  • 1. Data: 2010-03-27 11:16:37
    Temat: Jak nie uszkodzić kabla elektrycznego robiąc wykop koparką w gruncie kamienisto-żwirowym?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Zamierzam zrobić na mojej działce wykop o głębokości 3-4 metrów i średnicy 3
    metrów w miejscu gdzie przebiega (na głębokości ok. 1 m) kabel elektryczny
    (mój własny prąd: od skrzynki do domu). Podłoże jest kamienisto-żwirowe
    (kamienie mają czasami średnicę pół metra) i nie mam możliwości kopać tegto
    łopatą. Macie jakiś patent na nieuszkodzenie tegoż kabla kopiąc małą
    kopareczką? Będzie to robił jej operator, nie ja, ale chciałbym sam zapobiec
    przerwaniu kabla, zamiast liczyć na jego ostrożność.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za poradę.
    marcan

  • 2. Data: 2010-03-27 13:25:05
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Macie jaki patent na nieuszkodzenie tego kabla kopi c ma
    > kopareczk ? B dzie to robi jej operator, nie ja, ale chcia bym sam zapobiec
    > przerwaniu kabla, zamiast liczy na jego ostro no .
    > Pozdrawiam i z g ry dzi kuj za porad .
    > marcan

    taki kabel powinien mieć ułożoną nad nim żółtą taśmę ostrzegawczą (30
    czy 50 cm nad, nie pamiętam), więc stój nad wykopem i obserwuj, jak
    coś zauważysz, to stop !!!... chyba, że taśmy tam nie ma...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-03-27 13:32:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    b.googlegroups.com...
> [...]

    >czy 50 cm nad, nie pamiętam), więc stój nad wykopem i obserwuj, jak
    >coś zauważysz, to stop !!!... chyba, że taśmy tam nie ma...

    żółtą w kolorze niebieskim :-)

    b.

  • 4. Data: 2010-03-27 13:39:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > żółtą w kolorze niebieskim :-)

    ciemno było, kiedy kabel kładli ;-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-03-27 16:45:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    czy 50 cm nad, nie pamiętam), więc stój nad wykopem i obserwuj, jak
    coś zauważysz, to stop !!!... chyba, że taśmy tam nie ma...

    ==========================

    taki kabel potrafi byc 50 cm pod powierzchnia wiec nie wprowadzaj w blad

    Tasma moze byc a moze nie byc. Generalnie kabel nie lezy przykryty
    kamieniami tylko piaskiem. WIec jak dojedziesz do piasku to reczna robota.

    Na yntelygencje operatora koparki nie licz bo to zazwyczaj glaby

    Icek

  • 6. Data: 2010-03-27 18:04:37
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    marcan <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > nieuszkodzenie tegoż kabla kopiąc małą kopareczką? Będzie to robił
    > jej operator, nie ja, ale chciałbym sam zapobiec przerwaniu kabla,

    A ja jeszcze dodam tylko, że jesli kiedyśtam zakopując ten kabel
    pożałowałeś (Ty albo ktośtam) 20zł na tasmę ostrzegawczą,
    ewentualnie nie masz pewności co do tego, czy ta taśma jest ułożona
    poprawnie, to niestety, szpadel w łapę i choć w jednym miejscu ten
    kabel trzeba odkopać, koparkowy widząc, gdzie kabel jest naprawdę,
    będzie mógł już uważać.

    J.

  • 7. Data: 2010-03-28 06:34:46
    Od: "Mirek1275" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek P." słusznie pisze:
    > poprawnie, to niestety, szpadel w łapę i choć w jednym miejscu ten kabel
    > trzeba odkopać, koparkowy widząc, gdzie kabel jest naprawdę, będzie mógł
    > już uważać.

    Nie ma innego sposobu a i też szpadelkiem trzeba ostrożnie operować aby nie
    uszkodzić kabla.
    Jak będzie kolega marcan zakopywał wykop, to już sam kabel niech ułoży w
    miękim bez żadnych kamieni podłożu.
    Przysypać też wypada czymś miękim. Niebieska taśma nad kablem energetycznym
    to konieczność.
    Nawet nad kablem telefonicznym wypada ułożyć żółtą taśme ostrzegawczą.

    Pozdrawiam!
    Mirek1275

  • 8. Data: 2010-03-28 08:00:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek1275" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przysypać też wypada czymś miękim. Niebieska taśma nad kablem
    > energetycznym to konieczność.
    > Nawet nad kablem telefonicznym wypada ułożyć żółtą taśme ostrzegawczą.

    I zeby było jasne- ta taśma przy układaniu to ma być tak wysoko nad kablem
    żeby jedym zamachem nie przeciąć i taśy i kabla. Przyjmuje sie ok 25cm nad
    kablem.
    Widziałem juz takie kwiatki ze ktos kabel owinął taśmą. Oczywiście
    przeciąłem go :-)))
    A kolory - niebieski dla kabli energetycznych do 1kV , czerwony powyżej 1kV
    a żółty dla sygnalizacyjnych, telefonicznych itp

    b.

  • 9. Data: 2010-03-28 09:22:15
    Temat: Re: Jak nie uszkodziae kabla elektrycznego robi?c wykop kopark? w gruncie kamienisto-?wirowym?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > (mój w?asny pr?d: od skrzynki do domu). Pod?o?e jest kamienisto-?wirowe
    > Bedzie to robi? jej operator, nie ja, ale chcia?bym sam zapobiec przerwaniu kabla,
    zamiast liczyae na jego ostro?no?ae.

    Niezaleznie od tego czy tasma jest, czy jej nie ma obowiazkowo odlacz prad w tym
    kablu na czas kopania. Jesli nie pozalowales 50zl na rozlacznik zalicznikowy, to
    wystarczy tylko przesunac dzwignie. Jesli go nie masz to dzwonisz do ZE, zglaszasz
    rozplombowanie rozlacznika przedlicznikowego, umawiasz sie kiedy maja przyjechac na
    ponowne plombowanie.

  • 10. Data: 2010-03-28 09:36:17
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Mimo, że złotego sposobu nie mam nadal, to bardzo dziękuję za wszystkie
    informacje. Pomogą mi na przyszłość na pewno.
    Pozdrawiam
    marcan