  • 1. Data: 2011-11-11 16:05:39
    Temat: jaką pompę ciepła byście wybrali?
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    Na jaką firmę byście się zasadzili obecnie w sprawie zakupu pompy ciepła
    wraz z wykonaniem instalacji? Tak patrzę po firmach ale tyle co można
    wywnioskować z współczynnika COP, ceny i jakości wykonania to odrobinę
    niewiele. Szukam pompy do wymiennika pionowego z zintegrowanym
    zbiornikiem cwu do chałupy parterowej o powierzchni mieszkalnej 127m2 z
    ogrzewaniem podłogowym + garaż 30m2, ale garaż to chyba tylko ciepłe
    powietrze z rekuperatora dostanie.. sam jeszcze nie wiem.

    Chałupa jest nowa, się buduje. Keramzyt plus styro 20cm na ścianach i
    dobre okna w warstwie ocieplenia. Wszystko posadzone na płycie
    fundamentowej z izolacją styro 20cm również pod spodem.

    aaa i pc raczej z funkcją chłodzenia.. tylko czy warto chłodzić pompą
    mając możliwość schłodzenia powietrza rekuperatorem?

    --
    PW

  • 2. Data: 2011-11-11 16:38:04
    Temat: Re: jaką pompę ciepła byście wybrali?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lis, 17:05, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > dobre okna w warstwie ocieplenia. Wszystko posadzone na płycie
    > fundamentowej z izolacją styro 20cm również pod spodem.

    W takiej chacie szacuje ze wystarczy ci pompa mocy rzedu 6kW liczac
    juz z CWU dla standardowej 4-osobowej rodziny. Ja polecam
    http://www.ecopol-system.pl/ - pompa 6kW - 10,9k pln netto plus
    odwierty plus wyposazenie kotlowni (zbiornik CWU, pompy) plus
    robocizna. Pisz do nich to skieruja Cie do instalatora w rejonie w
    ktorym mieszkasz. A skad jestes wogole ?

    > aaa i pc raczej z funkcją chłodzenia.. tylko czy warto chłodzić pompą
    > mając możliwość schłodzenia powietrza rekuperatorem?

    Ja bym dolozyl GWC wodny (z 100m wymiennikiem gruntowym) z nagrzewnica
    wodna i to powinno wystarczyc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-11-11 17:34:32
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-11 17:38, Adam pisze:
> [...]
    > robocizna. Pisz do nich to skieruja Cie do instalatora w rejonie w
    > ktorym mieszkasz. A skad jestes wogole ?

    Rzecz w tym że ja nie chcę aby to wyglądało steampunk'owo z masą
    miedzianych rurek i dupereli na wierzchu. Cena nie jest dla mnie
    najważniejsza, liczy się jakość i kompaktowy wygląd coś jak nibe-biawar,
    vikersonn, itp.

    Podoba mi się np. coś w takim stylu: http://tnij.org/pompa_ciepla

    Jestem z Wrocka.

    Tak na marginesie ta strona jest trochę wiejska i wykonana w technologii
    notatnikowej sprzed 10 lat. Pomijając że nie działa na niej nic poza
    stroną główną, to w pierwszym kontakcie zaufania nie wzbudza :)

    > Ja bym dolozyl GWC wodny (z 100m wymiennikiem gruntowym) z nagrzewnica
    > wodna i to powinno wystarczyc :)

    Tylko po co się tak bawić, rekuperator będzie miał wymiennik powietrza
    gruntowy.

    --
    PW

  • 4. Data: 2011-11-11 19:39:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lis, 18:34, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > miedzianych rurek i dupereli na wierzchu. Cena nie jest dla mnie
    > najważniejsza, liczy się jakość i kompaktowy wygląd coś jak nibe-biawar,

    Patrzysz na zdjecie katalogowe i myslisz ze tak bedzie wygladala
    kotlownia? Tym bardziej ze celujesz w pompe powietrzna ktora wymienia
    potezne ilosci powietrza - musisz miec wielkie kanaly do tego :)

    > Tak na marginesie ta strona jest trochę wiejska i wykonana w technologii
    > notatnikowej sprzed 10 lat. Pomijając że nie działa na niej nic poza
    > stroną główną, to w pierwszym kontakcie zaufania nie wzbudza :)

    Ktora?

    > Tylko po co się tak bawić, rekuperator będzie miał wymiennik powietrza
    > gruntowy.

