    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak szybko podnosi się grunt.
    Date: Tue, 12 Feb 2019 17:17:17 +0100

    W dniu 12.02.2019 o 16:06, Bolko pisze:

    > Ale nie 20 cm!!!
    > Mam stajnie i i budynek gospodarczy postawione przed wojną.
    > I odkąd pamietam zawsze progi w nich były wyżej od poziomu podwórka.
    > A podwórko wybetonowane z 40 lat temu
    Jak masz wybetonowane, to się nie podnosi, bo i od czego.
    Wcześniej też pewnie nic tam nie rosło, bo podwórko było używane i
    rośliny nie wyrosły, bo by były zadeptane.
    U mnie po sąsiedzku jest stare podwórze. Wcześniej było wybrukowane
    "kocimi łbami" a od kilkudziesięciu lat na to dali asfalt. Też się nie
    podniosło.
    U mnie nie ma ani asfaltu, ani betonu i się podnosi. Powód tego upatruję
    w akumulacji masy roślinnej. Trawnik (a w zasadzie chwastnik) rośnie aż
    pod sam próg i nie chodzi się tam za często, więc rośliny nie są zadeptane.
    Jacek