naprawia pekniecia w tynku
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Maniek nie mieszaj teriva nie pęka, to nie jest czysty prefabrykat,
    >ma warstwę betonu i jak nie jest za cienka to nie klawiszuje.

    Wiem, ze to nie czysty prefabrykat, dla tego napisalem lacznie z teriva.

    >Mam wszędzie terivę i nie mam ani ryski, a juz ponad rok mieszkam.

    A ja mam wszedzie Ackermana, bo terivy jakie widzialem niestety klawiszuja.
    Odznaczaja sie belki. Ja na drugim stropie mam plyty zeranskie i tez nie
    klawiszuja, tylko ze to strop pelniacy jedynie role sufitu i konstrukcyjna.
    Z gory nikt po nim nie chodzi, chyba ze do anteny i dla tego nie klawiszuje.
    Jednak bloki to co innego.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-03-17 18:57:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Ryba" <t...@U...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynikało
    > że to dobra metoda. Jednak już wtedy wielu moich znajomych mówiło,

    Bo sa tasmy i tasmy. Ja uzywam tego:
    http://www.tape.pl/Tasma_TUFF__TAPE-269_25/

    Pozdro.. TK