  • 1. Data: 2017-10-21 10:53:10
    Temat: Jak zabezpieczyć drewniane słupy, które mają być częściowo przykryte piaskiem
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Trzy drewniany podpory daszku wkrótce zostaną trochę przysypane piaskiem
    (taras z kostki). Przysypię około 40 cm. Są pomalowane kilkoma warstwami
    białej porządnej farby do drewna. Dokupiłem specjalne czarne mazidło do
    drewna, które ma zabezpieczać słupy przed zniszczeniem w piachu - ale to
    czarne mazidło nie chce się trzymać białej farby.

    Co radzicie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-10-21 15:22:35
    Od: r...@g...com

    Ja bym radził odciąć dół słupa, i część, która ma być w ziemii zrobić z betonu.

  • 3. Data: 2017-10-21 16:59:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-21 o 15:22, r...@g...com pisze:
    > Ja bym radził odciąć dół słupa, i część, która ma być w ziemii zrobić z betonu.

    Dlaczego?
    Odrzuciłem ten pomysł. Teraz za późno.

    Dobrze zabezpieczony słup powinien sobie poradzić z piaskiem.
    Pokryty jest trzema warstwami białej farby oraz trzema warstwami tego
    mazidła. W dodatku akcja toczy się pod zadaszeniem, więc na ogół ten
    piach będzie suchy.

    --
    MN

  • 4. Data: 2017-10-21 19:44:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 21 Oct 2017 16:59:36 +0200, Marcin N wrote:

    > Dlaczego?
    > Odrzuciłem ten pomysł. Teraz za późno.

    Szkoda :)

    > Dobrze zabezpieczony słup powinien sobie poradzić z piaskiem.

    Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że drewno w ziemi/piasku prędzej
    czy później albo zgnije, albo zjedzą je robaki. Chyba że mowa o słupach z
    akacji lub ew. kasztanu jadalnego, ale w budownictwie raczej korzysta się
    z sosno-podobnych odmian, a te nie mają żadnej odporności wrodzonej.
    Jedyna skuteczna metoda to wylać bloczek z betonu, w bloczku zatopić
    metalowe mocowanie, i do tego przykręcić słup (niejako "w powietrzu").

    Jeśli piasek będzie zawsze suchy i szczęście dopisze, to być może słup
    dociągnie i z 20 lat. Pozostaje czekać - czy go czymś dodatkowo teraz
    pomalujesz czy nie raczej nie wpłynie już na nic. A wręcz mogłoby
    zaszkodzić - jak pomalujesz smolistą, wodoodporną mazią to ewentualna
    wilgoć w słupie nie będzie w stanie się wydostać.

    Mateusz

  • 5. Data: 2017-10-21 20:57:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > akacji lub ew. kasztanu jadalnego, ale w budownictwie raczej korzysta się
    > z sosno-podobnych odmian, a te nie mają żadnej odporności wrodzonej.
    Swego czasu brało się pień dębu i wsadzało odwrotnie (do góry
    korzeniami). Kilkadziesiąt lat powinno spokojnie stać i to bez żadnych
    mazideł.
    A jeżeli się smołuje, to raczej nie na farbę, tylko na surowe drewno.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-10-22 00:45:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.10.2017 o 10:53, Marcin N pisze:
> [...]
    > drewna, które ma zabezpieczać słupy przed zniszczeniem w piachu - ale to
    > czarne mazidło nie chce się trzymać białej farby.

    Trochę to tak, jakby gość przyszedł do lekarza mówiąc: panie doktorze
    biorę takie dobre tabletki, czerwone, od samego Beyera i nadal mnie boli.
    Zdradzisz tajemnicę, co to jest "porządna farba do drewna"?
    Jacek

  • 7. Data: 2017-10-22 10:09:33
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Zdradzisz tajemnicę, co to jest "porządna farba do drewna"?

    Też się nad tym zastanawiałem.Jaka by nie była- dobra jest i nie ma co drążyć.
    Problem w tym, że nie ma metody, żeby zabezpieczyć drewno na styku powietrze-
    cokolwiek innego.Nie ważne, co to będzie-beton, piasek czy woda.Na przejściu zawsze
    następuje korozja( najczęściej biologiczna). Ten typ tak ma.
    Dlatego, jeśli już wsadziłeś te słupy t ziemię- to niech tam siedzą.Masz parę lat na
    ogarnięcie tematu.A potem trzeba pomyśleć o jakichś kamieniach czy murkach, na
    których trzeba będzie te słupy posadowić sporo ponad poziomem gruntu.
    No bo co teraz zrobisz?Nic nie zrobisz.
    Pozdro.abomito

  • 8. Data: 2017-10-22 10:54:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek pyta:

    > Trochę to tak, jakby gość przyszedł do lekarza mówiąc: panie doktorze
    > biorę takie dobre tabletki, czerwone, od samego Beyera i nadal mnie boli.
    > Zdradzisz tajemnicę, co to jest "porządna farba do drewna"?

    Może taka bayerancka?

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2017-10-22 12:12:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Może taka bayerancka?

    Jak jest napis "bayerfull", to jest porządna i nie ma co drążyć.

  • 10. Data: 2017-10-22 13:58:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    abomito pisze tak:

> [...]
    > styku powietrze- cokolwiek innego.Nie ważne, co to będzie-beton,
    > piasek czy woda.Na przejściu zawsze następuje korozja( najczęściej

    Jak robili słupy telefoniczne?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.