  • 11. Data: 2011-04-13 10:11:25
    Temat: Re: Jak wykorzystac do ogrzewania domu kuchnie na wegiel (plyta)? Rekuperator?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 00:00:28 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Przełaczyć na CWU?

    Niby tak. Tylko co jeśli akurat zbiornik CWU jest full?

  • 12. Data: 2011-04-13 20:47:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 12:11:25 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Niby tak. Tylko co jeśli akurat zbiornik CWU jest full?

    Full co? Gorący?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2011-04-14 12:17:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 22:47:28 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Full co? Gorący?

    Tak.

  • 14. Data: 2011-04-16 06:58:37
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-12 23:47, Ikselka pisze:

    Fachowiec zdun, znający się na tym co buduje to niestety w tym kraju już
    rarytas.
    Pierwsza zasada budując piec kaflowy/kuchnię starego typu węglową -
    odpowiedniego przekroju przewód kominowy. Jak będzie za mały to żeby nie
    wiem co kto robił to nie będzie się prawidłowo w nim paliło ;)

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2011-04-17 23:48:54
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
    Kuchnia jest uzywana tylko w zimnych miesiacach - teraz juz nie
    palimy.
    Podkowa wydaje sie byc najprostszym rozwiazaniem.
    Piec pod drugiej stronie sciany - nie bardzo jest na niego miejsce.
    Pogadalem tez z kumplem - tym od kominka. Pokazal mi zdjecia z budowy
    paleniska. Wybudowanie czegos takiego w moim przypadku byloby mocno
    skomplikowane. Znalazlem natomiast wymienniki ciepla/plaszcz wodny
    http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-plaszcz-wodny-6-8
    -5kw-fi-200mm-i1554148451.html
    wyobrazam sobie, ze mozna by to zamontowac pomiedzy kuchnia a kominem.

    Kogutek:
    rekuperator - mialem na mysli normalny rekuperator na strychu
    odbierajacy cieplo z powietrza - choc nie do konca wiem, jak dokladnie
    powinien byc zamontowany.

    pozdr
    Piotr

  • 16. Data: 2011-04-18 23:16:47
    Od: " kogutek" <s...@g...pl>

    Piotr Molski <p...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > rekuperator - mialem na mysli normalny rekuperator na strychu
    > odbierajacy cieplo z powietrza - choc nie do konca wiem, jak dokladnie

    Rekuperator żeby odzyskiwać w Twoim przypadku ciepło z wentylacji to bardzo
    zły pomysł. Jest drogi i ma małą sprawność. Raptem użyteczność rekuperatora w
    warunkach klimatycznych Polski można zaobserwować przez kilkanaście dni w
    roku. Przy + 10 praktycznie nie działa. Sprawdź jaka jest średnia temperatura
    dla Polski. Pytasz`o wymiennik z Allegro. Ściema. Masz`w domu gazowy piec do
    CO. Zerknij do niego i popatrz jak jest zrobiony wymiennik ciepła. A`potem
    popatrz na tamtą rurę w rurze i sam sobie odpowiedz czy jak z jednej strony
    wpuścisz`spaliny to zanim przelecą zdążą oddać ciepło. Jakieś oddadzą, ale czy
    tyle żeby efektywnie ogrzać wodę? Oczywiście że nie. Oceniam sprawność tego
    super wymiennika ciepła na jakieś 5%. Tekst na Allegro zrobiony pod dyletanta.
    Dobór materiałów świadczy o całkowitym nie przygotowaniu teoretycznym
    producenta. Jedyne co jest zgodne z prawdą to że łatwy do czyszczenia. Rurę fi
    200 łatwo się czyści, to fakt. Za`to korodować będzie w oczach.

  • 17. Data: 2011-04-22 08:33:38
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Uzytkownik "Piotr Molski" <p...@a...pl> napisal w wiadomosci
    s.googlegroups.com...
> [...]
    -5kw-fi-200mm-i1554148451.html
    > wyobrazam sobie, ze mozna by to zamontowac pomiedzy kuchnia a kominem.

    Zapytaj z ciekawosci sprzedawce, czy ten "produkt" ma dopuszczenia i atesty
    do stosowania w budownictwie. Moim zdaniem nie ma prawa miec. To cos zostalo
    chyba wymyslone przez absolutnego dyletnata.To najprostszy krok do
    zasyfienia na stale komina, a sam "wymiennik" IMHO zostanie zezarty przez
    korozje w kilka miesiecy. Pomijajac zerowa chyba sprawnosc tego wymiennika,
    nie wolno w ten sposób schladzac spalin - bedzie sie osadzac lesz, smola, a
    tlusta i mokra sadza zaklei ci komin powodujac powstwawanie czopów ze zbitej
    sadzy - bardzo twardych i trudnych do usuniecia. Sam wymiennik bardzo szybko
    skoroduje na skutek wykraplania sie wody ze spalin - wody zawierajacej
    agresywne zwiazki, np kwas siarkowy i kwasy organiczne. Jak dobrze pójdzie,
    dzieki tym sympatycznym zwiazkom jest duza szansa na zniszczenie komina w
    jego murowanej czesci, chyba ze caly bedzie wylozony wkladem zaro- lub
    kwasoodpornym.