  • 1. Data: 2011-03-13 14:00:17
    Temat: Odporne na wstrzasy.
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    http://biznes.onet.pl/japonia-jest-liderem-w-budowie
    -budynkow-odpornych-,18496,4208654,1,prasa-detal

    Z falami tsunami juz chyba tylko wyższą lokalizacją budynków można sobie
    poradzić...

  • 2. Data: 2011-03-13 20:56:16
    Temat: Re: Odporne na wstrzasy.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:
    > http://biznes.onet.pl/japonia-jest-liderem-w-budowie
    -budynkow-odpornych-,18496,4208654,1,prasa-detal

    > Z falami tsunami juz chyba tylko wyższą lokalizacją budynków można
    > sobie poradzić...

    żelbetowe budynki sobie z tsunami poradziły...

    zauważcie że to co popłynęło to było budownictwo szkieletowe.

    generalnie ewakuować 17000 ludzi w kilkanaście minut jest praktycznie
    niewykonalne.

  • 3. Data: 2011-03-13 21:35:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Mar, 21:56, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > generalnie ewakuować 17000 ludzi w kilkanaście minut jest praktycznie
    > niewykonalne.

    Oglaszam konkurs na dokonczenie zdania:

    U nas w Polsce w ciagu kilkunastu minut ...

    Ja zaczne:

    ... oglosiliby przetarg publiczny na zorganizowanie kilku tysiecy
    pontonow, z 14-to dniowym terminem zglaszania ofert

    ;)

    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-03-13 22:11:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    >
    > ... oglosiliby przetarg publiczny na zorganizowanie kilku tysiecy
    > pontonow, z 14-to dniowym terminem zglaszania ofert

    hm... usiłuję zrozumieć o co ci chodzi i raczej wymiękam...

  • 5. Data: 2011-03-13 22:26:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > hm... usiłuję zrozumieć o co ci chodzi i raczej wymiękam...

    Ja też nie bardzo rozumiem i też wymiękam, tym niemniej dorzucę swoje...
    W piętnaście minut znajdzie się dowcipniś, co zrobi sobie jaja z pogrzebu...
    PANIE ADAMIE...

    pozdr
    Robert G.

  • 6. Data: 2011-03-14 06:41:26
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Mar, 23:26, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik Marek Dyjor napisa :

    > Ja te nie bardzo rozumiem i te wymi kam, tym niemniej dorzuc swoje...
    > W pi tna cie minut znajdzie si dowcipni , co zrobi sobie jaja z pogrzebu...
    > PANIE ADAMIE...

    Czytam was trzech i skolei nie rozumiem Marka i Roberta.
    Adam nie smieje sie z tragedii w japonii. On sie smieje (pewnie przez
    lzy) z tragedii w polsce.

  • 7. Data: 2011-03-14 06:56:58
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2011-03-14 07:41, ptoki pisze:

    > Czytam was trzech i skolei nie rozumiem Marka i Roberta.
    > Adam nie smieje sie z tragedii w japonii. On sie smieje (pewnie przez
    > lzy) z tragedii w polsce.

    współczuję wszystkim ofiarom i ich rodzinom
    ale niektórych rzeczy nie da sie przewidzieć
    nie da sie wszystkich budynków zrobić niezniszczalnych
    nie da sie miec w stałej gotowości 1000 autobusów do wywozu ludzi
    itd

    Japonia i tak osiągnęła szczyt w zabezpieczeniach przeciw wszystkiemu,
    ale niestety warunki są takie a nie inne.

    pozostaje tylko współczuć i liczyć na to ze kolejne takie zjawisko
    bedzie za 400 lat.

    Michał

  • 8. Data: 2011-03-14 09:11:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...

    >Czytam was trzech i skolei nie rozumiem Marka i Roberta.
    >Adam nie smieje sie z tragedii w japonii. On sie smieje (pewnie przez
    >lzy) z tragedii w polsce.

    Skonczyl bys z tym Smolenskiem.

  • 9. Data: 2011-03-14 09:53:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Mar, 07:41, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Czytam was trzech i skolei nie rozumiem Marka i Roberta.
    > Adam nie smieje sie z tragedii w japonii. On sie smieje (pewnie przez
    > lzy) z tragedii w polsce.

    No pewnie ze tak. Japoncy sa zorganizowani jak chyba zaden inny narod
    na swiecie i jestem pewien ze nie dalo sie zrobic nic a nic wiecej,
    zeby zmniejszyc liczbe ofiar (moze poza przeniesieniem calej Japonii
    na tereny asejsmiczne :-) Z natura sie nie da wygrac. Tym nie mniej
    nie rozumiem jak mozna napisac, ze smieje sie z pogrzebu - w ktorym do
    chuja pana miejscu!!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-03-14 10:23:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-03-2011 o 21:56:16 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    -budynkow-odpornych-,18496,4208654,1,prasa-detal

    > żelbetowe budynki sobie z tsunami poradziły...
    >
    > zauważcie że to co popłynęło to było budownictwo szkieletowe.
    Dokładnie, i cała ta masa działała jak taran i niszczyła wszystko
    po drodze.

    > generalnie ewakuować 17000 ludzi w kilkanaście minut jest praktycznie
    > niewykonalne.
    Niestety, ale i tak ja na tą siłę trzesienia straty z wstrząsów mają
    niewielkie,
    niestety tsunami okazało sie bardziej zabójcze i niszczycielskie.
    Zresztą w 2004 roku też tak było, od wstrząsów chyba nikt nie zmarł bo były
    one prawie na środku oceanu indyjskiego, dopiero fala tsunami pochłoneła
    230tys ofiar.
    --
    Pozdr
    JanuszK