    Jaki planujesz reku? Nie znam zadnego z wbudowanym wymiennikiem.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-11-11 20:09:49
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-11 20:39, Adam pisze:

    > Patrzysz na zdjecie katalogowe i myslisz ze tak bedzie wygladala
    > kotlownia? Tym bardziej ze celujesz w pompe powietrzna ktora wymienia
    > potezne ilosci powietrza - musisz miec wielkie kanaly do tego :)

    Jakiego powietrza, o czym Ty myślisz? Coś Ci się chyba pokręciło kolego.
    Ja mówię o PC gruntowej i taką Ci pokazałem. Generalanie tak, tak może
    wyglądać kotłownia bo tylko kolektor do tego jeszcze w sumie potrzebny i
    do tego też już mam ładne rozwiązanie dostarczone razem z płytą
    fundamentową.

    > Ktora?

    Ta którą podałeś.

    > Jaki planujesz reku? Nie znam zadnego z wbudowanym wymiennikiem.

    Jak wbudowanym? Rury pod ziemią rozprowadzasz. Ta pompa ma dodatkowy
    moduł wentylacyjny który możesz do niej dołożyć żeby również w lecie
    mogła chłodzić i wtedy olewasz kopanie całego ogrodu i robisz
    uproszczone podejście znacznie krótszą rurą.

    --
    PW

  • 6. Data: 2011-11-12 12:49:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lis, 21:09, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakiego powietrza, o czym Ty my lisz? Co Ci si chyba pokr ci o kolego.

    Faktycznie mi sie pokrecilo - zdawalo mi sie ze pytasz o pompe
    powietrzna. A to w innym watku ktos pyta ;)

    > Ja m wi o PC gruntowej i tak Ci pokaza em. Generalanie tak, tak mo e
    > wygl da kot ownia bo tylko kolektor do tego jeszcze w sumie potrzebny i
    > do tego te ju mam adne rozwi zanie dostarczone razem z p yt
    > fundamentow .

    Tyle ze za sama pompe zaplacisz 35-40k pln.. Masz kase - rob jak
    chcesz. Pompa ecopolowa wyszlaby 2 x taniej, starczyloby na estetyczne
    obudowanie calosci czyms ladnym. A komponenty ma dokladnie takie same
    jak pompy "wiodacych producentow".

    > Ta kt r poda e .

    Moze nie robi wrazenia i rzeczywiscie daleko jej do nowoczesnosci ale
    podstrony dzialaja normalnie i tresc jest sensowna. Jakiejs dziwnej
    przegladarki musisz uzywac :) Wiem, ze lepiej wyglada strona biawar /
    nibe czy viessmanna ale ladna strona chaty nie ogrzejesz, skoro chcesz
    przeplacic 2 x za pompe i zasponsorowac prezesa, dzial marketingu i
    reklamy to Twoja wola, kazdy robi z kasa co chce ;-)

    > Jak wbudowanym? Rury pod ziemi rozprowadzasz. Ta pompa ma dodatkowy
    > modu wentylacyjny kt ry mo esz do niej do o y eby r wnie w lecie
    > mog a ch odzi i wtedy olewasz kopanie ca ego ogrodu i robisz
    > uproszczone podej cie znacznie kr tsz rur .

    OK, tyle ze w zime bedzie "kradl" cieplo pompie ciepla, wiec musisz
    wykonac odpowiednio dluzszy wymiennik gruntowy. Odpowiednikiem 100mb
    poziomego w srednim gruncie bedzie ok 40-50mb odwiertu, co niestety
    kosztuje kolejne 4-5k pln. Znowu 2 x drozej. No ale cos za cos - jak
    jestes na etapie budowy to przekopanie 100mb "ogrodka" ktory zwykle
    jest kupa ziemi i gruzu pobudowlanego, nie ma wiekszego problemu :)
    Przy istniejacym domu i ogrodku to oczywiscie inna sprawa.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-11-12 12:53:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lis, 18:34, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Podoba mi się np. coś w takim stylu:http://tnij.org/pompa_ciepla

    Dodam jeszcze ze ta pompa ma malutki zbiornik CWU - 180l to malo,
    szczegolnie ze sens ma podgrzewanie CWU do maksymalnie 45-48stC (tyle
    co potrzebujesz na wanne).

    BTW. Zacytowales tez pompy Vikersonna. Wiesz oczywiscie ze te pompy
    nie maja nic wspolnego ze Skandynawia i Norwegia, na jakie to probuja
    sie lansowac? :-) Nie zdziwilbym sie jakby to wogole byly chinczyki
    podszywajace sie pod norweski produkt, sprowadzany i sprzedawany przez
    polska firme. Dales sie zwiesc marketingowi bo strone rzeczywiscie
    maja fajna. Daleko im jednak do sprzetu naszych polskich firm jak
    ecopol, czy ecopower - ta druga ma zintegrowane pompy DZ/GZ i wymaga
    mniej "gratow" na zewnatrz.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-11-12 13:10:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lis, 18:34, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:

    > najważniejsza, liczy się jakość i kompaktowy wygląd coś jak nibe-biawar,
    > vikersonn, itp.

