  • 1. Data: 2011-03-15 12:29:14
    Temat: doraźne zabezpieczenie parkietu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Potrzebuję doraźnie zabezpieczyć około 0.5m2 parkietu który był
    polakierowany, ale na tej powierzchni lakier został dość skutecznie
    zniszczony (do żywego drewna).

    Było to lakierowane lakierem niewiadomojakim, jakieś 7 lat temu. Sam
    lakier dość nieprzyjemny w zapachu tak więc zgaduję, że pewnie jakiś
    chemoutwardzalny.

    Jak do tego podejść? Delikatnie zeszlifować szlifierką oscylacyjną i po
    prostu polakierować? Jakim lakierem?

    Heeeelp! :-)

    Piotrek

  • 2. Data: 2011-03-15 12:59:16
    Temat: Re: doraźne zabezpieczenie parkietu
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 15 Mar, 13:29, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Jak do tego podejść? Delikatnie zeszlifować szlifierką oscylacyjną i po
    > prostu polakierować? Jakim lakierem?

    Jak to ma być doraźnie, to zrób tak, jak piszesz, używając
    jakiegokolwiek lakieru podłogowego. Jeśli ma to być typowa dla naszego
    rejonu prowizorka ze statusem "na razie niech będzie, a kiedyś się to
    zrobi na porządnie", to lepiej tam daj lakier hemoutwardzalny, nie
    żaden ekologiczny, bo więcej jak pewne, że minimum kolejnych 7 lat
    postoi.

    J.

  • 3. Data: 2011-03-15 13:01:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-15 13:59, Jarek P. wrote:
> [...]
    > zrobi na porządnie", to lepiej tam daj lakier hemoutwardzalny, nie
    > żaden ekologiczny, bo więcej jak pewne, że minimum kolejnych 7 lat

    Tego się właśnie obawiam, że plany planami ale zabraknie czasu i/lub
    chęci na renowację parkietu na całej powierzchni. Zwłaszcza, że trafił
    się tylko jeden taki fragment gdzie lakier się posypał.

    OK. Zrobię jak radzisz. Dzięki!

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-03-15 13:28:44
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 15 Mar, 14:01, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Tego się właśnie obawiam, że plany planami ale zabraknie czasu i/lub
    > chęci na renowację parkietu na całej powierzchni. Zwłaszcza, że trafił
    > się tylko jeden taki fragment gdzie lakier się posypał.

    Na siedmioletnim parkiecie to nie powinno się jakoś strasznie rzucać w
    oczy, zwłaszcza po pewnym czasie, jak już się spatynuje, ale
    jednoczesnie nie licz na to, że będzie ton w ton, plamę innego lakieru
    będzie widać. Zwłaszcza, jeśli kupisz lakier o innym połysku, niż
    użyty pierwotnie.

    J.

  • 5. Data: 2011-03-15 18:17:09
    Od: ptoki <s...@g...com>

> [...]
    > chęci na renowację parkietu na całej powierzchni. Zwłaszcza, że trafił
    > się tylko jeden taki fragment gdzie lakier się posypał.

    Jesli to parkiet z klepek i ulozony jakos prosto to sprobuj
    wyszlifowac go dokladnie tak jak koncza sie klepki. Nie bedzie latwo
    ale moim zdaniem warto. Poswiecisz jakies 2h dodatkowo ale potem nie
    bedzie znac takiej wielkiej polokraglej plamy tylko po prostu obszar z
    klepkami bedzie ciemniejszy/jasniejszy.
    Dodatkowo warto zastanowic sie nad polmatem albo matem wtedy nie
    bedzie widac ze jest swierzo malowane.
    Sprawdz tez czy ten nowy lakier sie nie pogryzie ze starym gdyby tak
    przypadkiem sie gdzies spotkaly.

  • 6. Data: 2011-03-15 18:49:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-15 19:17, ptoki wrote:
> [...]
    > ale moim zdaniem warto. Poswiecisz jakies 2h dodatkowo ale potem nie
    > bedzie znac takiej wielkiej polokraglej plamy tylko po prostu obszar z

    Tak to są klepki, w miarę prosto i porządnie ułożone.
    Tak więc szlifowanie po obrysie klepek rzeczywiście ma sens.
    Dzięki za podrzucenie pomysłu.

    > Dodatkowo warto zastanowic sie nad polmatem albo matem wtedy nie
    > bedzie widac ze jest swierzo malowane.

    Tam (chyba) był półmat, tak więc planuję użyć właśnie półmatu.

    > Sprawdz tez czy ten nowy lakier sie nie pogryzie ze starym gdyby tak
    > przypadkiem sie gdzies spotkaly.

    Wyjaśniło się, że to było robione lakierem poliuretanowym. Tak więc
    planuję użyć również lakieru poliuretanowego i mam nadzieję, że będzie OK.

    Piotrek