    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak odkamienić instalację C.O. ?
    Date: Sun, 30 Sep 2018 16:40:51 +0200

    W dniu 30.09.2018 o 11:16, KIKI pisze:
    > Czy macie pomysł jak odkamienić instalację c.o. w domku złożonym z
    > piwnicy/parteru/piętra mieszane ogrzewanie grzejniki z podłogówką?
    Woda w instalacji c.o. rzadko jest wymieniana, więc nie za bardzo skąd
    ma się brać kamień kotłowy. No chyba, że ktoś co roku spuszcza i potem
    napełnia.
    Najbardziej twarda woda ma 0,5 grama na litr węglanów i to tyle.
    U mnie odkamienianie części instalacji cieplej wody skończyło się
    wymianą rur. Stary rury (ocynk) zarosły i przepływ był kiepski. Po
    odkamienianiu nie dość, że woda nie chciała jakoś znacznie lepiej
    lecieć, to porobiły się nieszczelności. Widocznie skorodowane miejsca
    utrzymywały szczelność tylko dzięki kamieniowi.
    Jacek