    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak sprawdzać zdalnie temperaturę w domu i na kotle
    Date: Tue, 15 Nov 2011 03:29:38 -0800 (PST)

    On 15 Lis, 09:14, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    [...]
    > Jest to alternatywa jakas, szkoda ze nie ma w przystępnych cenach

    Moim zdaniem to jest najlepsze co mozesz wybrac bo kosztuje tyle co
    nic (karta z play za pare zlotych aktywna przez rok) i alarmuje o
    przekroczeniu ustawionych temperatur progowych - a chyba o to Ci
    glownie chodzi ? Tj. funkcje alarmu jak piec wygasnie i temperatura
    spadnie :) Ja komorke mam przy sobie zawsze - internet nie zawsze
    (nawet zakladajac ze jest w tej komorce ale czasem to gprs/edge czyli
    straaaszna powolnosc :) Tutaj wysylasz smska (wczesniej sobie mozesz w
    telefonie przygotowac szablon) i masz w pare sekund informacje zwrotna
    z wszystkimi temperaturami :)

    > urządzenia z którym poradziłby sobie bez problemu przeciętny  zjadacza
    > chleba, co by miało interfejs ethernet z dostępem
    > przez www
    >
    > a jak są to ceny kosmicznehttp://www.apar.pl/rejestratory-temperatury
    -i-wilgotnosci/rejestrator...
    > znacznie powyzej 1k.

    Bo moim zdaniem przecietny zjadacz chleba nie potrzebuje monitoringu
    temperatury pieca przez internet ;-) Ja bym sprawdzil router MIKROTIK
    - on ma linuxa w sobie i moze miec rozne interfejsy - m.in. ethernet,
    USB (a wiec mozliwosc wpiecia modulu do obslugi 1-wire dla czujek
    temp. DS1820 czy innych - sa przeciez tez czujki wilgotnosci 1-wire!),
    wifi. Nie jest drogi (100-400 pln) i mysle ze daloby sie go
    zmodyfikowac dla takich potrzeb :) No i jest malutki, proste
    zasilanie, latwo go zasilic z byle akumulatora, ma juz postawiony
    serwer www :) Nie dobieralem sie do wnetrznosci - po telnet/ssh
    zglasza sie przygotowany dla usera skrypt do obslugi routera, a nie
    konsola ale to raczej nie problem do obejscia :)

    [...]
    > kolejny problem niestety to ograniczenie dlugości przewodów od czunika temp
    > do urządzenia

    1-wire moze dzialac bez dodatkowych ukladow na kablach 30-40mb max. To
    chyba w domu wystarczajace dlugosci :)

    [...]
    > wszędzie mam skrętki doprowadzone fajnie jak by dało się wykorzystać wole
    > pary

    Bez problemu. Ktos kiedys rozwinal 305mb UTP i mu 1-wire dzialalo na
    tym normalnie :-)
    pozdr.

    --
    Adam