  • 21. Data: 2011-11-14 14:39:23
    Temat: Re: Jak sprawdzać zdalnie temperaturę w domu i na kotle
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

    >Daj koniecznie znac pod ty m wątkiem aby nie było ze nie na temat :)

    Dam dam napewno ale to za miesiąc dopiero bo kartę maja mi przesłac "do
    16go grudnia"
    Koszt 20zł (kaucja zwracana jak zrezygnuje z usługi)+ 7 zł za przesyłke.
    Także zaryzykowałem równowartość flaszki i czekamy

    http://www.wykop.pl/ramka/795289/test-darmowego-inte
    rnetu-od-aero2/
    Tu jest test usługi i wygląda nie najgorzej.

  • 22. Data: 2011-11-14 15:06:05
    Temat: Re: Jak sprawdza? zdalnie temperatur? w domu i na kotle
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Do tego jakieś darmowe oprogramowanie, które umożliwia prezentowanie
    > wyników w formie strony internetowej lub wysyła maila, info na jabbera,
    > sms, itd. gdy temperatura w domu (pomieszczeniu) spadnie lub wzrośnie.
    >
    > Jeśli nie chcesz stawiać serwera www, to wystarczy przekierowanie portu na
    > maszynę, na która będzie zbierać dane z czujników i np. zdalny pulpit.
    >
    > Takie czujniki są dość często stosowane m.in. w serwerowniach jako
    > zabezpieczenie przed awarią klimatyzacji. Pewnie można coś takiego zrobić
    > samemu z kawałka drutu i termistora, ale po co się męczyć? :)

    Można tak jak piszesz, ale komputer musialbym mieć włączony

    chociaż komputer moge właczyć zdalnie z telefonu przez magic packet WOL
    ktory czasami uzywam

    to jest koncepcja dobra dzięki za podsuniecie pomysłu,
    w sumie za male pieniądze będe mial odczyt temperatury w domu pozostaje
    odczyt temp na kotle do tego kamere zamontuję jak narazie to najtansze
    rozwiązanie będzie chyba z możliwych.

  • 23. Data: 2011-11-14 15:45:12
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-14 14:33, Amir pisze:

    > i chyba przy tym pozostanę :) bo skoro rejestrator juz jest to kwestia
    > dokupenia jakis tanich kamerek do 100zł 2szt i z głowy (ip za drogie), na
    > telefonie podglad do kamer udostepnia w zasadzie kazdy juz rejestrator,
    > ale srednio podoba mi sie to rozwiązanie :)

    Hej

    No co ty? To nie mialo byc ladne - mialo byc tanie, proste i dzialac...
    (a dopiero teraz, doczytalem, ze rozwinalem mysl, ktora sam zawrles w
    swoim poscie rozpoczynajacym ten watek).

    Pozdro

    Maseł

  • 24. Data: 2011-11-14 17:36:38
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2011-11-14 09:35, Amir pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś ma pomysł jak sprawdzać zdalnie temp. na kotle i temperaturę w
    > domu
    > najlepiej przez internet?
    >

    > pozdrawiam
    > AT

    A może takie coś http://www.bms.toya.net.pl/temperatura/ lub
    http://www.thermoweb.wtx.pl/ co prawda to do pomiaru temperatury
    powietrza, ale w sumie to tylko kwestia gdzie zamontowany czujnik.Wg.
    mnie to najtańsze rozwiązanie.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 25. Data: 2011-11-14 18:19:08
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-14 16:06, Amir pisze:

    > Mo?na tak jak piszesz, ale komputer musialbym mie? w??czony
    >
    > chocia? komputer moge w?aczy? zdalnie z telefonu przez magic packet WOL
    > ktory czasami uzywam
    >
    > to jest koncepcja dobra dzi?ki za podsuniecie pomys?u,
    > w sumie za male pieni?dze b?de mial odczyt temperatury w domu pozostaje
    > odczyt temp na kotle do tego kamere zamontuj? jak narazie to najtansze
    > rozwi?zanie b?dzie chyba z mo?liwych.

