  • 1. Data: 2011-03-14 09:50:54
    Temat: Domofon
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    Szukałem na necie, forach, ... i jakoś ciężko mi znaleźć rozwiązanie, które
    mnie interesuj.
    Jest ogrodzeniem, w którym jest dostępne zasilanie 230V i jest dom odległy
    od ogrodzenia ok. 30m i nie ma żadnego połączenia kablowego z ogrodzeniem.
    Chciałbym tam zamontować domofon, który poza normalnym przekazywaniem foni,
    będzie miał możliwość otwierania "ze słuchawki" furtki (elekrozamku),
    oczywiście zadzwonienie dzwonkiem, wskazane aby miał 2 słuchawki w domu: 1
    na parterze, a 2 na piętrze ... i to wszystko musiałoby działać
    bezprzewodowo, a przynajmniej pomiędzy budynkiem a ogrodzeniem.
    Czy ktoś z grupowiczów ma u siebie takie rozwiązanie i może polecić model
    domofonu i ew. link do strony.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 2. Data: 2011-03-14 09:54:33
    Temat: Re: Domofon
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    odpusc sobie i pusc kabel - nawet plytko ale kabel.
    przy bramie i tak musisz miec prąd zeby sterowac elektrozamkiem. abvsolutnie
    zapomnij o akumulatorach cyz bateriach w takim urzadzeniu. cholera cie
    wezmie

  • 3. Data: 2011-03-14 11:02:51
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > przy bramie i tak musisz miec prąd zeby sterowac elektrozamkiem.
    > abvsolutnie zapomnij o akumulatorach cyz bateriach w takim urzadzeniu.

    W tym rzecz, co zaznaczyłem, że w ogrodzeniu mam 230V.

  • 4. Data: 2011-03-14 11:09:13
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > W tym rzecz, co zaznaczyłem, że w ogrodzeniu mam 230V.
    umknelo mojej uwadze. no to od biedy mozna kombinwoac z bezprzewodowa
    transmisja ale problemy z zapewnieniem skytecznym sygnalu cie zjedza. poza
    tym bedzie drogo. o ile zwalnianie elektrozamka to nie problem, to
    transmisja glosu moze byc problemem a wideo to juz ciezszym.

    serio pociagnij jedna nitke skretki do domu - bedzie ci o niebo wygodniej.
    nie jest mi znane zadne gotowe rozwiazanie bezprzewodowe. mozna natomiast
    "sztukowac" poszczegolne elementy z inncyh np automatyki przemyslowej.

  • 5. Data: 2011-03-14 11:52:33
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:
> [...]
    > Jest ogrodzeniem, w którym jest dostepne zasilanie 230V i jest dom odleg?y
    > od ogrodzenia ok. 30m i nie ma ?adnego po??czenia kablowego z ogrodzeniem.
    > Chcia?bym tam zamontowaae domofon, który poza normalnym przekazywaniem foni,
    > bedzie mia? mo?liwo?ae otwierania "ze s?uchawki" furtki (elekrozamku),
    > oczywi?cie zadzwonienie dzwonkiem, wskazane aby mia? 2 s?uchawki w domu: 1
    > na parterze, a 2 na pietrze ... i to wszystko musia?oby dzia?aae
    > bezprzewodowo, a przynajmniej pomiedzy budynkiem a ogrodzeniem.
    > Czy kto? z grupowiczów ma u siebie takie rozwi?zanie i mo?e poleciae model

    może być dect np.
    DECT CL-3622
    może być wifi np.
    EURA RL-0510X
    może być 3 funkcyjny dla 2 użytkowników np.
    DAITEM

    pzdr

    stosowałem osobiście i działa. Kwestia wyglądu urządzeń do wyboru pozostaje.

    pzdr
    GS

  • 6. Data: 2011-03-14 13:20:53
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > DAITEM
    >
    > pzdr
    >
    > stosowałem osobiście i działa. Kwestia wyglądu urządzeń do wyboru

    Dzięki za odpowiedź.
    Mam jeszcze takie praktyczne pytanie: czy da się tak zrobić, że jak ktoś
    zadzwoni na domofonie to w domu dzwoni standardowy dzwonek?

    Marcin

  • 7. Data: 2011-03-14 13:39:05
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.03.2011 14:20, Marcin pisze:

    > Dzięki za odpowiedź.
    > Mam jeszcze takie praktyczne pytanie: czy da się tak zrobić, że jak ktoś
    > zadzwoni na domofonie to w domu dzwoni standardowy dzwonek?

    Pytanie klasy: czy jak nacisnę zielony przycisk, to zadzwoni czerwony
    dzwonek?

    Co podłączysz, to zadzwoni.

  • 8. Data: 2011-03-14 13:55:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Mar, 14:39, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Pytanie klasy: czy jak nacisn zielony przycisk, to zadzwoni czerwony
    > dzwonek?
    >
    > Co pod czysz, to zadzwoni.

    Ale te domofony moga miec wbudowane dzwonki - a przerobienie tego to
    otwarcie obudowy i utrata gwarancji. Nie kazdy chce i potrafi :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-03-14 16:32:31
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > Dzieki za odpowied 1/4 .
    > Mam jeszcze takie praktyczne pytanie: czy da sie tak zrobiae, ?e jak kto?
    > zadzwoni na domofonie to w domu dzwoni standardowy dzwonek?

    Co oznacza w/g Ciebie standardowy dzwonek?
    Z naciskiem na standardowy bo co znaczy dzwonek to (chyba) wiem.

    pzdr
    GS

  • 10. Data: 2011-03-15 07:17:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.03.2011 14:55, Adam pisze:

    > Ale te domofony moga miec wbudowane dzwonki - a przerobienie tego to
    > otwarcie obudowy i utrata gwarancji. Nie kazdy chce i potrafi :)
    > pozdr.

    Pytanie było: czy można zrobić tak, żeby dzwonił standardowy. Moja
    odpowiedź jest całkowicie poprawna.

    PS: nie psuj polskich znaków...