eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak zabezpieczyć drewniane słupy, które mają być częściowo przykryte piaskiem › Re: Jak zabezpieczyć drewniane słupy, które mają być częściowo przykryte piaskiem
  • Data: 2017-10-26 10:26:16
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć drewniane słupy, które mają być częściowo przykryte piaskiem
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-25 o 23:37, Adam Sz. pisze:

    > Na nic nie jest za późno :-) Kupujesz podobnego przekroju belke, skracasz
    > o 20cm, bierzesz lewarek samochodowy (polecam taki stojacy, hydrauliczny,
    > "pompowany" - 3-5t unoszą) i podpierasz daszek tuż obok istniejącego słupa.
    > Jeżeli tam się schodzą dwie murłaty to musisz mieć dwa takie zestawy.
    > Potem istniejący słup obcinasz, kopiesz większą dziurę, szałujesz, zbroisz,
    > na słup zakładasz i skręcasz metalowe mocowanie, zalewasz całość
    > betonem, czekasz tydzień i wuala - jeden słupek masz już odporny na
    > wieki :D

    Tak zrobię za 20 lat - o ile rzeczywiście słupy nie wytrzymają.
    Konsultowałem się z projektantem - dał zielone światło na przykrycie
    słupów piaskiem pod kostką.

    Nie zapominajmy, że to nie jest wkopanie słupów w ziemię - gdzie jest
    sporo wilgoci. Słupy stoją na metrowych betonowych podporach. Piasek,
    którym chcę je przysypać będzie suchy, a jeśli dostanie się do niego
    wilgoć - to spłynie i znowu będzie sucho.

    --
    MN