  • 1. Data: 2011-11-14 08:35:00
    Temat: Jak sprawdzać zdalnie temperaturę w domu i na kotle
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Czy ktoś ma pomysł jak sprawdzać zdalnie temp. na kotle i temperaturę w
    domu
    najlepiej przez internet?

    Kocioł na miał z sterownikiem tango.
    http://www.papa-wroc.pl/oferta_show.php?id=15

    Czesto wyjezdzam i chciałbym miec możliwosc sprawdzenia temp w domu.
    teraz na dlugi weekend do podajnika dostał się wielki kawał węgla i zaciął
    podajnik
    temp spadła do 18,4 stopniaw domu.

    Do dyspozycji mam centralę Integre satela i publiczne ip, moze sa jakies w
    rozsądnej cenie
    urządzenia umozliwiające sprawdzanie na odległość temperatury.

    Jest cos takiego jak skycontrol taki zaawansowany system, ale drugiego nie
    chce bo mam juz satela, pozatym to wydatek ok 2k, szukam tańszej opcji.

    Chciałbym równiez miec możliwość podglądnięcia temperatury na kotle, jedyne
    co przychodzi mi narazie
    do głowy to zainstalować kamerę i podłaczyć do rejestratora, który i tak już
    jest.

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-11-14 08:44:16
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-11-14 09:35, Amir pisze:
> [...]
    > chce bo mam juz satela, pozatym to wydatek ok 2k, szukam tańszej opcji.

    Najtańszym rozwiązaniem byłby chyba projekt Arduino, wyposażony w 2
    sondy temperaturowe i moduł ethernet. Zerknij na allegro, zobaczysz ceny
    gratów. Jeśli sam nie parasz się elektroniką, musiałbyś jeszcze znaleźć
    kogoś kto ci to złoży i oprogramuje.

  • 3. Data: 2011-11-14 09:10:19
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Jeśli sam nie parasz się elektroniką, musiałbyś jeszcze znaleźć kogoś kto

    Widzę, ze to open source :)

    ciekawe 'zabawki' nie znałem tego, niestety żona mnie z tym pogoni jak
    zaczne po pracy w ktorej i tak sporo siedzę jeszcze grzebać w open source i
    rozgryzac

    a moze ktos ofertuje kompleksowe rozwiązanie wole zaplacic i mieć gotowe

    jak nic innego nie znajdę, to nie będzie wyjścia i chyba się zdecyduję na
    to.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-11-14 09:40:34
    Od: "Wojciech Truszczyński" <w...@s...net.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > jak nic innego nie znajdę, to nie będzie wyjścia i chyba się zdecyduję na

    Może coś takiego ?
    http://www.megaelektronik.home.pl/189,expander-gsm-g
    prs-sim-nano-.html

    pzdr Wojtek

  • 5. Data: 2011-11-14 09:46:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-11-14 09:35, Amir pisze:
    > Do dyspozycji mam centralę Integre satela i publiczne ip, moze sa jakies w
    > rozsądnej cenie
    > urządzenia umozliwiające sprawdzanie na odległość temperatury.
    Jedyne co przychodzi mi do głowy tak na szybko, to sterownik
    programowalny z modułem Ethernet i serwerem WWW. Oczywiście coś takiego
    przychodzi mi do głowy, bo się zajmuję automatyką :-) - pewnie
    znajdziesz zmyślnego elektronika, który zrobi Ci coś takiego za 1/5 ceny
    ze szpulki drutu ;-)

    W każdym razie potrzebujesz np.:
    - sterownik Siemens S7-1200 1211C AC/DC/RLY (850 zł)
    - czujnik temperatury z wyjściem analogowym 0-10V (200 zł/szt - jest
    tego sporo, pewnie znajdziesz tańsze)

    Dlaczego akurat ten sterownik? Bo go znam :-), bo ma wbudowany port
    Ethernet i serwer WWW, bo ma wbudowane 2 wejścia analogowe i zasilacz
    230 VAC. Oczywiście możesz poszukać czegoś zupełnie innego spełniającego
    powyższe założenia.

