    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak ogarnąć światłowód?
    Date: Sun, 10 Jul 2022 14:05:24 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > U mnie sytuacja podobna, i podobnie się zastanawiałem. Okazało się, że
    > dostawcy korzystają z różnych światłowodów i jak instalują cokolwiek,
    > to tylko na swoim. Dałem sobie więc spokój i czekając na lepsze jutro
    > korzystam ze Starlinka. Może warto rozważyć? Latem zeszłego roku na
    > sąsiedniej grupie opisałem jak wygląda ten zacny wynalazek:

    Na pewno zacny, jednak ja zawsze staram się stosować zasadę unikania
    angażowania nadmiernych środków technicznych. Po co rozmieszczać kolejne
    satelity dla pokrycia rosnących wymagań przepustowości, po co zajmować
    pasma radiowe, skoro temat da się ogarnąć plastikową żyłką? W Polsce
    widać lawinowy rozwój tej sieci, technologia wszędzie taka sama, wszyscy
    korzystają z jednego rozwiązania. U mnie powinien to zrobić Orange, bo
    ma wszystko, czego potrzeba (kanalizację). Ale szybciej pojawiła się inna
    firma i opanowała cały obszar. No, nie cały, bo kawałek dalej przyszła
    jeszcze inna firma i wzięłą co się dało. A ja jestem zadowolony, bo za
    psie pieniądze mam taki kontakt ze światem, jaki jeszcze niedawno był
    możliwy tylko w wypasionym data center.

    --
    Jarek