  • 1. Data: 2010-03-26 18:54:56
    Temat: Montaż okien
    Od: Rick <r...@...pl>

    Witam.
    Jestem przed montażem okien. Ze względu na to, że będą również rolety Integro, okna
    nie będą zlicowane ze ścianą zewnętrzną, lecz cofnięte o ok. 6 cm. Montażysta mówi,
    że prowadnic rolety nie przykrywa się styropianem. Wynika więc z tego, że ta
    zewnętrzna wnęka okna nie będzie ocieplona. W związku z tym mam pytanie. Czy
    rzeczywiście musi tam być ten mostek, czy może są jakieś sposoby jego
    zminimalizowania? Przyszło mi do głowy coś takiego. Poszerzyć otwór okna o np. 10 cm
    z każdej strony, ale nie przez całą grubość muru (24cm), tylko o te 6 cm, do lica
    okna. Wtedy można tam wkleić styro. Można tak zrobić ?
    Pozdrawiam,

    Rick

  • 2. Data: 2010-03-26 22:31:56
    Temat: Re: Montaż okien
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał w wiadomości
[...]

    A to niby dlaczego się nie przykrywa? Prowadnica ma jakieś 3,5 cm grubości
    i o tyle okno jest cofnięte (nie chce mi się teraz otwierać rolet i
    mierzyć). Zwylkle prowadnicę licuje się z powierzcnią pustaków (ściana
    dwuwarstwowa), lecz ja bym zalecił lekkie wysunięcie o grubość kleju do
    styropianu, szczególnie gdy ściany nie są zbyt równe.

    Szerokość prowadnicy jest zbliżona do szerokości ościeżnicy, więc
    przykrywamy ję do połowy szerokości styropianem tak jak ościeznicę bez
    prowadnic. Zostaje widoczne około 3 -3,5 cm szerokości prowadnicy, wygląda
    to dobrze.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-03-27 18:24:43
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 26, 7:54 pm, Rick <r...@...pl> wrote:
> [...]
    z każdej strony, ale nie przez całą grubość muru (24cm), tylko o te 6 cm, do lica
    okna. Wtedy można tam wkleić styro. Można tak zrobić ?

    Mozna, wtedy kolki dluzsze. A tak wogole to okno powinno byc wysuniete
    poza sciane a roleta zintegrowana z oknem. Ale w Polsce to jeszcze
    long way.