    Piszesz sobie do tego program (albo szukasz kogoś, kto napisze), który
    odczytuje temperaturę z czujników, a w razie przekroczenia założonych
    zakresów, wysyła do Ciebie np. mail ostrzegawczy. Dodatkowo możesz
    podejrzeć aktualny stan temperatur w przeglądarce WWW.

    Jeśli z czasem przyjdzie Ci do głowy rozszerzyć monitoring o np.
    sprawdzanie, czy w kotłowni nie leje się woda na podłogę, czy nie
    przydarzyło się inne nieszczęście, to podłączasz do sterownika następne
    czujniki i rozbudowujesz program.

    Maciek

  • 6. Data: 2011-11-14 10:59:41
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Może coś takiego ?
    > http://www.megaelektronik.home.pl/189,expander-gsm-g
    prs-sim-nano-.html

    Ciekawe ale nie ma złacza ethernet, trzeba karte sim dodatkowe koszta
    utrzymania dodatkowe :(.

    Moze ktos cos jeszcze podsunie ciekawego.

    mam na oku cos takiego
    http://www.skycontrol.com/pl/
    ale to bardzo zaawansowany system moze robic za alarm a alarm juz mam
    cena ok 1200zł jak na badanie temperatury drogo, powyzsze rozwiązanie ktore
    zaproponowal kolega wychodzi podobnie, pierwsze jest najtansze ale nie mam
    czasu na wgryzanie sie i programowanie

    moze jednak coś prostego z ethernetem programowane przez www istnieje

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-11-14 11:40:25
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Do dyspozycji mam centralę Integre satela i publiczne ip, moze sa jakies w
    > rozsądnej cenie
    > urządzenia umozliwiające sprawdzanie na odległość temperatury.

    Jeśli masz Integrę, to możesz ewentualnie wykorzystać moduł Ethernetowy (o
    ile pamiętam wydatek ok. 500zł), a jako sygnały sterujące wejść centralki
    wykorzystać np. informację alarmową kotła o braku paliwa (w moim kotle jest
    taki sygnał wyprowadzony), albo sygnał z termometru progowego (alarm
    informujacy o spadku temperatury poniżej zadanego poziomu.
    Nie dostaniesz zupełnie takiego efektu o jakim piszesz, ale za to nakłady
    nie są powalające.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6626
    (20111113) __________

  • 8. Data: 2011-11-14 11:45:16
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > W każdym razie potrzebujesz np.:
    > - sterownik Siemens S7-1200 1211C AC/DC/RLY (850 zł)
    > - czujnik temperatury z wyjściem analogowym 0-10V (200 zł/szt - jest
    > tego sporo, pewnie znajdziesz tańsze)

    koszty masakryczne, najtaniej zmajstrowac cos na czujnikach DS18B20 - w
    pelni cyfrowe na magistrali 1-wire + jakis maly atmel + modul ethernetowy.
    Calosc ponizej 100zl, tylko zabawy sporo. Troche drozej to te same czujniki
    + przejsciowka 1wire->rs232 i stary komp. Wykonanie duzo latwiejsze, na
    szybko znalazlem male howto:
    http://www.grzesiek21.republika.pl/termo.htm
    A pomysl z kamerka wydaje mi sie na chwile obecna naprostrzy i wcale nie
    najgorszy :)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2011-11-14 11:54:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

    >Ciekawe ale nie ma złacza ethernet, trzeba karte sim dodatkowe koszta
    >utrzymania dodatkowe :(.

    Tu masz darmowy net
    http://aero2.pl/

  • 10. Data: 2011-11-14 12:40:46
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-14 09:35, Amir pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś ma pomysł jak sprawdzać zdalnie temp. na kotle i temperaturę w
    > domu
    > najlepiej przez internet?

    Kamera/kamery IP?
    - jedna patrzy na wyswietlacz od sterownika
    - inna na termometr w salonie
    -...

    Pozdro

    Maseł