    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak negocjować ceny?
    Date: Fri, 29 Jan 2010 15:20:57 +0100

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał

    > Zrobic zestawienie tego co potrzeba, dac do wyceny w paru miejscach
    > i wybrac najlepsza oferte (wersja latwiejsza) lub sprawdzic je ze soba
    > krzyżowo, wybrac jednego dostawce i napisac mu w jakich cenach mozesz to
    > od niego kupic ;) (ceny najnizsze z tych paru ofert).

    Ja brałem zawsze drugą w kolejności najniższą ofertę, dzwoniłem i mówiłem
    gościowi, że w firmie X dali mi cenę trochę niższą. Zawsze tak zakombinował,
    że jeszcze zszedł z ceny parę stówek. Wtedy dzwoniłem do firmy X i mówiłem,
    że konkurencja dała mi niższą cenę... i z reguły X dawał jeszcze niższą...
    Czasami udało się wyrwać nawet do 10 % dodatkowego upustu, ale sprzedawca
    zawsze płakał, że to już jest po kosztach :)

    Inna sprawa - nie zawsze opłaca się brać od producenta. Jak kupowałem strop
    Teriva, to pośrednik dał mi o 30% niższą cenę niż producent (mimo, że
    producent w sąsiedniej wsi, a pośrednik jakieś 30km dalej). Prosił tylko,
    żebym sie nie wygadał przed producentem, bo formalnie nie może po takich
    cenach sprzedawać...

    Pzdry,
    /\/\\/\/