  • 1. Data: 2011-03-13 14:00:07
    Temat: Słup podtrzymujący strop - krzywy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Kupuję domek w stanie surowym. Oglądam go sobie i widze, że centralny
    słup (okrągly, fi=300, lany) jest ustawiony krzywo. Na tyle, by gołym
    okiem ocenić że coś tu nie gra. Na razie szacuje odchylenie około 2-3
    stopnie od pionu. Podpiera centralną część stropu.

    Oto zdjęcie( 1.5MB).

    http://sebobialy.net/krzywy_slupek.jpg

    Na zdjeciu nie widać, ale lekkie odchylenie od sciany za nim jest
    widoczne. W rzeczywistości widać to nie tylko na tle tej sciany.
    Sąsiadnie identyczne domy mają prosto.

    Jakie mam opcje:

    a) olać. Przy czym to nachylenie obniża faktyczny przekrój podpory. Jak
    będę wiedział jakie ma faktycznie nachylenie to mogę wyliczyc o ile
    spada przekrój. Jest na to jakaś dopuszczalna tolerancja?

    b) kłucić się o wyprostowanie. Czyli usunięcie i wylanie na nowo. W
    ogóle to wykonalne bez rozbierania połowy domu?

    Może ktoś powiedzieć co realnie moge z tym zrobić przed zakupem?

  • 2. Data: 2011-03-13 14:19:02
    Temat: Re: Słup podtrzymujący strop - krzywy
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-03-2011 o 15:00:07 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > będę wiedział jakie ma faktycznie nachylenie to mogę wyliczyc o ile
    > spada przekrój. Jest na to jakaś dopuszczalna tolerancja?
    Dokładnie, jak nawet tracisz te 3-5% pow to to jest pikuś ten słup
    i tak ma kilkadziesiąt razy większą wytrzymałość.

    > b) kłucić się o wyprostowanie. Czyli usunięcie i wylanie na nowo. W
    > ogóle to wykonalne bez rozbierania połowy domu?
    Nie ma sensu, nie zalejesz go dobrze bo nie będzie dostepu z góry, poza tym
    może ci teriva sklawiszować, więcej kłopotów niż to warte.

    > Może ktoś powiedzieć co realnie moge z tym zrobić przed zakupem?
    Jak ci zależy na domu to starguj z ceny ile się da, potem zrobisz na słup
    obudwę która będzie prosta (pionowa) i po krzyku.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-03-13 22:23:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 15:00:07 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > b) kłucić się o wyprostowanie. Czyli usunięcie i wylanie na nowo. W
    > ogóle to wykonalne bez rozbierania połowy domu?
    >
    > Może ktoś powiedzieć co realnie moge z tym zrobić przed zakupem?

    Jeszcze C) - wyprostowanie przez nadlanie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2011-03-20 09:29:57
    Od: "normalnykierownik" <n...@o...pl>

> [...]

    > ogóle to wykonalne bez rozbierania połowy domu?

    > Może ktoś powiedzieć co realnie moge z tym zrobić przed zakupem?
    Bez liczenia wygląda, że można olać, dla pewności można policzyć pole elipsy
    gdzie jedna cięciwa ma 300 mm a druga 300- 2x odchyłka od pionu. Po wyliczeniu
    powierzchnię elipsy podzielić przez pole koła i mamy stopień zmniejszenia
    przekroju podpory. Z tym wyliczeniem zadzwonić do projektanta-konstruktora
    (jeżeli będzie znaczna) w tym przypadku raczej nie.
    Jest takie powiedzenie: "często lepsze jest wrogiem dobrego". Jeżeli coś może
    być bez zmian to lepiej niech tak zostanie. Pozdrawiam. A swoją drogą lepiej
    pójść z fachowcem i niech on oceni stan całego obiektu. Pan jako niefachowiec
    może nie zauważyć wielu rzeczy (a mogą być skoro wyskakują takie "kwiatki"),
    które zauważy fachowiec, a kwota jaką wyda Pan na niego jest niewspółmierna do
    kwot jakie Pan wyda na ewentualne naprawy. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2011-03-23 21:43:59
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "normalnykierownik" <n...@o...pl> wrote in message

> [...]

    Przecież ten porotherm jest murowany na placki. Nie kupuj tej padliny. Nie
    dosyć, że porotherm to jeszcze źle murowany. Będą zimne ściany, chłodzone od
    wewnątrz i jeszcze będzie wiało z gniazdek

  • 6. Data: 2011-03-24 12:33:19
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    --
    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

> [...]
    > dosyć, że porotherm to jeszcze źle murowany. Będą zimne ściany, chłodzone
    > od wewnątrz i jeszcze będzie wiało z gniazdek

    Beton na strop tez nie wygląda na wibrowany. Ot wylany bez zagęszczania

    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 7. Data: 2011-03-24 12:49:42
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "mirek" <f...@w...pl> wrote in message news:imfdmd$gmj$1@news.onet.pl...

    > Beton na strop tez nie wygląda na wibrowany. Ot wylany bez zagęszczania

    Fuszera.
    Ja powtarzam, wystrzegać się domów budowanych w technologii Porotherm i we
    wszystkich klonach tej technologii.