  • 1. Data: 2010-03-26 18:37:26
    Temat: Zmiana pozwolenia na budowę
    Od: "m." <t...@g...pl>

    Dostałem pozwolenie na budowę i chciałbym zacząć się budować ale...
    przejrzałem plan zagospodarowania jeszcze raz dokładnie i przestało mi
    odpowiadać usytuowanie domku tzn. chciałbym go przesunąć o 2 metry w
    jedną stronę. Moje zamierzenie nie będzie kolidować w żaden sposób z
    przepisami PB ani z warunkami zabudowy.
    Czy w tym przypadku muszę od nowa starać się o pozwolenie na budowę czy
    wystarczy, że dostarczę projekt zamienny przy odbiorze budynku (z
    faktyczną inwentaryzacją geodezyjną)?

    --
    T.

  • 2. Data: 2010-03-26 18:56:53
    Temat: Re: Zmiana pozwolenia na budowę
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Musisz złożyć projekt z wnioskiem o zminę do pozowlenia na budowę, przed
    albo w trakcie prac(lepiej przed) i dostaniesz ( o ile faktycznie jest
    wszystko OK) decyzję o zmianie pozolenia.

    pozdr

  • 3. Data: 2010-03-26 19:45:32
    Od: "m." <t...@g...pl>

    W dniu 2010-03-26 19:56, Janusz pisze:
    > Musisz złożyć projekt z wnioskiem o zminę do pozowlenia na budowę, przed
    > albo w trakcie prac(lepiej przed) i dostaniesz ( o ile faktycznie jest
    > wszystko OK) decyzję o zmianie pozolenia.

    Ech... to następne ponad dwa miesiące

    --
    T.

  • 4. Data: 2010-03-26 20:50:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    m. pisze:

    > Ech... to następne ponad dwa miesiące

    Ciesz się, że nie dwa lata :-)))

  • 5. Data: 2010-03-26 21:11:32
    Od: "m." <t...@g...pl>

    W dniu 2010-03-26 21:50, robercik-us pisze:

    > Ciesz się, że nie dwa lata :-)))

    Nie rozumiem. Ustawowo są 2 miesiące czy coś około.

    --
    T.

  • 6. Data: 2010-03-26 21:51:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie rozumiem. Ustawowo są 2 miesiące czy coś około.

    Ustawowo hahahaha. Ja czekam na decyzje o warunkach zabudowy od maja
    zeszłego roku :-)

    b.

  • 7. Data: 2010-03-26 22:09:05
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Fri, 26 Mar 2010 22:51:25 +0100, Budyń napisał(a):

    > Ustawowo hahahaha. Ja czekam na decyzje o warunkach zabudowy od maja
    > zeszłego roku :-)

    DWZ wydaje gmina, PNB starostwo. Zupełnie inny charakter dokumentów i
    "proces tworzenia".

    --
    ŁC
    Ja się nie lenię, ja odpoczywam na zapas

  • 8. Data: 2010-03-27 12:45:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Łukasz C. pisze:

    > DWZ wydaje gmina, PNB starostwo. Zupełnie inny charakter dokumentów i
    > "proces tworzenia".

    Owszem..., ale, żeby uzyskać PNB, trzeba najpierw mieć WZ..., czy nie???

    Istnieje pewna kolejność, która musi być zachowana i gadanie o
    ustawowych terminach jest raczej dla idealistów...

    Ja w styczniu 07 zacząłem załatwiać formalności związane z
    przekształceniami własnościowymi gruntu, geodeta się guzdrał i pewne
    podziały w terenie, które były mi niezbędne, uprawomocniły się dopiero w
    czerwcu tegoż roku, potem mogłem dokonać kupna potrzebnego kawałka - akt
    notarialny wystawiony jest z datą 1 sierpnia 07.

    Teraz dopiero mogłem starać się o WZ..., ale żeby ten wniosek złożyć,
    musiałem otrzymać warunki przyłączy energetycznego i wod-kan... Upłynęły
    kolejne dwa miesiące i z końcem września 07 mogłem dopiero złożyć
    kompletny wniosek o WZ w urzędzie gminy.
    Na dokument o nazwie 'Warunki zabudowy' czekałem do marca 08. Potem
    zaczęło się kompletowanie dokumentacji potrzebnej do PNB - przygotowanie
    projektu. PNB otrzymałem i ostatecznie uprawomocniło się w listopadzie
    08. Prace oficjalnie rozpocząłem 15 maja 09.

    Tak zatem wygląda owo ustawowe trzymanie się terminów :-DDD

    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-03-27 12:55:13
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sat, 27 Mar 2010 13:45:06 +0100, robercik-us napisał(a):

    > Owszem..., ale, żeby uzyskać PNB, trzeba najpierw mieć WZ..., czy nie???

    Nie, jeśli jest MPZP :-) DWZ to zuo z założenia, ale to inna bajka.

    > Istnieje pewna kolejność, która musi być zachowana i gadanie o
    > ustawowych terminach jest raczej dla idealistów...

    W wypadku DWZ okreslone przez ustawodawcę 30 dni jest awykonalne z
    założenia.

> [...]
    > 08. Prace oficjalnie rozpocząłem 15 maja 09.
    >
    > Tak zatem wygląda owo ustawowe trzymanie się terminów :-DDD

    Trzebaby uderzyć do władzy ustawodawczej, ale tam jakoś niechętnie
    podchodzą do sprawy twierdząc, że przecież jakoś działa i się toczy...

    --
    ŁC
    Jedyny facet, który nie może pracować bez kobiet to ginekolog

  • 10. Data: 2010-03-27 13:34:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Teraz dopiero mogłem starać się o WZ..., ale żeby ten wniosek złożyć,
    > musiałem otrzymać warunki przyłączy energetycznego i wod-kan... Upłynęły

    U nas ostatnio jest jeszcze lepiej. Zeby wystapić o warunki zabudowy nalezy
    przedłożyć warunki z energetyki , ale zeby je uzyskać nalez mieć warunki
    zabudowy :-)

    b.