  • 1. Data: 2011-03-15 09:28:36
    Temat: Brama do Garazu rolotowa czy segmentowa.
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Priorytet - minimalna belka nad bramą.
    Przy segmentowej 10 cm przy roletowej nawet 0.

    Wolałbym w takim razie roletową , ale .........
    Czy jest jakas wybitna wyższość segmentowych nad roletowymi?

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2011-03-15 09:48:25
    Temat: Re: Brama do Garazu rolotowa czy segmentowa.
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 10:28, mirek pisze:
    > Priorytet - minimalna belka nad bramą.
    > Przy segmentowej 10 cm przy roletowej nawet 0.
    >
    > Wolałbym w takim razie roletową , ale .........
    > Czy jest jakas wybitna wyższość segmentowych nad roletowymi?

    Mam roletową już prawie dwa lata - jestem zadowolony nie mam niestety
    porównania z segmentową automatyczną. Jedynie co mnie w niej wkurza to
    nie ma wyłącznika oporowego, jak coś położę pod nią to zostanie
    ściśnięte - no niestety - wprawdzie jako zabezpieczenie jest -
    fotokomórka - z tym, że wg norm (nie wiem skąd je wzięli) zamontowali ją
    na wysokości około 70-80 cm, tej wiosny przerobię to i obniżę je na
    wysokość piłki do gry. Druga wada rolety - choć może tylko mi się wydaje
    - to brak prądu. Kręcenie tą wajchą trwa chwilę i ręka boli, wydaje mi
    się, że segmentowa otwiera się o wiele szybciej.
    Zaleta i to było moim głównym kryterium to nie zajmuje miejsca, poza
    oczywiście dość sporą kasetą.

    Są segmentowe otwierane na bo - przynajmniej w necie widziałem. Spróbuj
    taką zamówić albo dadzą cny zaporowe, a najczęściej to nawet nie
    słyszeli o takich.

    Jedno wiem na pewno jak robić bramę to tylko automat, bo inaczej
    samochód zostawisz przed bramą bo ci się otwierać zamykać nie będzie
    chciało - wystarczy spojrzeć po sąsiednich domach, kto ma automat to
    wjeżdża, kto nie ma nie koniecznie.

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-03-15 10:18:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik mirek napisał:
    > Czy jest jakas wybitna wyższość segmentowych nad roletowymi?

    Ja z kolei z roletowymi nie mam doświadczenia, a segmentową mam -
    wprawdzie bez napędu na razie.

    Moja segmentowa jest jakoś tam zawsze ocieplona - jeżeli to ma dla
    Ciebie znaczenie - te 4 cm czegoś jakby styrodur zawsze jakąś tam
    izolację stanowi.

    Czy roletowa ma chociaż tyle ocieplenia...? Nie mam pojęcia.

    Co do nadproża - o to Ci chodziło z tą 'belką'? - u mnie jest chyba ze
    20 cm od sufitu, ale zdaje się, że dałoby się to wyżej zamontować, bo to
    kwestia długości wsporników, brama i tak wjeżdża pod sufit, a luz
    jeszcze jest wyraźny.

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-03-15 10:21:01
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > cm od sufitu, ale zdaje się, że dałoby się to wyżej zamontować, bo to
    > kwestia długości wsporników, brama i tak wjeżdża pod sufit, a luz jeszcze

    Garaż ma 2,20 a auto ma 1,96 :)
    Dlatego zalezy mi coby nadpr było zerowe lub max 10 cm

  • 5. Data: 2011-03-15 11:07:02
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 11:21, mirek pisze:

    > Garaż ma 2,20 a auto ma 1,96 :)
    > Dlatego zalezy mi coby nadpr było zerowe lub max 10 cm

    skrzynka z roletą u mnie zajmuje około 20 cm, może u ciebie by mniej
    wyszło bo ja mam prawie 3m wysokości.

    Co do ocieplenia to jakieś tam jest - nigdy się tym nie przejmowałem i
    nie interesowałem, bo garaż mama wolnostojący.

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-03-16 12:01:43
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > zostawisz przed bramą bo ci się otwierać zamykać nie będzie chciało -
    > wystarczy spojrzeć po sąsiednich domach, kto ma automat to

    Roteltowe chya nie są ocieplane, segmentowe są zgadza sie?

  • 7. Data: 2011-03-21 08:48:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-16 13:01, Amir pisze:

    > Roteltowe chya nie są ocieplane, segmentowe są zgadza sie?

    Chyba coś tam ocieplona jest - widziałem przekrój - to w środku była
    pianka. Ale roleta ma około 2,5 cm grubości więc co to za ocieplenie. No
    i sporo luzu na łączenia - wprawdzie te łączenia po zjechaniu bramy w
    dół wchodzą w "ocieplenie".
    U mnie jest garaż wolnostojący i mi na ciepłej bramie nie zależało.

    Ariusz