  • 11. Data: 2011-03-15 07:58:01
    Temat: Re: Domofon
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > Pytanie było: czy można zrobić tak, żeby dzwonił standardowy. Moja
    > odpowiedź jest całkowicie poprawna.

    Twoja odpowiedź nie jest poprawna. Swoje jako uwagi pozostaw lepiej dla
    siebie.
    Może wyjaśnie Ci to lepiej:
    jest blok i raczej każdy ma przy drzwich przycisk na który się naciśnie to
    dzwoni dzwonek, a ponadto jest, że zwykle przy drzwiach wejściowych do bloku
    jest domofon i jeśli ktoś tam naciśnie guzik to nie dzwoni dzwonek tylko
    sobie pitoli słuchawka z domofonu i która zwykle jest cichsza niż
    dzwonek -określony przez mnie jako "dzwonek standardowy".

    I tutaj było moje pytanie: czy jest domofon, który po naciśnieciu guzika na
    domofonie nie tylko mu pitoli słuchawka, ale dzwoni dzwonek standardowy?

    Przepraszam, ale zirytowałeś mnie swoją odpowiedzią.
    Pozdrawiam! Marcin

  • 12. Data: 2011-03-15 08:33:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.03.2011 08:58, Marcin pisze:

    > Twoja odpowiedź nie jest poprawna.

    Jest.

    > Swoje jako uwagi pozostaw lepiej dla siebie.

    Jak mi się spodoba.

    [ciach]

    > I tutaj było moje pytanie: czy jest domofon, który po naciśnieciu guzika na
    > domofonie nie tylko mu pitoli słuchawka, ale dzwoni dzwonek standardowy?

    Zależy, jak ci instalator podłączy. Sam ewidentnie nie masz umiejętności
    do tego potrzebnych, ale pierwszy z brzegu fachowiec będzie wiedział,
    jak się do tego zabrać, bo elektrycznie to trywialna sprawa.

    Takie, które same sobie wyszukują "standardowy dzwonek" i się do niego
    samodzielnie podłączają - nie istnieją.

    > Przepraszam, ale zirytowałeś mnie swoją odpowiedzią.

    Bo jej nie zrozumiałeś.

  • 13. Data: 2011-03-15 08:38:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.03.2011 14:20, Marcin pisze:
    > Dzięki za odpowiedź.
    > Mam jeszcze takie praktyczne pytanie: czy da się tak zrobić, że jak ktoś
    > zadzwoni na domofonie to w domu dzwoni standardowy dzwonek?

    Da się zrobić, ale jak już ktoś napisał, wiąże się to z utratą gwarancji.
    Jeżeli znasz się nieco na elektronice to powinieneś sobie poradzić, lecz
    po pytaniu wnioskuje że nie będzie to dla Ciebie takie proste.

    Generalnie trzeba by się zapiąć gdzieś w "słuchawce" z tranzystorem i
    przekaźnikiem, możliwe że przydałby się też jakiś układ czasowy, to jest
    zależne od konstrukcji dzwonka. Dla średnio rozgarniętego elektronika
    nie powinno to być problemem.

  • 14. Data: 2011-03-15 08:54:51
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > zależne od konstrukcji dzwonka. Dla średnio rozgarniętego elektronika nie

    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam! Marcin

  • 15. Data: 2011-03-15 09:19:25
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.03.2011 09:38, Albercik pisze:

    > Da się zrobić, ale jak już ktoś napisał, wiąże się to z utratą gwarancji.

    Niekoniecznie. Pomijając ewentualną możliwość istnienia domofonów z
    wyjściem na zewnętrzny dzwonek, może też istnieć możliwość (w zależności
    od systemu domofonu) podpięcia się równolegle do kabelków i osobne
    wykrywanie sygnału dzwonienia.

  • 16. Data: 2011-03-15 14:34:17
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > wyjściem na zewnętrzny dzwonek, może też istnieć możliwość (w zależności
    > od systemu domofonu) podpięcia się równolegle do kabelków i osobne

    Dziękuję za odpowiedź :)
    Pozdrawiam! Marcin