  • 41. Data: 2011-11-15 18:48:31
    Temat: Re: Jak sprawdzać zdalnie temperaturę w domu i na kotle
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-11-2011 o 13:03:40 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Tu jest opis instalacji zwyklego linuxa na routerboard 450:
    >
    > http://www.nexlab.it/index.php/2009/04/12/routerboar
    d-450g-and-linux/

    > A tu sklep gdzie mozna ja kupic:
    >
    > http://www.wisp.pl/index.php?p759,routerboard-450g-5
    x-lan-0x-minipci-256mb-sd-ram-i-512mb-flash

    > 320 pln i mamy bardzo fajna platforme z piecioma portami gigabit
    > ethernet i portem RS po ktorym mozna wpiac czujki na 1-wire, 256mb
    > ram, 512mb pamieci wewnetrznej - maly linuxik z apache/mysql/php sie
    > spokojnie na tym zmiesci :)
    Wg mnie za duży i 4 porty 1G zbędne, ten jest lepszy :)
    http://www.mikrotik.org.pl/urzadz.php?gr=5&kat=35&id
    x=950

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 42. Data: 2011-11-15 19:22:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-11-14 12:45, Tomek pisze:
    > koszty masakryczne, najtaniej zmajstrowac cos na czujnikach DS18B20 - w
    > pelni cyfrowe na magistrali 1-wire + jakis maly atmel + modul ethernetowy.
    > Calosc ponizej 100zl, tylko zabawy sporo. Troche drozej to te same czujniki
    > + przejsciowka 1wire->rs232 i stary komp. Wykonanie duzo latwiejsze, na
    > szybko znalazlem male howto:
    Nie napisałem, że będzie tanio, ale od razu masakryczne? Podlicz sobie
    zużycie prądu przez stary komp i jak szybko inwestycja się zwróci,
    zwłaszcza przy założeniu, że zabezpieczasz się przed ewentualnym
    wysadzeniem kaloryferów przy -20stC i awarii pieca.

    Maciek

  • 43. Data: 2011-11-15 20:07:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 19:48, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Wg mnie za duży i 4 porty 1G zbędne, ten jest lepszy
    :)http://www.mikrotik.org.pl/urzadz.php?gr=5&kat=35&
    idx=950

    Za malo pamieci!! 32mb ram / 64nand. To bedzie bardzo duzym
    ograniczeniem!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 44. Data: 2011-11-15 20:15:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-11-2011 o 21:07:15 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    idx=950

    > Za malo pamieci!! 32mb ram / 64nand. To bedzie bardzo duzym
    > ograniczeniem!
    > pozdr.
    Na tej stronie piszą w innym miejscu że linux zabiera całe 17MB :)
    czyli jeszcze sporo miejsca zostaje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 45. Data: 2011-11-15 20:40:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 21:15, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Na tej stronie piszą w innym miejscu że linux zabiera całe 17MB :)
    > czyli jeszcze sporo miejsca zostaje.

    Sprobuj postawic jakiegos apacza z php i mysql na 32mb ram :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2011-11-16 07:07:26
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > zwłaszcza przy założeniu, że zabezpieczasz się przed ewentualnym
    > wysadzeniem kaloryferów przy -20stC i awarii pieca.

    rozwiazanie z kompem jest bardzo proste w realizacji, ale oczywiscie posiada
    wady o ktorych piszesz. Natomiast opcja atmel bedzie tansza (takze w
    eksploatacji) i mniej awaryjna ale wymaga lutowania i wyrzezbienia kawalka
    softu, co dla amatora moze byc nie do przejscia - podobnie jak sterowniki
    przemyslowe. Wywalanie 1000zl na - nie ma co dyskutowac - profesjonalne
    rozwiazanie do realizacji prostej funkcji to moim zdaniem rozrzutnosc :)

    pozdr
    --
    Tomek

  • 47. Data: 2011-11-20 09:57:34
    Od: Robson <r...@...pl>

    Jest jeszcze jeden sposób, kumpel coś takiego zrobił. Jesli nie masz,
    kupujesz router w ktorym mozna zainstalowac openwrt, np. wrt54gl.
    http://openwrt.pl/doku.php/usb:1wire

  • 48. Data: 2011-11-23 08:56:23
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 14.11.2011 09:35, Amir pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś ma pomysł jak sprawdzać zdalnie temp. na kotle i temperaturę w
    > domu
    > najlepiej przez internet?
    za 150zł - może być? kup sobie parę termometrów z dużymi ekranami LCD.
    Sądze ze z przesyłką z "honk-kągu" wyniesie cię to 10zł. Kup najtańszy
    telefon g3, który automatycznie podnosi słuchawkę (wiele ma taką funkcję
    podczas podłączenia zestawu hannd free) powinno wyjść ok 100zł.(siemens
    sxg75, zte f-103) Postaw telefon naprzeciwko wyświetlaczy lcd i
    eksperymentalnie dobierz soczewkę tak aby wypełniały cały ektran a obraz
    był ostry. Kup najtańszy starter ważny prze rok. Wprawdzie każdy odczyt
    będzie kosztował parę groszy, telfon musi być zasilany, dla wygody non
    stop, ale masz tanio i bez ingerencji w instalacje.
    ToMasz