  • 11. Data: 2010-03-28 10:57:06
    Temat: Re: Jak nie uszkodzi? kabla elektrycznego robi?c wykop kopark? w gruncie kamienisto-?wirowym?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William Bonawentura pisze:

    > Niezaleznie od tego czy tasma jest, czy jej nie ma obowiazkowo odlacz prad
    > w tym kablu na czas kopania. Jesli nie pozalowales 50zl na rozlacznik
    > zalicznikowy, to wystarczy tylko przesunac dzwignie. Jesli go nie masz
    > to dzwonisz do ZE, zglaszasz rozplombowanie rozlacznika przedlicznikowego,
    > umawiasz sie kiedy maja przyjechac na ponowne plombowanie.

    Rozłącznik zalicznikowy??

    Wystarczy wyłączyć bezpieczniki - wstawiane przez ZE zgodnie z
    zamówionym zapotrzebowaniem na prąd.

    Przynajmniej wszędzie w okolicy wszystkie nowe podłączenia mają w
    skrzynce licznikowej takie bezpieczniki.

  • 12. Data: 2010-03-29 09:35:42
    Temat: Re: Jak nie uszkodzić kabla elektrycznego robiąc wykop koparką w gruncie kamienisto-żwirowym?
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sat, 27 Mar 2010 17:45:56 +0100, Icek napisał(a):
    > taki kabel potrafi byc 50 cm pod powierzchnia wiec nie wprowadzaj w blad
    > Tasma moze byc a moze nie byc.
    I to jest odpowiedź na wszystkie pytania po co się norm trzymać.

    Właśnie między innymi po to aby potem nie było wątpliwości co gdzie jest i
    jak oznaczone.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

  • 13. Data: 2010-03-29 09:38:18
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 12:57:06 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Wystarczy wyłączyć bezpieczniki
    Jeżeli to typowe nadmiarówki to nie wystarczy.
    Jeżeli rozłącznik bezpiecznikowy to owszem wystarczy.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Twój komputer też może być wolontariuszem! http://zwijaj.pl/
    Tanie hotele w Europie i nie tylko! http://skocz.pl/tanie_hotele

  • 14. Data: 2010-03-29 11:24:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli to typowe nadmiarówki to nie wystarczy.

    a mozesz rozwinąć temat? W typowym złączu jest zabezpieczenie
    przedlicznikowa (które czasem znajduje sie za licznikiem) i czasem montowany
    w przypływie fantazji FR. Wyłaczenie któregokolwiek załatwi temat.

    A jesli myslisz o zapewnieniu widocznej przerwy w obwodzie to chyba
    oszalałeś, zeby do takiej roboty zamawiać wyłączenie.....

    b.

  • 15. Data: 2010-03-29 13:22:55
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 13:24:53 +0200, Budyń napisał(a):
    > A jesli myslisz o zapewnieniu widocznej przerwy w obwodzie to chyba
    > oszalałeś, zeby do takiej roboty zamawiać wyłączenie.....
    Nie tyle widocznej a o odpowiedniej odległości i urządzeniem którego
    dźwignia (czy inne coś) wskazuje jednoznacznie pozycję styków.
    W typowej nadmiarówce pozycja dźwigienki nie musi być zgodna z położeniem
    styków a przerwa między stykami jest zbyt mała aby można było mówić o
    bezpiecznym wyłączeniu.

    Oczywiście jak się taką nadmiarówkę wyłączy to będzie lepiej niż gdyby była
    włączona, nie można jednak uznać tego za w pełni bezpieczne i pełne
    odłączenie.

    Rzeczywiście przy tej robocie wyłączanie obwodu jest rzeczą dodatkową ale
    trzeba ludziom uświadamiać, że wyłączenie nadmiarówki czy różnicówki to nie
    wyłączenie.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

  • 16. Data: 2010-03-29 13:45:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Dnia Mon, 29 Mar 2010 13:24:53 +0200, Budyń napisał(a):

    > Nie tyle widocznej a o odpowiedniej odległości i urządzeniem którego
    > dźwignia (czy inne coś) wskazuje jednoznacznie pozycję styków.

    "Przerwa widoczna" nazwa z przepisów określająca własnie sposób wyłączenia
    urządzenia. Daje pewność ze urządzenie jest wyłaczone, że np styk sie nie
    skleił.

    > W typowej nadmiarówce pozycja dźwigienki nie musi być zgodna z położeniem
    > styków a przerwa między stykami jest zbyt mała aby można było mówić o
    > bezpiecznym wyłączeniu.

    Jesli styki są niesklejone to przerwa jest wystarczająca. Tylko te sklejone
    styki stanowią ewentualnie zagrożenie -ale to łatwo sprawdzić badając
    obecnosc napiecia na wyłączonym obwodzie.

    No ale faktycznie warto podkreślić ze styki moga sie skleić,a w razie
    możliwości wyłączyć tak aby była przerwa widoczna. Ale zwykle takiej
    mozliwosci nie ma, wiec trzeba poprzestać na wyłączeniu "S"-a.

    b.

  • 17. Data: 2010-03-29 13:57:26
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 15:45:59 +0200, Budyń napisał(a):
    > ale to łatwo sprawdzić badając
    > obecnosc napiecia na wyłączonym obwodzie.
    Jak wiesz, że trzeba sprawdzić.

    > No ale faktycznie warto podkreślić ze styki moga sie skleić,a w razie
    > możliwości wyłączyć tak aby była przerwa widoczna. Ale zwykle takiej
    > mozliwosci nie ma, wiec trzeba poprzestać na wyłączeniu "S"-a.
    A to kolejny problem, że możliwości nie ma - jak ktoś sobie tanio własnym
    sumptem instalację zrobił to tak ma.
    Dziwią mnie zawsze taki instalacje... wyłącznik wszak drogi nie jest.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

  • 18. Data: 2010-03-29 14:22:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A to kolejny problem, że możliwości nie ma - jak ktoś sobie tanio własnym
    > sumptem instalację zrobił to tak ma.
    > Dziwią mnie zawsze taki instalacje... wyłącznik wszak drogi nie jest.

    Ale co ty opowiadasz - szafkę pomiarową stawia energetyka i wyposaża w S-y
    (przynajmniej EnergiaPro takie ma). Odbiorca nie ma nic do gadania :)

    b.

  • 19. Data: 2010-03-29 16:44:01
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 16:22:19 +0200, Budyń napisał(a):
    > Ale co ty opowiadasz - szafkę pomiarową stawia energetyka i wyposaża w S-y
    > (przynajmniej EnergiaPro takie ma)
    Szafkę pomiarową to sam stawiasz a EnergiaPro (chyba już inaczej się to
    nazywa) montuje Ci tam licznik. i podłącza do ZK (o ile nie każe podłączyć
    Twojemu elektrykowi na ich oczach - nie pamiętam dokładnie, dawno mnie przy
    tym nie było).

  • 20. Data: 2010-03-29 17:40:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > nie pamiętam dokładnie, dawno mnie przy
    > tym nie było).

    i własnie dlatego nie wiesz, ze obecnie jest jak pisałem :)
    EnergiaPro stawia szafke pomiarową, przedtem była opcja ze klient stawiał
    sam.

    b.