    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak policzyć ilośc pobieranego ciepła?
    Date: Tue, 13 Jan 2009 11:07:29 +0100

    > tego sie ie da tak prosto policzyć
    > czy dom jest nowy? 1 sezon zawsze jest droższy
    > czy na zewnątrz jest mróz? co innego bedzie przy +5 a co innego
    > przy -15st.C
    >
    > wróżenie z fusów.

    A powierzchnia podłogóki na dole to 110 m2, całego parteru 130m2, góra to
    też 130 m2 liczone po obowodzie ścian
    No teraz ostatnio był mróz, wcześniej rożnie bywało dom jest nowy, tynki i
    podłogi robione w sierpniu 2008.
    Chodzi mi o to, że niektórzy piszą, że tego typu piece ( przy "podobnych"
    parametrach) palą im 40 kg na dobę, a mój teść w starym żeliwnym Ziębcu (
    przerobionym własnoręcznie na miałowy) pali 20kg na dobę..... Powierzchnia
    do ogrzania u teścia to 80 m2, teść mieszka zaraz pod strychem, strych
    nieocieplony. Pod nim mieszka jeszcze jeden koleś który preferuje
    temperaturę 18,19 C.

    Co do wzoru tak na moje oko można policzyć ile odbiera ciepła urządzenie,
    pomijając straty na przesył. No bo jeżeli mamy 100l wody np o temperaturze
    100C ( starty znikomo małe) i zaczynamy odbierać ciepło ( rożnica miedzę
    temperaturą wody w baniaku a powrotem ) to jesteśmy w stanie oszacować ile
    coś odbiera ciepła.

    Pozdrawiam Michał