  • 1. Data: 2011-11-13 16:23:22
    Temat: Jakas sensowna stacja pogodowa
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Witajcie dobrzy ludzie.
    Chciałbym kupić stację pogodową, taką co to potrafiłaby wyliczać średnią
    temperaturę z dowolnego okresu i notować najniższą i najwyższą temp. Czy
    ktoś mógłby polecić coś w tym typie? Na allegro szukam, ale są różniste
    - tylko takich wyliczających średnią temp nie mogę namierzyć. Może źle
    szukam... :-).

    Byłbym wdzięczny za pomoc. No i żeby mnie nie zrujnowała finansowo :-).
    Jakieś sto- sto pięćdziesiąt złociszy, to mogę dać, gdyby więcej, to
    musiałaby mieć już coś ekstra, wtedy bym może rozważył.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2011-11-13 17:18:09
    Temat: Re: Jakas sensowna stacja pogodowa
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Byłbym wdzięczny za pomoc. No i żeby mnie nie zrujnowała finansowo :-).
    > Jakieś sto- sto pięćdziesiąt złociszy, to mogę dać, gdyby więcej, to
    > musiałaby mieć już coś ekstra, wtedy bym może rozważył.

    za darmo dane masz takie
    http://www.ogimet.com/cgi-bin/gsynres?lang=en&ord=RE
    V&ndays=30&ano=2011&mes=11&day=13&hora=12&ind=12625

    zakopane jest najbliżej ciebie, statystycznie nic lepszego nie potrzebujesz.
    Wisisz mi piwo :-)))))))))

    b.

  • 3. Data: 2011-11-13 18:05:21
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > zakopane jest najbliżej ciebie, statystycznie nic lepszego nie potrzebujesz.
    > Wisisz mi piwo :-)))))))))

    Eeee... ja chce sobie zmierzyć a nie przeczytać ze strony dane... bądź
    co bądź nie z mojej okolicy :-P...

    Ot coś, co potrafiłoby mierzyć temp zewnętrzną np co godzinę i wyliczać
    średnią dobową, tygodniową, miesięczną...

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-11-13 19:09:28
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Eeee... ja chce sobie zmierzyć a nie przeczytać ze strony dane... bądź co
    > bądź nie z mojej okolicy :-P...

    piwa ci żal :-)

    b.

  • 5. Data: 2011-11-13 19:10:06
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

> [...]
    > Jakieś sto- sto pięćdziesiąt złociszy, to mogę dać, gdyby więcej, to
    > musiałaby mieć już coś ekstra, wtedy bym może rozważył.

    Proponuję zacząć od tej strony http://stacjepogody.waw.pl/index.php
    Kopalnia wiedzy na ten temat.

    PP

  • 6. Data: 2011-11-13 19:33:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lis, 17:23, Robert G <r...@g...pl> wrote:
    > Witajcie dobrzy ludzie.
    > Chciałbym kupić stację pogodową, taką co to potrafiłaby wyliczać średnią
    > temperaturę z dowolnego okresu i notować najniższą i najwyższą temp. Czy

    A masz tam gdzies kompa wlaczonego 24/h ? Jak tak to masz taki prosty
    termometryk na USB logujacy dane:

    http://allegro.pl/rejestrator-temperatury-usb-termom
    etr-i1930953953.html

    Choc pewnie szukasz rozwiazania nie wymagajacego wlaczonego przez 24/h
    kompa ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-11-13 20:14:40
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Choc pewnie szukasz rozwiazania nie wymagajacego wlaczonego przez 24/h
    > kompa ? :)

    No właśnie przeglądam ten cały złom i okazuje się, że nie można znaleźć
    takiego czegoś, co rejestruje właściwie tylko temperaturę i zlicza
    średnią z zadanego okresu. Może też być wartość min i max, ale więcej
    już nic mnie nie interesuje, bo stację pogodową z higro, baro i
    termometrem to ja mam...

    A kompa nie bardzo uśmiecha mi się na to konto gonić przez 24 h...

    ... Budyń... piwa mi nie żal, bo nie lubię... ;-P, ale mogę je ufundować
    za coś, co mi się przyda...,a nie za coś nieprzydatnego dla mnie :-))
    Na tej Twojej stronie są jakieś bzdury i bardzo dalekie są od tego, co
    pokazują moje termometry.
    Np 12.11 u mnie było min -9.9 st C, a tam raptem -5,9
    13.11 miałem - 6,8, a tam stoi - 5,2...
    Te temperatury są bardzo inne, niż na moich termometrach... nie mogę się
    do nich odnosić.

    Tam jest jednak cieplej cokolwiek...

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-11-14 20:31:09
    Od: Arnold <a...@g...com>

    Może warto zerknąć na coś takiego:

    http://allegro.pl/rejestrator-danych-klimatycznych-u
    sb-dl-120th-i1916046552.html
    http://allegro.pl/termometr-hydrometr-z-sonda-bateri
    a-zasilana-usb-i1915962498.html

    Co jakiś czas pobrać dane do kompa.

    Pozdrawiam Arnold

  • 9. Data: 2011-11-15 08:37:26
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Arnold napisał:
    > Może warto zerknąć na coś takiego:

> [...]

    No dzięki Wam wielkie - ludziska.
    Jakoś mnie jednak nie przekonują te wszystkie bajery, bo nie o to mi chodzi.
    Na razie pozostanie mi analogowe - ołówek i kartka - cóż za 'nietrendy
    rozwiązanie'.

    Jednak gdyby ktoś natknął się na termometr zliczający - od niby proste
    urządzenie elektroniczne - nie wierzę, że czegoś takiego jeszcze nie
    wymyślono, to bardzo bym prosił o link. Jedna, a może i dwie czujki
    zewnętrzne i moduł wewnętrzny. Nie żadna tam zaawansowana stacja
    pogodowa za pięć stów... i nie żadne tam podłączanie do kompa z
    arkuszami kalkulacyjnymi - to przerost formy nad treścią jak dla mnie.

    Te stacje pogodowe fajne są, ale zawsze wracamy do tego kompa i... cena
    nie jest dla mnie adekwatna do stopnia zaspokojenia potrzeby :-))).

    pozdrawiam
    Robert G.