    Date: Tue, 10 Jun 2014 08:15:55 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak pękają zazwyczaj instalacje wodne?

    W dniu 2014-06-09 20:14, Irek.N. pisze:

    > Z grubsza tak. Zastanawiam się jak skutecznie mogę wykryć wszystkie
    > możliwe awarie w tym temacie, mając do dyspozycji opisane sygnały.
    > Nie obawiam się, że ktoś wejdzie do węzła i będzie wodę kradł, musiał
    > by wejść do firmy, a tego nie zrobi bez powiadomienia mnie.

    Jeżeli chodzi o wykrywanie wycieków to są specjalne czujniki łopatkowe
    przepływu
    http://www.automatyka.pl/MainLibrary/33x800x600x3290
    5x0/tanie-lopatkowe-sygnalizatory-przeplywu-dla-ciec
    zy-z-regulowanym-zestykiem-magnetycznym-firma-kobold
    .jpeg

    , ale te dopiero sygnalizują przepływ jak już się nieźle leje.
    Są też mierniki turbinowe przepływu, które działają na tej samej
    zasadzie co zwykłe wodomierze. Niestety są to dość drogie rozwiązania,
    ale taki czujnik można sobie zrobić niewielkim kosztem. Potrzebny będzie
    zwykły wodomierz ze sprzęgłem magnetycznym. Demontujemy blok liczydła, a
    w jego miejsce przyklejamy hallotron lub kontaktron.
    Dalej to już chyba wiesz co zrobić z tym sygnałem?

    acy-wode-a-system-przeciwzalaniowy/n391

    > Przepraszam, ale to jakaś amatorszczyzna. Nic konkretnego poza
    > promowaniem swojego produktu w stylu "marketingu straszącego" nie
    > piszą. Nawet film z działania ich systemu nie istnieje :)

    Jaka amatorszczyzna?
    Czytałeś "Profesjonalna centrala sterująca"?
    http://przeciwzalaniu.pl/profesjonalna-centrala-ster
    ujaca/s259
    Przecież to jest szczyt profesjonalizmu ;)

    > No kiedy nie. Mamy jeszcze zbiornik CWU oraz zbiornik przeponowy.
    > W zasadzie to mogę zrzucić wodę do kanalizacji - to tylko jeden zawór
    > (rozładuję tym samym układ). Zaworu odcinającego instalację od strony
    > zasilania nie potrzeba - po prostu nie włączę pompy w studni :)

    Te zbiorniki powinny się znajdować w pomieszczeniu technicznym, a samo
    pomieszczenie powinno mieć zrobioną posadzkę z odpowiednim nachyleniem i
    kratką ściekową i po sprawie.
    Przed zalaniem pozostałych pomieszczeń zabezpieczą elektrozawory
    sterowane centralą alarmową, które poz zazbrojeniu alarmu odłączają
    dopływ wody.