  • 1. Data: 2011-03-13 11:49:51
    Temat: Rura PVC fi70 w ziemi, jak udrożnić z mułu
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    witam
    pytanie z lekka nietypowe. mam rurę w ziemi w odcinkach 10m i jak najlepiej
    usunac zanieczyszczenia z takiej rury?
    srednica 7cm i rpacuje jako odprowadzenie wody z podworka - tyle ze do 4/5
    jest zarosnieta mułem. Jak zrobic to poprawnie? Mam dostęp do końców kazdego
    odcinka... sa jakies patenty na to?
    myslalem o sprezynei ale jak wtedy wywalic stamtad to co sprezyna zryje?
    sir (zawsze z durnymi problemami:))))

    --
    ---------- sirapacz -------------
    Zdeklarowany fiaciarz:)

  • 2. Data: 2011-03-13 11:57:46
    Temat: Re: Rura PVC fi70 w ziemi, jak udrożnić z mułu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ilib0u$1m4$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > kazdego odcinka... sa jakies patenty na to?
    > myslalem o sprezynei ale jak wtedy wywalic stamtad to co sprezyna zryje?

    Poszukaj goscia z wozem asenizacyjnym.
    Przyjedzie odpali sprzet i rura czysciutka. U mnie jesienią czyscil 80
    metrów przylacza kanalizacyjnego i skasował 50zl

  • 3. Data: 2011-03-13 12:06:33
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Poszukaj goscia z wozem asenizacyjnym.
    > Przyjedzie odpali sprzet i rura czysciutka. U mnie jesienią czyscil 80
    > metrów przylacza kanalizacyjnego i skasował 50zl

    ale jak sie do niej podepnie jak to zwykla pcv? tam nie ma takich zlacz jak
    np w wezach strazackich.
    ponadto - co zassie?:) bedzie ciagnac powietrze z drugiego konca a
    studzienka ma za mala pojemnosc zeby starczyc na wypelnienie calej rury jak
    zacznie ssac
    :)

  • 4. Data: 2011-03-13 12:14:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ilic08$1r7$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    > ponadto - co zassie?:) bedzie ciagnac powietrze z drugiego konca a
    > studzienka ma za mala pojemnosc zeby starczyc na wypelnienie calej rury

    Nic nie bedzie ssał;)
    Wozy te słuza tez do udrazniania kanalizy. Maja kilkudzisięci metrowe weze z
    metalowymi koncowkami i woda pod cisnieniem wpuszczaja taki wąż do rury i
    przepycha i czysci nawet kilkudzisięciometrowe odcinki kanalizacji

  • 5. Data: 2011-03-13 12:33:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Mar, 13:14, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Nic nie bedzie ssa ;)
    > Wozy te s uza tez do udrazniania kanalizy. Maja kilkudzisi ci metrowe weze z
    > metalowymi koncowkami i woda pod cisnieniem wpuszczaja taki w do rury i
    > przepycha i czysci nawet kilkudzisi ciometrowe odcinki kanalizacji

    Uh. Poczulem ten "zapach" ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-03-13 12:37:28
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest zarosnieta mułem. Jak zrobic to poprawnie? Mam dostęp do końców
    > kazdego odcinka... sa jakies patenty na to?

    Do Karchera są węże do czyszczenia w długościach 7,5 m i 15m. Dobrze działa.

    Bogdan

  • 7. Data: 2011-03-13 13:09:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Poszukaj goscia z wozem asenizacyjnym.
    > Przyjedzie odpali sprzet i rura czysciutka. U mnie jesienią czyscil 80
    > metrów przylacza kanalizacyjnego i skasował 50zl

    Obawiam się że wóz do przepychania kanalizacji ma wąż ciśnieniowy o
    średnicy niewiele mniejszej niż ta rura - a po włożeniu węża w rurze
    powinno pozostać wystarczająco dużo miejsca żeby woda wtłoczona wężem
    razem z zabranymi zanieczyszczeniami wróciła wzdłuż węża. Tu trzeba ciut
    cieńszego węża - ale zapewne firmy zajmujące się przetykaniem takich rur
    mają i sprzęt do rur cieńszych.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2011-03-13 13:11:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-03-2011 o 13:06:33 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > ale jak sie do niej podepnie jak to zwykla pcv? tam nie ma takich zlacz
    > jak np w wezach strazackich.
    Tam mają taki grzybek na końcu węża do którego jest doprowadzona woda pod
    ciśnieniem,
    ciśnienie to daje napęd i jednocześnie czyści rurę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-03-13 13:29:27
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Do Karchera są węże do czyszczenia w długościach 7,5 m i 15m. Dobrze
    > działa.

    tez oi tym myslalem ale to troche drogawe rozwiazanie bo musialbym wydoic na
    to 1,5-2kpln:)

  • 10. Data: 2011-03-13 13:31:26
    Temat: Re: Rura PVC fi70 w ziemi, jak udroznic z mulu
    Od: "Michal Gut" <m...@w...pl>

    > Uh. Poczulem ten "zapach" ;)
    > pozdr.

    przezylbym:)
    tyle ze nie wiem czy jest sens wytaczac artylerie na odcinki po 10 i 7
    metrow. myslalem o czyms co moge wykonac samodzielnie - bo moge pomielic
    sprezyna a potem pompowac tam wode w jedna strone zeby te syfy powoli
    wyplywaly z drguiej ale wlasnie pytanie czy nie ma lepszego rozaiwazania:)