  • 11. Data: 2017-10-22 14:49:17
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć drewniane słupy, które mają być częściowo przykryte piaskiem
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-22 o 13:58, PiteR pisze:

    > Jak robili słupy telefoniczne?

    np tak
    https://www.epiotrkow.pl/multimedia/icon/58014cdeb9b
    ce1ff4ae04f1f3efe3447.jpg

    --
    Pete

  • 12. Data: 2017-10-22 15:50:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.10.2017 o 14:49, Pete pisze:

    > np tak
    > https://www.epiotrkow.pl/multimedia/icon/58014cdeb9b
    ce1ff4ae04f1f3efe3447.jpg

    To jest słup na szczudle, a zwykle słupy stały w ziemi. U mnie na
    działce słup energetyczny drewniany stał od lat 50-tych i do końca był w
    dobrym stanie. Został zlikwidowany kilka lat temu po wymianie przyłącza
    z 4-drutowego na kabel samonośny.
    Część podziemna wyglądała zupełnie dobrze.
    Takie słupy konserwowano próżniowo kreozotem, a czasami dodatkowo
    smołowano część przeznaczoną do zakopania.
    Jacek

  • 13. Data: 2017-10-22 15:58:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 22 Oct 2017 12:58:34 +0100, PiteR wrote:

    > Jak robili słupy telefoniczne?

    Impregnowali smołą pogazową. Wysoce szkodliwe dla środowiska, nie
    wspominając o tym że rakotwórcze. Technicznie działa bardzo dobrze: mam
    na tym postawioną stodołę - słupy telefoniczne wbite bezpośrednio w
    ziemię, a na tym zamocowany dach i ściany z desek. Stoi już 30 lat, i nie
    wygląda na to by jutro miała paść.

    Nie sądzę jednak by dla ludka z ulicy było to dostępne, nawet gdyby ów
    ludek uparł się że chce tym świństwem cokolwiek robić. Sam bym się też za
    to nie zabierał (stodołę nie ja stawiałem, tylko poprzedni właściciel
    który skołował skądś kilkanaście słupów telefonicznych).

    Mateusz

  • 14. Data: 2017-10-22 16:52:04
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 22 Oct 2017 14:49:17 +0200, Pete wrote:

    > np tak
    > https://www.epiotrkow.pl/multimedia/icon/58014cdeb9b
    ce1ff4ae04f1f3efe3447.jpg

    no, jak policjant pilnował to nic mu nie groziło, nawet korozja ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 15. Data: 2017-10-22 17:47:59
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Korowano i suszono pnie, a potem moczono je ponad miesiąc w mieszaninie smoły,
    kreozotu i jakiegoś rozpuszczalnika.Niestety, jedyna nasycalnie, jaką znam była
    gdzieś koło Czeremchy- podkłady kolejowe robiono podobnie.Może ktoś z tamtąd wie
    więcej.Działała jeszcze w latach 90-tych.
    Ale: po 25- 30 latach słupy stawiane bezpośrednio w ziemi przeważnie były tak
    spróchniałe, że trzymały się tylko na przewodach.Już od lat 50-tych stawiono je na
    ustojach.
    Natomiast konserwacja próżniowa- nie wiem, ile w tym prawdy, ale to ktoś "z naszych"
    próbował w Polsce, ale w końcu wyjechał na Zachód.Ale początki, to były lata 70-te.

  • 16. Data: 2017-10-22 23:52:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.10.2017 16:59, Marcin N wrote:

    > Dlaczego?
    > Odrzuciłem ten pomysł. Teraz za późno.

    To jednak go przywróć, jak piszą inni...

  • 17. Data: 2017-10-23 21:20:45
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    naszych" próbował w Polsce, ale w końcu wyjechał na Zachód.Ale początki, to były lata

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kreozot
    Unikać jak ognia!! szczególnie jak jest narażone na słońce przeczytajcie
    ostatni akapit ;)

    Robak

  • 18. Data: 2017-10-23 21:59:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No paczpan a sa ludzie ktorzy twierdza ze uwedzone w beczce jest zdrowe.

  • 19. Data: 2017-10-25 23:37:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 października 2017 16:59:33 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Odrzuciłem ten pomysł. Teraz za późno.

    Na nic nie jest za późno :-) Kupujesz podobnego przekroju belke, skracasz
    o 20cm, bierzesz lewarek samochodowy (polecam taki stojacy, hydrauliczny,
    "pompowany" - 3-5t unoszą) i podpierasz daszek tuż obok istniejącego słupa.
    Jeżeli tam się schodzą dwie murłaty to musisz mieć dwa takie zestawy.
    Potem istniejący słup obcinasz, kopiesz większą dziurę, szałujesz, zbroisz,
    na słup zakładasz i skręcasz metalowe mocowanie, zalewasz całość
    betonem, czekasz tydzień i wuala - jeden słupek masz już odporny na
    wieki :D

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2017-10-26 10:26:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-25 o 23:37, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > na słup zakładasz i skręcasz metalowe mocowanie, zalewasz całość
    > betonem, czekasz tydzień i wuala - jeden słupek masz już odporny na

    Tak zrobię za 20 lat - o ile rzeczywiście słupy nie wytrzymają.
    Konsultowałem się z projektantem - dał zielone światło na przykrycie
    słupów piaskiem pod kostką.

    Nie zapominajmy, że to nie jest wkopanie słupów w ziemię - gdzie jest
    sporo wilgoci. Słupy stoją na metrowych betonowych podporach. Piasek,
    którym chcę je przysypać będzie suchy, a jeśli dostanie się do niego
    wilgoć - to spłynie i znowu będzie sucho.

    --
    MN