  • 1. Data: 2011-03-14 09:45:46
    Temat: Rury do studni i szamba przecinające rurę od cieku
    Od: Maciek Murańczyk <m...@w...pl>

    Jest działka, na której w poprzek działki pójdzie rura, w której
    poprowadzony będzie ciek (obecnie płynący na powierzchni, taka strużka
    wody). Dno rury na głębokości ok. 60cm. Dom musi stać po jednej stronie
    rury, szambo, studnia i przyłącze prądu od drugiej strony i jakoś tę rurę
    musi przeciąć.

    Rozumiem, że z wodą i ściekami nie będzie problemu, bo to się i tak
    prowadzi głęboko (poniżej metra) z uwagi na przemarzanie. A jak rozwiązać
    temat z prądem, czy jest jakiś formalny/techniczny problem z poprowadzeniem
    kabla pod rurą?

    Drugi temat, praktyczny - chciałbym rury do kanalizacji cieku zakopać przed
    budową, żeby się przekonać, że skutecznie ten ciek zamknąłem pod ziemią,
    nie wylewa itd. Zastanawiam się, czy będzie jakiś problem z wkopaniem się
    potem pod tę rurę? Na pewno trochę więcej roboty, bo pewnie będzie wymagało
    kopania łopatą pod rurą ale czy technicznie nie ma przeszkód?

  • 2. Data: 2011-03-14 10:49:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek Murańczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > temat z prądem, czy jest jakiś formalny/techniczny problem z poprowadzeniem

    ułożysz kabel pod ciekiem w rurze ochronnej i tyle, tak sie przechodzi poprzez rowy.
    Jak rure dasz elasyczną to mozesz zrobic taki łagodny łuk aby dokopać sie do kabla
    było łatwo.

    b.

  • 3. Data: 2011-03-14 14:14:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-14 10:45, Maciek Murańczyk pisze:
> [...]
    > potem pod tę rurę? Na pewno trochę więcej roboty, bo pewnie będzie wymagało
    > kopania łopatą pod rurą ale czy technicznie nie ma przeszkód?
    Wodę zakopujesz głęboko, kanalizację już jak Ci wyjdzie musisz mieć
    spadek do studzienki. U mnie z domy wychodzi około 40 cm poniżej gruntu-
    dalej sukcesywnie niżej aż do studzienki.

    Nie przejmuje się siekiem - zakop oznacz np. folią jak do wody -
    zakopujesz ją w rowie z ciekiem chyba 20 cm wyżej . prąd ma iść minimum
    50 cm pod ziemią ale nic nie stoi na przeszkodzie by szedł 80 cm.
    Oznacz ciek również na powierzchni, na budowę będzie wjeżdżał ciężki
    sprzęt rura może tego nie wytrzymać - zwłaszcza jak betoniarka postawi
    na tym łapę.
    Odkopanie rury ręcznie to znów nie taka tragedia.
    Ariusz