  • 11. Data: 2011-11-14 12:42:48
    Temat: Re: Jak sprawdzać zdalnie temperaturę w domu i na kotle
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Jeśli masz Integrę, to możesz ewentualnie wykorzystać moduł Ethernetowy
    (o
    > ile pamiętam wydatek ok. 500zł), a jako sygnały sterujące wejść centralki
    > wykorzystać np. informację alarmową kotła o braku paliwa (w moim kotle
    > jest taki sygnał wyprowadzony), albo sygnał z termometru progowego (alarm
    > informujacy o spadku temperatury poniżej zadanego poziomu.
    > Nie dostaniesz zupełnie takiego efektu o jakim piszesz, ale za to nakłady
    > nie są powalające.
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    Moduł ethernet mam zainstalowany i do tego program na androida.
    myslalem o jakims module do satela dodatkowym ale nie ma nic takiego :(

    o braku paliwa nie widze tam wyprowadzenia niestety, zresztą nie wiem jak to
    nawet mogłoby działać,
    skad podajnik Twoj wie, ze nie ma paliwa? albo ze się zaciał?
    kociol wylacza sie jak temp spadnie do 30stopni.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-11-14 13:00:41
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > skad podajnik Twoj wie, ze nie ma paliwa? albo ze się zaciał?
    > kociol wylacza sie jak temp spadnie do 30stopni.

    Mam FutoraEkono 25kW od Cichewicza.
    Alarm braku paliwa działa banalnie. Jeśli kocioł nie jest w stanie dogrzać
    się do danej temperatury (u mnie 65st.C) to włącza się brzęczyk i dodatkowo
    na listwie zaciskowej pojawia się sygnał alarmu. Nie wiem czy zegar odlicza
    czas, czy też liczbę kolejnych prób podania kolejnej dawki węgla. Nie
    wnikałem w to.
    K.
    PS. Jeśli palenisko wygasi się (bo np. zadano zbyt długie przerwy w trybie
    nadzoru), to też załączy się komunikat o braku paliwa, mimo że węgiel
    podawany jest prawidłowo.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6627
    (20111114) __________

  • 13. Data: 2011-11-14 13:06:10
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Kamera/kamery IP?
    > - jedna patrzy na wyswietlacz od sterownika
    > - inna na termometr w salonie
    > -...

    Jak to przeczytałem, to mnie najpierw rozbawiło.
    Niemniej muszę przyznać, że to dość toporny, ale tani sposób przesyłania
    eksponowanej informacji jeśli tylko wyświetlacz jest podświetlony. No i
    można też przesyłać dodatkowo "efekty dźwiękowe". Inwestycja 300-400zł
    powinna zapewnić przyzwoity efekt.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 14. Data: 2011-11-14 13:16:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Tu masz darmowy net
    > http://aero2.pl/

    poczytaj a sie przekonasz czy dziala, gdzie dziala i jak dziala
    i do kiedy ma dzialac :)

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-11-14 13:30:49
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > PS. Jeśli palenisko wygasi się (bo np. zadano zbyt długie przerwy w trybie
    > nadzoru), to też załączy się komunikat o braku paliwa, mimo że węgiel

    To w moim tego nie ma, jak ustawilem za dlugi czas oczekiwania na podanie
    paliwa, chcac zaoszczedzic na opale, caly kociol zawalony groszkiem
    włącznie z popielnik
    wtedy to juz masakra wyciagac to wszystko juz odechcialo mi sie
    oszczednosci :)

  • 16. Data: 2011-11-14 13:33:19
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > eksponowanej informacji jeśli tylko wyświetlacz jest podświetlony. No i
    > można też przesyłać dodatkowo "efekty dźwiękowe". Inwestycja 300-400zł

    i chyba przy tym pozostanę :) bo skoro rejestrator juz jest to kwestia
    dokupenia jakis tanich kamerek do 100zł 2szt i z głowy (ip za drogie), na
    telefonie podglad do kamer udostepnia w zasadzie kazdy juz rejestrator,
    ale srednio podoba mi sie to rozwiązanie :)

  • 17. Data: 2011-11-14 13:49:30
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > telefonie podglad do kamer udostepnia w zasadzie kazdy juz rejestrator,
    > ale srednio podoba mi sie to rozwiązanie :)
    Pochwal się rezultatem. Obawiam się, że taka taniutka kamera może nie dać
    zadowalającego rezultatu. Warto zapewnić stabilne warunki oświetleniowe.
    Osobiście spróbowałbym najpierw pożyczyć kamerę i zobaczyć czy obraz jest
    czytelny w różnych porach dnia.
    Powodzenia
    Krzysiek

  • 18. Data: 2011-11-14 14:11:41
    Temat: Re: Jak sprawdza? zdalnie temperatur? w domu i na kotle
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Ale tu wszyscy kombinują :)

    Wystarczy kupić proste urządzenie do mierzenia temperatury, które
    podpinasz pod USB. Np. http://www.xsoft.eu/?x=termometr_USB.html
    Ewentualnie coś takiego:
    http://allegro.pl/termometr-usb-idealny-do-serwerown
    i-biura-fv23-i1918716888.html

    Do tego jakieś darmowe oprogramowanie, które umożliwia prezentowanie
    wyników w formie strony internetowej lub wysyła maila, info na jabbera,
    sms, itd. gdy temperatura w domu (pomieszczeniu) spadnie lub wzrośnie.

    Jeśli nie chcesz stawiać serwera www, to wystarczy przekierowanie portu
    na maszynę, na która będzie zbierać dane z czujników i np. zdalny pulpit.

    Takie czujniki są dość często stosowane m.in. w serwerowniach jako
    zabezpieczenie przed awarią klimatyzacji. Pewnie można coś takiego
    zrobić samemu z kawałka drutu i termistora, ale po co się męczyć? :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 19. Data: 2011-11-14 14:21:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

    > poczytaj a sie przekonasz czy dziala, gdzie dziala i jak dziala
    >i do kiedy ma dzialac :)

    Trochę ostatnio o tym czytałem i chyba przez ok 3 lat jeszcze ma działać za
    darmo. Zasięg tez stopniowo powiększają:
    http://jdtech.pl/2011/11/aero2-ruszyla-rozbudowa-sie
    ci.html#idc-container
    Do celów o jakich piszesz myślę że jest to całkiem dobre rozwiązanie- jedyny
    koszt to 20zł za kartę sim.
    Sam z ciekawości sobie kartę zmówiłem włożę do lapka i zobaczę;))

  • 20. Data: 2011-11-14 14:30:50
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jedyny koszt to 20zł za kartę sim.
    > Sam z ciekawości sobie kartę zmówiłem włożę do lapka i zobaczę;))

    :)
    Daj koniecznie znac pod ty m wątkiem aby nie było ze nie na temat :)