    Do mierzenia temperatury na kotle możesz użyć takiego samego czujnika.
    Wystarczy, że przyłożysz go na powrocie do rury i zaizolujesz jakąś otuliną.

    Takie czujniki są o tyle lepsze od kamer, że oprócz odczytu bieżącego,
    masz także całą historię z wykresami itp.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 26. Data: 2011-11-14 18:26:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 09:35, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś ma pomysł jak   sprawdzać zdalnie temp. na kotle i temperaturę w
    > domu
    > najlepiej przez internet?

    http://allegro.pl/pomiar-temperatury-przez-siec-gsm-
    alarm-nv6-i1902870489.html

    Mozesz podpiac 4-5 czujek DS1820 (5 pln / szt) i ustawic prog min/max
    dla kazdej z nich, po przekroczeniu ktorego modul wysyla SMSy do
    zaprogramowanych max bodaj 4 osob. Zdalnie smsem tez mozesz wyslac
    "prosbe" o odczyt czujek. Przy okazji masz podsluch i mozliwosc
    sterowania kilkoma urzadzeniami (wlacz/wylacz).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-11-14 18:32:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 19:26, Adam <a...@g...com> wrote:

    > http://allegro.pl/pomiar-temperatury-przez-siec-gsm-
    alarm-nv6-i190287...

    A sorry - ta wersja nie ma podsluchu. Opis:

    NV6.0 4 wejścia , 4 wyjścia ,raportowanie sms-em przekroczenia dolnej/
    górnej temperatury alarmowej z 5 czujek temperatury, możliwość
    sprawdzenia temperatur w dowolnej chwili,zakres pomiarowy -55 C do 120

    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2011-11-14 18:36:40
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Mój kocioł reaguje na brak opału. Nie wiem na jakiej zasadzie się to
    dzieje, bo raz tylko mi się to zdarzyło, ale zdaje się, że jak temp nie
    podskakuje mimo podawania, to się wyłącza i piszczy z komunikatem 'brak
    opału' - po iluś tam cyklach podawania przy braku wzrostu temperatury.
    Całego groszku by mi chyba nie przesypał do popielnika z zasobnika :-) w
    razie wygaśnięcia w trybie podtrzymania. Jednak nie testowałem.

    pozdr.
    Robert G.

  • 29. Data: 2011-11-15 07:50:02
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    rury i zaizolujesz jakąś otuliną.

    > Takie czujniki są o tyle lepsze od kamer, że oprócz odczytu bieżącego,
    > masz także całą historię z wykresami itp.

    ale wwtedy komputer musi być caly czas włączony?
    Czy sa takie co same w sobie zapisują odczyty bez komputera?

  • 30. Data: 2011-11-15 08:14:38
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    "prosbe" o odczyt czujek. Przy okazji masz podsluch i mozliwosc
    sterowania kilkoma urzadzeniami (wlacz/wylacz).

    Jest to alternatywa jakas, szkoda ze nie ma w przystępnych cenach
    urządzenia z którym poradziłby sobie bez problemu przeciętny zjadacza
    chleba, co by miało interfejs ethernet z dostępem
    przez www

    a jak są to ceny kosmiczne
    http://www.apar.pl/rejestratory-temperatury-i-wilgot
    nosci/rejestrator-danych-ar206.html
    znacznie powyzej 1k.

    cos pewnie wybiore z Waszych propozycji, jeszcze nie wiem co

    kolejny problem niestety to ograniczenie dlugości przewodów od czunika temp
    do urządzenia

    chcąc odczytać temp w kilku pomiszczeniach
    pojawi się problem z długością przewodów,
    wszędzie mam skrętki doprowadzone fajnie jak by dało się wykorzystać wole
    pary

    pozdrawiam