  • 1. Data: 2018-09-29 21:07:01
    Temat: PC i cykle pracy, spostrzeżenie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Mam i użytkuje toteż zwróciłem na coś uwagę. Dzisiaj wiem że i tak nie
    ma to większego znaczenia, ale przed zakupem czytając dużo w sieci oraz
    *tutaj*, padały sformułowania że w zimie "cykle CO i CWU się zazębiają",
    "CWU wpada w cykl CO".

    Stwierdzam że nie ma czegoś takiego! Mam PW, znajomi mają PW (gdy na to
    zwróciłem uwagę u siebie, to zacząłem szukać u innych), ostatnio
    dopytałem też serwisanta, który potwierdził że:

    *Każde przełączenie zaworu trójdrożnego (przełączenie między grzaniem
    CO/CWU), musi być poprzedzone zatrzymaniem sprężarki*. Czyli nie ma że
    sprężarka chodzi n Hz i zawór się przełącza, bo stwarzałoby to ryzyko
    braku kontroli nad temperaturami w skraplaczu.

    Chyba że ktoś tutaj, miał na myśli analogię do odpalania na ciepłym silniku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-09-29 21:52:54
    Temat: Re: PC i cykle pracy, spostrzeżenie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 29 września 2018 21:07:06 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > braku kontroli nad temperaturami w skraplaczu.
    >
    > Chyba że ktoś tutaj, miał na myśli analogię do odpalania na ciepłym silniku.

    U mnie się zazębia. Ale nie mam zaworu 3d tylko po prostu oddzielną pompę
    do CWU. Jak włącza się pompa obiegowa do nabijania CWU to wyłącza się pompa
    do CO. Sprężarka się nie wyłącza. Ale nie widzę powodu dla którego przy
    sterowaniu na zaworze 3d nie robić tego samego - przecież najwyżej
    CWU albo CO będzie się grzało o parę/naście (długość przełączania zaworu)
    sekund dłużej. To bez znaczenia dla pompy. Konieczność wyłączenia sprężarki
    przy każdym włączeniu/wyłączeniu CWU znacznie zmniejsza żywotność
    sprężarki (u mnie by to skróciło żywotność o połowę bo pompa startuje mi
    zwykle 2 x w ciągu doby, a tak startowałaby 4 x ). Zamiast 30 lat - 15?
    Spora strata :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.