    Jeszcze odnosnie vikersonna, zobacz tu:

    http://vikersonn.pl/files/file/13/KATALOG_VIKERSONN_
    pompy_ciepla_czerwiec_2010.pdf

    Zjedz na sam dol:

    "WYŁĄCZNY DYSTRYBUTOR NA TERENIE POLSKI:
    ecoway
    ul. Ryżowa 49
    02<495 Warszawa
    www.ecoway.pl / +48 22 882 20 10"

    A teraz wklep ECOWAY w google. I poczytaj watki - np. te na muratorze.
    Jakie to ecoway ma marketingowe pomysly na zwabienie klientow.
    Fragmenciki:

    ""Szanowni Państwo!

    Procedury ubiegania się o dotacje UE do instalacji pomp ciepła w
    Polsce okazały się przerośnięte biurokracją oraz problemami
    administracyjnymi. Po mozolnych próbach przygotowania niezbędnej
    dokumentacji do złożenia wniosku okazało się na koniec, że z braku
    niezbędnych dokumentów oraz rozporządzeń Ministra Rozwoju Regionalnego
    termin rozpoczęcia naboru wniosków został przesunięty z 8 września na
    9 grudnia 2009. http://rpo.mazowia.eu/page/index.php?str=126&id=533

    Jak już Państwa wcześniej informowaliśmy widząc mnożące się problemy
    administracyjno - biurokratyczne równolegle rozpoczęliśmy negocjację z
    Norweską firmą zajmująca się pompami ciepła. Negocjacje trwały nieco
    dłużej niż zakładaliśmy ale zakończyły się pełnym sukcesem. W związku
    z tym miło nam poinformować Państwa, że w ecoway są juz dostępne pompy
    ciepła Vikersonn (www.vikersonn.no), dla których pozyskaliśmy dotacje
    bez zbędnych, krajowych formalności. Dotacje na pompy ciepła mają
    swoje źródło poza granicami Polski, a pompy ciepła Vikersonn dostępne
    są na wyłączność w ecoway.
    Dotacje w formie dopłaty do Polskiej ceny pompy ciepła Vikersonn
    ustalono na 50%, co oznacza, że każde urządzenie będzie oferowane w
    cenie, która zawiera już dotację w wysokości 50%."

    Z ciekawostek - ta "norweska firma" nie ma juz strony
    (www.vikersonn.no), a hosting jest na polskich serwerach! :) W
    Norwegii nikt nie slyszal o firmie Vikersonn (ktos mial znajomego
    Norwega i pytal).

    Tu tez jest ciekawie:

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?107170-DOT
    ACJA-NA-POMP%C4%98-CIEP%C5%81A&p=3539651#post3539651

    "Poszukaj pod hasłem Vikersonn.
    Masz jednak rację. To najwyraźniej firma "krzak", która powstała
    specjalnie na potrzeby programu firmy ecoway.
    O poziomie firmy świadczy tabela z danymi technicznymi.
    Dla pompy ciepła 5kW podawana jest wydajność 5,3m3/h. Róznicę
    temperatur pomiędzy zasilaniem i powrotem 0,8K. Ne słyszałem o pompie
    ciepła glikol-woda, w której stosowano by takie parametry.
    Brak adresu firmy też wiele mówi."

    I tak dalej... To ostrzezenie dla wszystkich - nie dajcie sie nabierac
    na ladne strony www bo to zaden wyznacznik jakosci sprzetu - pompa to
    toporny sprzet rodzaju zamrazalki czy lodowki - tu sie liczy solidne
    wykonanie i jakosc uzytych materialow, a nie ladne fonty na
    stronie :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-11-12 14:35:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >toporny sprzet rodzaju zamrazalki czy lodowki - tu sie liczy solidne
    >wykonanie i jakosc uzytych materialow, a nie ladne fonty na

    Wiesz co Adam?
    Gdyby nie lata grupowej znajomosci, bylbys pierwszym do odstrzalu
    marketingowcem, ktorego zal by bylo czytac. Nie traktuj tego zbyt dosadnie,
    ale mi nie chcialoby sie pisac na temat zadnej firmy tyle co Ty bez ukrytego
    interesu, nawet gdybym sie w niej zakochal. :-)

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-11-12 14:55:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Lis, 15:35, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > ale mi nie chcialoby sie pisac na temat zadnej firmy tyle co Ty bez ukrytego
    > interesu, nawet gdybym sie w niej zakochal. :-)

    Nie masz racji - akurat ostrzegam mocno przez vikersonnem bo moj
    sasiad prawie sie na nia dal nabrac i nie dalej jak pare dni temu
    robilem mu dokladny research w internecie co to jest - stad tak wale
    linkami bo mam to wszystko zapisane :-)
    pozdr.

    --
    Adam