  • 1. Data: 2011-11-12 23:32:12
    Temat: jaka pompa do pompowania wody z piwnicy do domu na działce?
    Od: " pico" <p...@N...gazeta.pl>

    witam
    ponieważ na mojej działce jak to zwykle jesienią bywa wyłączyli wodę na zimę
    a w zasadzie jesień, to wpadłem na taki pomysł, żeby zamontować sobie w
    piwnicy dodatkowe ujęcie wody, tak aby była ono ciągniona do domu nie z
    zewnątrz z wodociągu działkowego, ale z beczki ustawionej w piwnicy i
    wypełnionej wodą. Woda ma służyć do rzeczy podstawowych, a więc wc i
    zmywanie garów. Mam pytanie - jaką pompę kupić żeby pompowała wodę z piwnicy
    do domku, 2 metry wyżej ALE zależy mi na takiej, która sama się załączy w
    momencie jak odkręce kran, albo jak zostanie zużyta woda w zbiorniku WC i
    będzie wołać o nową. Czy jest taka pompa, a może trzeba kupić jakąś pompę +
    jakieś dodatkowe urządzenia? Kupić pompę to nie problem, tylko kwestia jest
    taka, żeby ona cały czas nie pracowała, ale z rzadka, kiedy jest taka
    potrzeba i żeby wyczuła (nie wiem jak, na podstawie różnicy ciśnień, etc???)
    że jest właśnie jej kolej. A moze każda pompa to wie i załącza się sama
    tylko wtedy kiedy wyczuje że moze coś przepompować, stąd moje pytanie jest w
    ogóle zbędne???
    pozdrawiam
    pico

  • 2. Data: 2011-11-13 01:12:03
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    pico <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > tylko wtedy kiedy wyczuje że moze coś przepompować, stąd moje pytanie jest w

    Hydrofor takie coś się nazywa. Problem nie z pompą a ilością wody jaką możesz
    zgromadzić i co z tą wodą się stanie zanim zużyjesz. Nie piszesz o jakiej
    pojemności chcesz wstawić beczkę. Oszczędnie z 5 litrów potrzebujesz na jedną
    wizytę w wc. Niby wodą po myciu rąk można spłukać kibelek, ale to komplikuje
    instalację o kolejne pompy i zbiorniki. Poza tym woda ma to do siebie że po
    jakimś czasie zaczyna żyć własnym życiem. Trzeba ją co jakiś czas odkażać.
    Niby proste bo zwykły chlorek do bielenia tkanin za 1 zł za litr załatwia
    sprawę. Tylko że trzeba go w jakiś sposób dozować. Ja z takim zadaniem dałbym
    sobie radę bez problemów. Ale większość hydraulików wymięknie bo żeby zrobić
    to co chcesz potrzebna jest odpowiednia wiedza z zakresu automatyki a nie
    silne ręce do gwintowania i skręcania rur.

  • 3. Data: 2011-11-13 09:02:13
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 13.11.2011 02:12, kogutek pisze:

> [...]
    > sprawę. Tylko że trzeba go w jakiś sposób dozować. Ja z takim zadaniem dałbym

    chche, ja mam parę takich wynalazków na koncie. dokładniej mówiąc od
    nastu lat łapię wodę deszczową do plastikowej beczki 60litrów. Beczka
    jest pod sufitem, a kran 1.5 nizej. da się w tym umyć, da się zasilić
    "kerchera" i umyć auto. Co ciekawe - beczka wprawdzie ma w środku
    zielony nalot, ale woda jest klarowna i nie śmierdzi. może dlatego ze
    wlot/wylot wymusza cyrkulacje? Planowałem odkażać wodę albo solą, albo
    taką lampą jakie są na salach operacyjnych.
    Załączanie pompy która ciegnie wodę: ja to zrobiłem tak, ze do pływaka
    zamocowałem magnes. jak poziom wody podniósł pływak to magnes załączał
    kontaktron, który z kolei uruchamiał pompę. Problem był w tym ze
    musiałem się zmieścić w fi 150mm i całość była mała, zwarta i....
    przestała działać po 3 miesiącach ze względu na "obce formy życia" w
    wodzie. pływak znieruchomiał.
    Tak więc, o ile pomysł zamotowania beczki pod sufitem nie jest zły, to
    możesz zastosować dowolną pompkę i sam nawet zbudować elektrykę
    uruchamiającą. O szczegółach porozmawiamy, jak Pico wytłumaczy skąd
    weźmie wodę do przepompowania - bo jak by miała być magazynowana latem -
    to będzie bez pompy.

