    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zabudować pion kanalizacyjny ?
    Date: Fri, 15 Oct 2010 10:56:55 +0200

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i97tnt$491$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Jak macie zabudowany pion kanalizacyjny (rurę), a może coś mi podpowiecie?
    >
    > W ścianie pomiędzy kotłownią a łazienką jest wywalony otwór (brak ściany)
    > tak na szerokość 20 cm i idzie tam pion kanalizacyjny, tak że z łazienki
    > widzę kotłownie, a z kotłowni widzę łazienkę. W łazience przyjdą regipsy
    > więc zasłoni się ten pion, w kotłowni mam już tynki i pomocowane rury,
    > więc nie będzie tam regipsów. I jak tą rurę kanalizacyjną zasłonić?
    >
    > Ściana to 22 porotherm, rura to 110 mm "siwa".

> [...]

    Włóż rurę w otulinę do rur. Tak, tak- są takie otuliny na rury fi 110.
    całość obłóż wełną i zakryj płytami gk. Wzdłuż szachtu możesz od strony
    łaznienki położyć płytę podwójnie (w dwóch warstwach) - im grubsza przegroda
    stała, tym mniej hałasów będzie dochodzić od rury. Jeżeli Twoja kotłownia
    nie będzie wykańczana na "pięknie" to może od sttrony kotłowni w ogóle nie
    zabudowuj szachtu? Hałas z rury "pójdzie" na kotłownię gdzie nie powinien
    przeszkadzać a w łazience będzie ciszej.
    Jeżeli nie masz, to zapewnij sobie w końcówce pionu (przed przejściem pionu
    w przykanalik) możliwość czyszczenia przez jakiś gajger dostepny np z tej
    kotłowni.
    --
    Jackare