    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak sprawdzać zdalnie temperaturę w domu i na kotle
    Date: Mon, 14 Nov 2011 10:46:32 +0100

    W dniu 2011-11-14 09:35, Amir pisze:
    > Do dyspozycji mam centralę Integre satela i publiczne ip, moze sa jakies w
    > rozsądnej cenie
    > urządzenia umozliwiające sprawdzanie na odległość temperatury.
    Jedyne co przychodzi mi do głowy tak na szybko, to sterownik
    programowalny z modułem Ethernet i serwerem WWW. Oczywiście coś takiego
    przychodzi mi do głowy, bo się zajmuję automatyką :-) - pewnie
    znajdziesz zmyślnego elektronika, który zrobi Ci coś takiego za 1/5 ceny
    ze szpulki drutu ;-)

    W każdym razie potrzebujesz np.:
    - sterownik Siemens S7-1200 1211C AC/DC/RLY (850 zł)
    - czujnik temperatury z wyjściem analogowym 0-10V (200 zł/szt - jest
    tego sporo, pewnie znajdziesz tańsze)

    Dlaczego akurat ten sterownik? Bo go znam :-), bo ma wbudowany port
    Ethernet i serwer WWW, bo ma wbudowane 2 wejścia analogowe i zasilacz
    230 VAC. Oczywiście możesz poszukać czegoś zupełnie innego spełniającego
    powyższe założenia.

    Piszesz sobie do tego program (albo szukasz kogoś, kto napisze), który
    odczytuje temperaturę z czujników, a w razie przekroczenia założonych
    zakresów, wysyła do Ciebie np. mail ostrzegawczy. Dodatkowo możesz
    podejrzeć aktualny stan temperatur w przeglądarce WWW.

    Jeśli z czasem przyjdzie Ci do głowy rozszerzyć monitoring o np.
    sprawdzanie, czy w kotłowni nie leje się woda na podłogę, czy nie
    przydarzyło się inne nieszczęście, to podłączasz do sterownika następne
    czujniki i rozbudowujesz program.

    Maciek