    ToMasz

    PS taki system gdzie jest basen z wodą i pompy, to wypisz wymaluj -
    system przeciwpożarowy w dużych obiektach. tam ciśnienie robocze
    zapewniają pompy zasilane dużymi Dieslami, a ubytki ciśnienia podczas
    "czuwania" uzupełniają małe pompy elektryczne ( wielkości odkurzacza).
    Te elektryczne pompy uruchamiają się na 5-10 sekund kilka razy na dobę.

  • 4. Data: 2011-11-13 20:36:18
    Od: " " <p...@g...pl>

> [...]
    > to co chcesz potrzebna jest odpowiednia wiedza z zakresu automatyki a nie
    > silne ręce do gwintowania i skręcania rur.

    wielkie dzięki za odpowiedź. wodę zgromadzę w beczce 200l. Będę użytkować
    zestaw tylko w okresie listopad - początek kwietnia, a więc w czasie gdy temp.
    jest niska i woda nie będzie mieć szans ześmierdnieć. Tym bardziej, że będzie
    trzymana w piwnicy, przykryta deklem, gdzie nie ma więcej niż pewnie 10
    stopni. A zwykle jest mniej, ale mrozu nie ma.
    Zatem już wszystko rozumiem, do beczki podłączam koncówkę hydroforu i hydrofor
    będzie odpowiedzialny za utrzymanie właściwego ciśnienia na instalację wodną.
    pozdrawiam
    PICO

  • 5. Data: 2011-11-13 21:41:56
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

> [...]
    > będzie odpowiedzialny za utrzymanie właściwego ciśnienia na instalację wodną.

    Nie bagatelizował bym tego co się może zalęgnąć w wodzie. Zwłaszcza ze do
    mycia garów chcesz jej używać. Lał bym co jakiś czas wybielinkę. Tego nie
    potrzeba dużo. Wlał bym na 200 litrów pół łyżeczki od herbaty i sprawdził czy
    po wymieszaniu delikatny ledwo wyczuwalny zapach chloru się zrobił. Wybielinka
    skutecznie odkaża i nawet jak trochę przedawkujesz to nic się nie stanie, bo
    jak talerze wyschną to chloru też nie będzie. Ale Twoja wola Panie. Zrobisz
    jak uważasz.

  • 6. Data: 2011-11-14 15:34:13
    Od: " pico" <p...@g...pl>

    > skutecznie odkaża i nawet jak trochę przedawkujesz to nic się nie stanie, bo
    > jak talerze wyschną to chloru też nie będzie. Ale Twoja wola Panie. Zrobisz
    > jak uważasz.

    dodam ten środek , na pewno nie zaszkodzi.

    zakup praktycznie zrobiony, ale sprzedawca zaoferował mi jeszcze inne
    następujące rozwiązanie: pompę powierzchniową hydroforową ale bez zbiornika
    (!!!) + włącznik BRIO załączający się tylko jak wyczuje że woda jest w
    pomieszczeniach zużywana + zawór zwrotny żeby się nie wylewało. Stwierdził, że
    efekt będzie praktycznie taki sam jakbym kupił zestaw hydroforowy małej
    pojemności (ok. 10-20l), a na działkę nawet lepiej bo włącznik BRIO ma
    zabezpieczenie przed suchobiegiem i nie będę musiał kupować dodatkowego
    urządzenia suchobiegowego gdybym decydował się na zestaw hydroforowy o
    określonej pojemności.
    Mam tylko nadzieję, że takie połączenie da efekt, że woda w kranie będzie w
    miarę płynnie lecieć, a nie strzelać pociskami wody ;)???