  • 1. Data: 2018-09-30 11:16:07
    Temat: Jak odkamienić instalację C.O. ?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Czy macie pomysł jak odkamienić instalację c.o. w domku złożonym z
    piwnicy/parteru/piętra mieszane ogrzewanie grzejniki z podłogówką?

    Chodzi mi o to jak technicznie to przeprowadzić, gdzie wlewać rozrobiony
    środek odkamieniający? Jak wypłukać później itp.

    Czy zamiast górnego jakiegoś kaloryfera założyć otwarte naczynie i tam
    wlewać odkamieniacz? Nagrzać piec i puścić pompy? czy może są inne
    patenty jak się za to zabrać żeby odkamieniacz dotarł wszędzie?

  • 2. Data: 2018-09-30 14:10:49
    Temat: Re: Jak odkamienić instalację C.O. ?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2018 11:16:09 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    >
    > Chodzi mi o to jak technicznie to przeprowadzić, gdzie wlewać rozrobiony
    > środek odkamieniający? Jak wypłukać później itp.

    tak sobie wyobrażam ze zerwany z rur kamien osiądzie i zatka kompletnie instalację.
    Zatem zrobiłym układ z mocną pompą i filtrem, która mieli wodę z odkamieniaczem i
    wyłapuje drobiny które będą płynąć w strumieniu syfu.
    Moznaby tę pompę/filtr zamontowac w miejsce kotła.

    b.

  • 3. Data: 2018-09-30 14:51:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 11:16 AM, KIKI wrote:
    > Czy macie pomysł jak odkamienić instalację c.o.

    A jest zakamieniona czy tylko przypuszczasz?

    Rozbieralem kawałek kilka dni temu w mojej. Kamienia ani sladu, rury
    plastikowe PP i troche miedzianych. 5 lat działania, latem częściowo
    też, wylewana i wlewana nowa co sezon. Mam wodę z wodociągu z dużą
    ilością kamienia, powiedzmy powyżej normy.

    Zwykła woda w kranie też nie pododuje osadzania się kamienia nigdzie,
    poza sitkami na końcu kranu ...

  • 4. Data: 2018-09-30 15:26:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2018 14:51:26 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > też, wylewana i wlewana nowa co sezon. Mam wodę z wodociągu z dużą
    > ilością kamienia, powiedzmy powyżej normy.

    a ja tez osatnio zagladałem - pompa z obudową żeliwną obrośnieta od środka kamieniem
    jak gruby papier scierny, ale pexy i mosiądz czyściutkie.

    b.

  • 5. Data: 2018-09-30 15:41:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 3:26 PM, Budyń wrote:
    > a ja tez osatnio zagladałem - pompa z obudową żeliwną obrośnieta od środka
    kamieniem jak gruby papier scierny, ale pexy i mosiądz czyściutkie.

    Moja pompa ktorą wymienilem kilka dni temu ma w środku rdzawy nalot.
    Obrośnięta raczej nie jest. Natomiast po 5 latach padły w niej łozyska.
    Na oko wygladaja na teflonowe. Gołym okiem widać że są wyrobione bo
    krzywe powierzchnie trące. Wydawala dzwięki jak worek metalowych kulek
    przy potrząsaniu.

    Zmierzam do tego że pewno szybciej wymienie pompę z powodu zuzycia niż
    kamienia.

  • 6. Data: 2018-09-30 16:29:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.09.2018 14:10, Budyń wrote:

> [...]
    wyłapuje drobiny które będą płynąć w strumieniu syfu.
    > Moznaby tę pompę/filtr zamontowac w miejsce kotła.

    One się nie tyle oderwą co rozpuszczą w tym kwasku cytrynowym czy
    winowym i przejdą do roztworu. Może jakieś opiłki i rdza nie rozpuści się.

    Szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania bo to się draństwo pieni, CO2
    wylatuje.

  • 7. Data: 2018-09-30 16:36:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2018 16:29:01 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    odkamieniaczem i wyłapuje drobiny które będą płynąć w strumieniu syfu.

    > One się nie tyle oderwą co rozpuszczą w tym kwasku cytrynowym czy

    no niekoniecznie - coś tam sie rozpuści, ale to rozpuszczone jest "klejem" dla
    wiekszych okruchów, które nie zdążą sie rozpuścic. One się oderwą i bedą płynąć z
    pradem i się osadzą w najnizszych punktach. Dlatego na czas czyszczenia strumien musi
    być duży aby dopłynęły az do filtra.

    b.

  • 8. Data: 2018-09-30 16:40:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.09.2018 o 11:16, KIKI pisze:
    > Czy macie pomysł jak odkamienić instalację c.o. w domku złożonym z
    > piwnicy/parteru/piętra mieszane ogrzewanie grzejniki z podłogówką?
    Woda w instalacji c.o. rzadko jest wymieniana, więc nie za bardzo skąd
    ma się brać kamień kotłowy. No chyba, że ktoś co roku spuszcza i potem
    napełnia.
    Najbardziej twarda woda ma 0,5 grama na litr węglanów i to tyle.
    U mnie odkamienianie części instalacji cieplej wody skończyło się
    wymianą rur. Stary rury (ocynk) zarosły i przepływ był kiepski. Po
    odkamienianiu nie dość, że woda nie chciała jakoś znacznie lepiej
    lecieć, to porobiły się nieszczelności. Widocznie skorodowane miejsca
    utrzymywały szczelność tylko dzięki kamieniowi.
    Jacek

  • 9. Data: 2018-09-30 18:13:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 15:41 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Obrośnięta raczej nie jest. Natomiast po 5 latach padły w niej łozyska.
    > Na oko wygladaja na teflonowe. Gołym okiem widać że są wyrobione bo

    Jaka marka pompy? - moje Wilo (3 szt.) chodzą od 2002r bez problemów...

    TG

  • 10. Data: 2018-09-30 18:18:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 6:13 PM, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Jaka marka pompy? - moje Wilo (3 szt.) chodzą od 2002r bez problemów...

    Certus RS25/6-1.