eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak nie uszkodzić kabla elektrycznego robiąc wykop koparką w gruncie kamienisto-żwirowym? › Re: Jak nie uszkodzić kabla elektrycznego robiąc wykop koparką w gruncie kamienisto-żwirowym?
    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak nie uszkodzić kabla elektrycznego robiąc wykop koparką w gruncie
    kamienisto-żwirowym?
    Date: Sat, 27 Mar 2010 17:45:56 +0100

    > Macie jaki patent na nieuszkodzenie tego kabla kopi c ma
    > kopareczk ? B dzie to robi jej operator, nie ja, ale chcia bym sam
    zapobiec
    > przerwaniu kabla, zamiast liczy na jego ostro no .
    > Pozdrawiam i z g ry dzi kuj za porad .
    > marcan

    taki kabel powinien mieć ułożoną nad nim żółtą taśmę ostrzegawczą (30
    czy 50 cm nad, nie pamiętam), więc stój nad wykopem i obserwuj, jak
    coś zauważysz, to stop !!!... chyba, że taśmy tam nie ma...

    taki kabel potrafi byc 50 cm pod powierzchnia wiec nie wprowadzaj w blad

    Tasma moze byc a moze nie byc. Generalnie kabel nie lezy przykryty
    kamieniami tylko piaskiem. WIec jak dojedziesz do piasku to reczna robota.

    Na yntelygencje operatora koparki nie licz bo to zazwyczaj glaby

    Icek